Pindakaas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

weet iemand de voedingswaarde van pindakaas met nootjes tov die met stukjes noot. Misschien een keer die nemen voor de afwisseling.

Comment

Originally posted by NoName View Post
      weet iemand de voedingswaarde van pindakaas met nootjes tov die met stukjes noot. Misschien een keer die nemen voor de afwisseling.
      Pindakaas met nootjes (Calvé)
      Voedingswaarde per 100 gram: 623.00 kcal - 19.00 g eiwit, 13.00 g koolh, 55.00 g vet,

Pindakaas origineel (Calvé)
      Voedingswaarde per 100 gram: 648.00 kcal - 20.00 g eiwit, 9.00 g koolh, 58.00 g vet

Comment

Originally posted by inabouw View Post
        Pindakaas met nootjes (Calvé)
        Voedingswaarde per 100 gram: 623.00 kcal - 19.00 g eiwit, 13.00 g koolh, 55.00 g vet,

Pindakaas origineel (Calvé)
        Voedingswaarde per 100 gram: 648.00 kcal - 20.00 g eiwit, 9.00 g koolh, 58.00 g vet
        Waarvan suikers 2gram
        Never send a boy to do a mans job!

Comment

niet meer die met stukjes noot nemen dus :P kheb 2 sneetjes á 15gr in mijn schema

Comment

Zelf heb ik ook pindakaas in mijn schema, 30gr, goed en lekker

Comment

Originally posted by spaake View Post
              Pindakaas zelf maken.

360 gr pinda's uit de dop halen.
              300 gr gezoute pinda's erbij.
              150 ml water
              60 gr anachide olie
              10 gr walnoten olie.

HEEERLIJK!
              Waarom doe je er water bij?

Ik rooster zelf altijd eerst ongezouten pinda's (of amandelen, of zonnebloempitten, of hazelnoten, et cetera) in een droge koekenpan. Dan mik ik dat in een keukenmachine en die laat ik draaien tot er eerst een soort van bloem ontstaat en daarna een pasta en dan mik ik er kokosolie bij tot het de gewenste dikte heeft. Aan het eind nog een snufje zout naar smaak.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Vind pindakaas makkelijk voor in de ochtend omdat je gelijk de goede vetten binnenkrijgt en paar eiwitten.

Comment

Originally posted by Pinada View Post

Ik rooster zelf altijd eerst ongezouten pinda's (of amandelen, of zonnebloempitten, of hazelnoten, et cetera) in een droge koekenpan. Dan mik ik dat in een keukenmachine en die laat ik draaien tot er eerst een soort van bloem ontstaat en daarna een pasta en dan mik ik er kokosolie bij tot het de gewenste dikte heeft. Aan het eind nog een snufje zout naar smaak.
                  word het met kokosolie nog wel smeerbaar?
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Ja ik heb geen keukenrobot en doe het met een staafmixer. Goedje is wat te dik dan. Hoe rooster je de pinda's? Met olie in een gewone kookpot? Of hoe doe je dat juist. thx
                    Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

fuck ik las vanochtend dat mijn (eigen merk c1000) pindakaas palmolie bevat. Volgens mij is dat de verkeerde olie:
                      Palmolie is plantaardige olie die hoofdzakelijk wordt gewonnen uit de vruchten van de oliepalm. Een andere soort die palmolie levert, is de coyolpalm. Palmolie bevat een hoog percentage verzadigde vetten en anti-oxidanten.
                      "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Originally posted by He-Man View Post
                        fuck ik las vanochtend dat mijn (eigen merk c1000) pindakaas palmolie bevat. Volgens mij is dat de verkeerde olie:
                        Palmolie is plantaardige olie die hoofdzakelijk wordt gewonnen uit de vruchten van de oliepalm. Een andere soort die palmolie levert, is de coyolpalm. Palmolie bevat een hoog percentage verzadigde vetten en anti-oxidanten.
                        Palm olie is niet zo geweldig. Zit teveel van het "goeie" in. Je kan beter je pindakaas zelf maken. Wat noten in de blender doe er wat olie bij en hupsekee.

Ps: Je kan gezoute noten nemen, spoel die af onder de kraan. Trouwens wat zout in de pindakaas is ook niet mis. Dan heb je je zouten voor de dag tenminste gehad. Zeker als je heel clean eet. Want dan heb je tekorten ipv tevelen.

Ik lees dus dat teveel antioxidanten kanker aankweekt en dat antioxidanten al voldoende aanwezig is in fruit, groente, zuivel.
                        Last edited by spaake; 27-03-2012, 10:03.
                        Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                          word het met kokosolie nog wel smeerbaar?
                          Verrassend genoeg wel. Mijn kokosolie gewoon in zijn eigen bak is niet direct smeerbaar, maar in de pindakaas (of andere noten-/zadenboter) is wel smeerbaar. Wellicht door het mengsel van kokosolie met de vetten die in de noten/ zaden zitten. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je erbij mikt. En als ik echt bijna vloeibare pindakaas wil hebben zet ik de pot even in warm water en roer ik het daarna door (doe ik ook met rauwe honing en kokosboter en dat werkt prima).

Originally posted by spaake View Post
                          Ja ik heb geen keukenrobot en doe het met een staafmixer. Goedje is wat te dik dan. Hoe rooster je de pinda's? Met olie in een gewone kookpot? Of hoe doe je dat juist. thx
                          Nee geen olie. Gewoon een droge koekenpan en dan op middelhoog vuur roosteren. Pinda's wel in beweging houden want er zit misschien 3 seconde tussen lekker geroosterde pinda's en pikzwarte pinda's.

Het roosteren geeft een lekkere smaak en helpt ook bij het maken van de pindakaas. Door de warmte laten de pinda's al wat olie los en dan gaat het maken van de pindakaas sneller/ gemakkelijker.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Nou heb ik mezelf eindelijk zover dat ik pindakaas heb gekocht, maar heb de light versie van het AH huismerk gekocht en nu lees ik hier dat die van het huismerk niet aan te raden is.

Voedingswaarde per 100g
                            energie 550kcal
                            eiwit 19gr
                            Kh 35g
                            waarvan suiekrs 16g
                            vet 38
                            waarvan verzadigd 7g
                            Onverzadigd 31g
                            voedingsvezel 6g
                            natrium 0,29g
                            toegevoegd zout 0,7G

Is dit echt zoveel slechter dan die van calvé?
                            Kan niet = wil niet

Comment

Nooit geweten dat t zo simpel kon zijn.

Jammer dat Pinada haast nooit meer iets post, had altijd van zulke leuke dingetjes
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

@1964

Wat denk je zelf, minder vetten en een shitload aan suikers extra! Dat ze dat light durven te noemen is gewoon echt schandalig.
                                Wees niet zo zunig en haal gewoon de 'echte' calve pindakaas, smaakt ook een stuk beter als die huismerk meuk :d.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X