Lijnzaadolie versus visolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lijnzaadolie versus visolie

Ik lees hier alleen maar lijnzaadolie als bron van onverzadigde vetten. Waarom geen visolie vraag ik me af?
    Ik heb zelf wat negatieve berichten over lijnzaadolie gelezen/gehoord, kan zo snel ff niet meer herrinneren wat.

In ieder geval; ik neem zo'n 3 keer per dag een visolie capsule (met vit E want dat versterkt de werking)
    Maar in de bodybuilding-scene hoor ik niks anders dan lijnzaad.

Ben benieuwd naar jullie commentaar
    Trainse, Lorenzo

Visolie is beter dan lijnzaadolie. Het is echter niet zo makkelijk te verkrijgen als lijnzaadolie. Ook is het moeilijk om echt goede kwaliteit te krijgen, de vetten worden redelijk snel rans als ze niet goed bewaard worden. Een fles visolie moet je donker bewaren, en dus niet in het (zon)licht zoals ik soms zie bij de drogist

Levertraan zou ik niet aanraden, behalve als je er maar weinig van neemt per dag. Dit omdat het hele hoge hoeveelheden vitamine A bevat, en deze vitamine is schadelijk als je er teveel van binnen krijgt.

Visoliecapsules zijn goed, maar je moet er aardig veel van slikken wil het effect hebben. Heel goed dat je er vitamine E bij neemt, dit voorkomt oxidatie en is tevens een sterke anti-oxidant.

Ik hou het zelf gewoon bij lijnzaadolie, en probeer 2x in de wek vette vis zoals zalm of makreel te eten.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Wat je gehoord hebt over lijnzaadolie is een verhoogde kans op prostaatkanker denk ik..

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

dat klopt inderdaad ja, ik heb dat ook gehoord over de prostaatkanker.

En keep it real; ik heb ook veel gelezen over lijnzaadolie en visolie; visolie is beter. Ik heb een pot capsules van hele goeie kwaliteit (wel duur trouwens) via een kennis die helemaal thuis is in de proffesionele supplementen (dus geen kruidvat). Maar volgens mij is het ook in de "gewone winkel" te krijgen.

Comment

Zijn in iedere reformwinkel te verkrijgen en ook gewoon op internet.

Greets...

Comment

lekker zeg,krijg er nu al zin in

greetzzz

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (ariekanarie @ Okt. 18 2004,02:25)] lekker zeg,krijg er nu al zin in

greetzzz
              Ik weet dat je er niet aan wilt broertje maar het is echt een nuttige toevoeging hoor...

Greets...

Comment

Als je helemaal geen van beiden neemt.. gaat dit ten koste van je prestaties? OF is het juist alleen maar een toevoeging als je niet voldoende vet in je eetschema verbruikt?

ciao
                Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!!

It's the mind that make the body rich.......

Comment

Is gewoon alleen voor vet volgens mij...Ik gebruik het ook nog niet..Ik wil wel lijnzaadolie gaan toevoegen bij de shakes maja..ken nog wel ff w8ten...EN idd dat over prostaatkanker is geen leuke bijwerking ervan :<

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (t0mmie @ Okt. 19 2004,14:06)]Als je helemaal geen van beiden neemt.. gaat dit ten koste van je prestaties? OF is het juist alleen maar een toevoeging als je niet voldoende vet in je eetschema verbruikt?

ciao
                    Indirect aan je prestaties want voeding is en blijft de basis natuurlijk.
                    Als je de goede vetten al uit andere dingen haalt hoef je het niet te gebruiken natuurlijk.

Greets...

Comment

Ken je dat gewoon in de standaard supermarkt halen lijnzaadolie mr.C .. Wil het ook wel is proberen door me shakie..

Greetzz

Comment

Sommige supermarkten hebben het wel maar meestal moet je ervoor naar een reformwinkel.

Greets...

Comment

Okie zal me moeder ff vragen dan of ze dat er ook nog is bij ken halen ze word al gek van me...Dat ik elke dag zo een 3 pakken kipfilet plakes wegvreet.Halve broden etc....moet dit ook geen kwaad met kunne .

Greetzz

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Okt. 19 2004,14:31)]Ken je dat gewoon in de standaard supermarkt halen lijnzaadolie mr.C .. Wil het ook wel is proberen door me shakie..

Greetzz
                            In een shake is het goed te doen je prof er bijna niks van..

GRTz..
                            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (harold @ Okt. 19 2004,16:29)]
                              Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Okt. 19 2004,14:31)]Ken je dat gewoon in de standaard supermarkt halen lijnzaadolie mr.C .. Wil het ook wel is proberen door me shakie..

Greetzz
                              In een shake is het goed te doen je prof er bijna niks van..

GRTz..
                              Doe ik altijd want gewoon zo is het niet te vreten..

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X