weet iemand de voedingswaarde van pindakaas met nootjes tov die met stukjes noot. Misschien een keer die nemen voor de afwisseling.
Pindakaas
Collapse
X
-
Originally posted by NoName View Postweet iemand de voedingswaarde van pindakaas met nootjes tov die met stukjes noot. Misschien een keer die nemen voor de afwisseling.
Voedingswaarde per 100 gram: 623.00 kcal - 19.00 g eiwit, 13.00 g koolh, 55.00 g vet,
Pindakaas origineel (Calvé)
Voedingswaarde per 100 gram: 648.00 kcal - 20.00 g eiwit, 9.00 g koolh, 58.00 g vet
Comment
-
Originally posted by inabouw View PostPindakaas met nootjes (Calvé)
Voedingswaarde per 100 gram: 623.00 kcal - 19.00 g eiwit, 13.00 g koolh, 55.00 g vet,
Pindakaas origineel (Calvé)
Voedingswaarde per 100 gram: 648.00 kcal - 20.00 g eiwit, 9.00 g koolh, 58.00 g vetNever send a boy to do a mans job!
Comment
-
Originally posted by spaake View PostPindakaas zelf maken.
360 gr pinda's uit de dop halen.
300 gr gezoute pinda's erbij.
150 ml water
60 gr anachide olie
10 gr walnoten olie.
HEEERLIJK!
Ik rooster zelf altijd eerst ongezouten pinda's (of amandelen, of zonnebloempitten, of hazelnoten, et cetera) in een droge koekenpan. Dan mik ik dat in een keukenmachine en die laat ik draaien tot er eerst een soort van bloem ontstaat en daarna een pasta en dan mik ik er kokosolie bij tot het de gewenste dikte heeft. Aan het eind nog een snufje zout naar smaak."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostWaarom doe je er water bij?
Ik rooster zelf altijd eerst ongezouten pinda's (of amandelen, of zonnebloempitten, of hazelnoten, et cetera) in een droge koekenpan. Dan mik ik dat in een keukenmachine en die laat ik draaien tot er eerst een soort van bloem ontstaat en daarna een pasta en dan mik ik er kokosolie bij tot het de gewenste dikte heeft. Aan het eind nog een snufje zout naar smaak..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Ik rooster zelf altijd eerst ongezouten pinda's (of amandelen, of zonnebloempitten, of hazelnoten, et cetera) in een droge koekenpan. Dan mik ik dat in een keukenmachine en die laat ik draaien tot er eerst een soort van bloem ontstaat en daarna een pasta en dan mik ik er kokosolie bij tot het de gewenste dikte heeft. Aan het eind nog een snufje zout naar smaak.Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Verlichting is houden van jezelf!!!
Comment
-
fuck ik las vanochtend dat mijn (eigen merk c1000) pindakaas palmolie bevat. Volgens mij is dat de verkeerde olie:
Palmolie is plantaardige olie die hoofdzakelijk wordt gewonnen uit de vruchten van de oliepalm. Een andere soort die palmolie levert, is de coyolpalm. Palmolie bevat een hoog percentage verzadigde vetten en anti-oxidanten."Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"
Comment
-
Originally posted by He-Man View Postfuck ik las vanochtend dat mijn (eigen merk c1000) pindakaas palmolie bevat. Volgens mij is dat de verkeerde olie:
Palmolie is plantaardige olie die hoofdzakelijk wordt gewonnen uit de vruchten van de oliepalm. Een andere soort die palmolie levert, is de coyolpalm. Palmolie bevat een hoog percentage verzadigde vetten en anti-oxidanten.
Ps: Je kan gezoute noten nemen, spoel die af onder de kraan. Trouwens wat zout in de pindakaas is ook niet mis. Dan heb je je zouten voor de dag tenminste gehad. Zeker als je heel clean eet. Want dan heb je tekorten ipv tevelen.
Ik lees dus dat teveel antioxidanten kanker aankweekt en dat antioxidanten al voldoende aanwezig is in fruit, groente, zuivel.Last edited by spaake; 27-03-2012, 10:03.Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Verlichting is houden van jezelf!!!
Comment
-
Originally posted by okidoki71 View Postword het met kokosolie nog wel smeerbaar?
Originally posted by spaake View PostJa ik heb geen keukenrobot en doe het met een staafmixer. Goedje is wat te dik dan. Hoe rooster je de pinda's? Met olie in een gewone kookpot? Of hoe doe je dat juist. thx
Het roosteren geeft een lekkere smaak en helpt ook bij het maken van de pindakaas. Door de warmte laten de pinda's al wat olie los en dan gaat het maken van de pindakaas sneller/ gemakkelijker."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Nou heb ik mezelf eindelijk zover dat ik pindakaas heb gekocht, maar heb de light versie van het AH huismerk gekocht en nu lees ik hier dat die van het huismerk niet aan te raden is.
Voedingswaarde per 100g
energie 550kcal
eiwit 19gr
Kh 35g
waarvan suiekrs 16g
vet 38
waarvan verzadigd 7g
Onverzadigd 31g
voedingsvezel 6g
natrium 0,29g
toegevoegd zout 0,7G
Is dit echt zoveel slechter dan die van calvé?Kan niet = wil niet
Comment
-
Ik rooster zelf altijd eerst ongezouten pinda's (of amandelen, of zonnebloempitten, of hazelnoten, et cetera) in een droge koekenpan. Dan mik ik dat in een keukenmachine en die laat ik draaien tot er eerst een soort van bloem ontstaat en daarna een pasta en dan mik ik er kokosolie bij tot het de gewenste dikte heeft. Aan het eind nog een snufje zout naar smaak.
Jammer dat Pinada haast nooit meer iets post, had altijd van zulke leuke dingetjesPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
@1964
Wat denk je zelf, minder vetten en een shitload aan suikers extra! Dat ze dat light durven te noemen is gewoon echt schandalig.
Wees niet zo zunig en haal gewoon de 'echte' calve pindakaas, smaakt ook een stuk beter als die huismerk meuk :d.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...17 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-