Suikervrije snoepjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er zijn een hoop verschillende zoetstoffen.
    Sacharine is er slechts 1. En over het algemeen wordt sacharine helemaal niet gebruikt in snoepgoed.
    Wat wel gebruikt wordt zijn polyols (suiker-alcohol), vooral maltitol, xylitol en sorbitol.
    Suiker-alcohol lijkt enorm veel op suiker echter wordt het niet geheel opgenomen door het lichaam. Daardoor ligt de GI veel lager dan gewoon suiker en bezit het ook minder kalorieen.

Maltitol = GI 36 = 2,7 kcal/g
    Xylitol = GI 13 = 2,5 kcal/g
    Sorbitol = GI 9 = 2,5 kcal/g

Er bestaat echter een middel dat 200x zoeter is dan suiker en helemaal geen suiker is. Bezit dus geen GI. Het is een zoetstof, echter een diffussie van twee amino-zuren.
    Wordt vooral gebruikt in zoetjes en frisdranken.
    Ook kun je er volop snoepgoed van krijgen, even naar E-Bay en je wordt bedolven.
    Het middel is veilig en mijn inziens de beste suiker-vervanger die er is.
    Aspartaam.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
      Er zijn een hoop verschillende zoetstoffen.
      Sacharine is er slechts 1. En over het algemeen wordt sacharine helemaal niet gebruikt in snoepgoed.
      Wat wel gebruikt wordt zijn polyols (suiker-alcohol), vooral maltitol, xylitol en sorbitol.
      Suiker-alcohol lijkt enorm veel op suiker echter wordt het niet geheel opgenomen door het lichaam. Daardoor ligt de GI veel lager dan gewoon suiker en bezit het ook minder kalorieen.

Maltitol = GI 36 = 2,7 kcal/g
      Xylitol = GI 13 = 2,5 kcal/g
      Sorbitol = GI 9 = 2,5 kcal/g

Er bestaat echter een middel dat 200x zoeter is dan suiker en helemaal geen suiker is. Bezit dus geen GI. Het is een zoetstof, echter een diffussie van twee amino-zuren.
      Wordt vooral gebruikt in zoetjes en frisdranken.
      Ook kun je er volop snoepgoed van krijgen, even naar E-Bay en je wordt bedolven.
      Het middel is veilig en mijn inziens de beste suiker-vervanger die er is.
      Aspartaam.
      Oke, dankjewel! Liggen er ook snoepjes in de winkel die veel aspartaam bevatten ipv normale suiker?
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
        Oke, dankjewel! Liggen er ook snoepjes in de winkel die veel aspartaam bevatten ipv normale suiker?
        Die zullen er ongetwijfelt zijn. Meestal wordt het speciaal aangegeven en kun je natuurlijk op de verpakking kijken wat voor een ingredienten er in zitten.

Er is een Nederlandse fabrikant die suikervrij snoep maakt. Kan me alleen de naam niet meer voor me halen.

Comment

Die zullen er ongetwijfelt zijn. Meestal wordt het speciaal aangegeven en kun je natuurlijk op de verpakking kijken wat voor een ingredienten er in zitten.

Er is een Nederlandse fabrikant die suikervrij snoep maakt. Kan me alleen de naam niet meer voor me halen.
          Oke, maar suikervrij snoep is misschien wel suikervrij, maar niet zoetigheidvrij, dus eigenlijks is dat net zo slecht als gewone snoep?

Comment

Ik weet het weer. Fabrikant heet De Bron.

Misschien dat je hier ook wat aan hebt:

P R O D U C T E N   M E T   A S P A R T A A M   A C E S U L F A A M - K   A M I N O S W E E T   E N / O F   S U C R A L O S E

Comment

Oke, maar suikervrij snoep is misschien wel suikervrij, maar niet zoetigheidvrij, dus eigenlijks is dat net zo slecht als gewone snoep?
              Leg eens uit kerel, vat hem niet zo.

Comment

Leg eens uit kerel, vat hem niet zo.
                Er werd gezegt: Er bestaat wel suikervrij snoep, maar daarin zit alsnog heel veel bende, waarmee je dus evenver bent als dat je gewoon snoep eet.

Comment

Er werd gezegt: Er bestaat wel suikervrij snoep, maar daarin zit alsnog heel veel bende, waarmee je dus evenver bent als dat je gewoon snoep eet.
                  Ja, ga eens verder met je beredenering.
                  Heel veel bende, wat bedoel je daar precies mee?

Comment

Ja, ga eens verder met je beredenering.
                    Heel veel bende, wat bedoel je daar precies mee?
                    Wetenschap 24 - Dik door suikervervangers

Deze werd mij toegestuurd, met die bende bedoel ik de suikervervangers

Comment

Wetenschap 24 - Dik door suikervervangers

Deze werd mij toegestuurd, met die bende bedoel ik de suikervervangers
                      Kerel, dit is een studie over sacharine. Dit is slechts een van de vele zoetstoffen, dus 1 van de suikervervangers.
                      Je kunt niet alle suikervervangers over een kam scheren.
                      Polyols en aspartaam, wat dus het meest wordt gebruikt in snoepgoed en frisdranken, zijn geheel anders. Vooral aspartaam, omdat dat helemaal geen suiker is maar amino-zuren.

Comment

Kerel, dit is een studie over sacharine. Dit is slechts een van de vele zoetstoffen, dus 1 van de suikervervangers.
                        Je kunt niet alle suikervervangers over een kam scheren.
                        Polyols en aspartaam, wat dus het meest wordt gebruikt in snoepgoed en frisdranken, zijn geheel anders. Vooral aspartaam, omdat dat helemaal geen suiker is maar amino-zuren.
                        Oke, dus suiker vrij snoepgoed waarop staat dat het aspartaam bevat, kan geen kwaad?

Comment

Oke, dus suiker vrij snoepgoed waarop staat dat het aspartaam bevat, kan geen kwaad?
                          Als er enkel maar aspartaam in zit, dus verder geen andere zoetstof, kan het geen kwaad.

Comment

Als er enkel maar aspartaam in zit, dus verder geen andere zoetstof, kan het geen kwaad.
                            Dan kun je daar dus eigenlijks zo veel van vreten als je wilt:O? Of is dat weer te overmoedig? Wel bedankt ing !!

Comment

Als je graag trek hebt in snoep. dan moet je het gewoon eten.
                              Never send a boy to do a mans job!

Comment

maar zou het wel willen worden.
                                Heb ik vaker gehoord.

Originally posted by Marv View Post
                                Omdat als je net begint je meestal heel erg enthousiast bent en alles goed wil doen.

Train jij eigelijk nog wel?
                                3 keer per week hardlopen + 4 dagen schema van falstyr.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X