Eerste Voedingschema (cut)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste Voedingschema (cut)

Beste bodynetters
    Ik train al meerdere jaren maar niet aan één stuk wegens verschillende omstandigheden, maar sinds dit laatste jaar train ik echt serieus en let ook op mijn voeding. Ik ben helaas wel altijd te lui geweest om echt een voedingschema te maken . Tot op vandaag dus
    Nu omdat ik een veel te hoog vetpercentage heb maar toch echt spieren wil blijven kweken zou ik graag nog wat advies en tips ontvangen bij mijn voedingschema. Het is dus een CUT schema en zou graag dalen tot 15% bf.
    Ik heb ook nog een aantal vragen:
    1. een vriend van mij heeft me geholpen hierbij en heeft gezegd dat ik het best na 17uur koolhydraten vermijd.. Klopt dit?
    2. Als dit dan klopt zou ik dan beter mijn avondmaal (dat elke dag anders is) niet beter op de middag eten, de volgende dag dan?
    3. Moeten de voedingwaarden per maaltijd ongeveer hetzelfde zijn of maakt dit niet veel uit?
    4. De avondmaaltijden verschillen altijd dus hoe doe ik dit om de voedingswaarden hiervan te berekenen..? En van een boterham en ham wist ik ook niet meteen hoeveel gram een snee is..

Voor de rest denk ik dat mijn voedingschema redelijk in orde is, alvast bedankt voor jullie tijd en advies.

bijlage voedingschema:
    Attached Files

1. een vriend van mij heeft me geholpen hierbij en heeft gezegd dat ik het best na 17uur koolhydraten vermijd.. Klopt dit? Nee het gaat voornamelijk voor het slapen gaan maar wat ik altijd heb aangehouden is 2,5 uur voor slapen gaan geen KH
    2. Als dit dan klopt zou ik dan beter mijn avondmaal (dat elke dag anders is) niet beter op de middag eten, de volgende dag dan? Nee gewoon dat avondmaal eten
    3. Moeten de voedingwaarden per maaltijd ongeveer hetzelfde zijn of maakt dit niet veel uit? Als het kan probeer zoveel mogelijk alles te verdelen ja.
    4. De avondmaaltijden verschillen altijd dus hoe doe ik dit om de voedingswaarden hiervan te berekenen..? Ik eet over het algemeen bijna elke dag een prakkie dus aardappelen met groenten, en meestal dezelfde porties, dus voor mij is alleen het vlees en de groentes telkens anders, maar daar heb ik beetje gemiddelde van genomen en dat ingevult
    En van een boterham en ham wist ik ook niet meteen hoeveel gram een snee is.. als je gewoon 1 keer een boterham weegt dan weet je het, ik heb het gelijk aangepast in die voedingschema en heb het ingevuld als 1 snee, dus hoef alleen maar het aantal stukken brood in te voeren

Voedingschema ziet er IMO goed uit maar dat laat ik toch aan de pro's over hier veel succes met je training verder
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Bedankt voor je reactie infine ghost!
      Nu hopen dat er nog andere ervaren reageren want het kan toch niet dat mijn voedingschema van de eerste keer helemaal in orde is

Comment

1. eiwitten(200gram) iets omhoog en vetten ook( minimaal 90gram vet) dit vervangen door wat koolydraten. laat bijvoorbeeld fruitsap weg (troep)
        2. fruitsap in de ochtend weg is troep.
        3. whey shake in de middag na het trainen nemen.
        4. 1 boterham is geen 20 gram meestal 35gram
        5. ham beter vervangen door bijvoorbeeld eieren, tonijn uit blik.
        6. koolydraten zo veel mogelijk nemen bij het ontbijt en voor en na het trainen. op andere momenten meer vetten en eiwitten en weinig koolydraten.
        7. als je om kwart voor 9 traint zou ik geen 300gram aardappelen meer nemen.
        8. meer groente eten (vooral groen, zoals broccoli, sperziebonen, spinazie)
        9. voeg voor wat gezonde vetten een handje noten, avocado, olijfolie, eieren of vette vis toe aan je schema.
        10. voor het slapengaan nog wat eiwitten nemen!

succes.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
          1. een vriend van mij heeft me geholpen hierbij en heeft gezegd dat ik het best na 17uur koolhydraten vermijd.. Klopt dit? Nee het gaat voornamelijk voor het slapen gaan maar wat ik altijd heb aangehouden is 2,5 uur voor slapen gaan geen KH
          2. Als dit dan klopt zou ik dan beter mijn avondmaal (dat elke dag anders is) niet beter op de middag eten, de volgende dag dan? Nee gewoon dat avondmaal eten
          3. Moeten de voedingwaarden per maaltijd ongeveer hetzelfde zijn of maakt dit niet veel uit? Als het kan probeer zoveel mogelijk alles te verdelen ja.
          4. De avondmaaltijden verschillen altijd dus hoe doe ik dit om de voedingswaarden hiervan te berekenen..? Ik eet over het algemeen bijna elke dag een prakkie dus aardappelen met groenten, en meestal dezelfde porties, dus voor mij is alleen het vlees en de groentes telkens anders, maar daar heb ik beetje gemiddelde van genomen en dat ingevult
          En van een boterham en ham wist ik ook niet meteen hoeveel gram een snee is.. als je gewoon 1 keer een boterham weegt dan weet je het, ik heb het gelijk aangepast in die voedingschema en heb het ingevuld als 1 snee, dus hoef alleen maar het aantal stukken brood in te voeren

Voedingschema ziet er IMO goed uit maar dat laat ik toch aan de pro's over hier veel succes met je training verder
          Door koolhydraten op te nemen voor dat je gaat slapen verhoog je de insuline piek. Hierdoor verbrand je minder vet maar ook minder aminozuren ( spieren ).
          Daarom zou ik aanraden om een traagopnemende koolhydraat bron op te nemen voor het slapen. Hierdoor zal de insuline piek langer werkzaam zijn waardoor je minder aminozuren verbrandt.
          Dit is zeer eenvoudig voorgesteldt. In werkelijkheid is het nog een 1000 keer moeilijker.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

@maar7en8; die sinaasappelsap een maat mij aangeraden om dit , 's ochtends te drinken in verband met vit c en vetafbraak.. En die shake in de namiddag heeft hij me ook aangeraden omdat ik tijdens de leswisseling moeilijk een heel gerecht kan eten.
            @nbtp; kan je misschien een paar voorbeelden geven van voeding met traag opnemende koolhydraten?
            En allebei bedankt voor de info.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X