Hulp bij training + voedingsschema!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij training + voedingsschema!

Hallo iedereen!

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal xD

Ik ben sinds een half jaar redelijk hersteld van een eetstoornis, wat een aardige periode is geweest en sinds +- 2 maanden sport ik weer. Ik heb heel erg ondergewicht gehad, waardoor ik me afvraag of de 2 jaar die ik voor de stoornis getraind heb nog wel meetellen? Ik heb het idee dat doordat ik mijn lichaam zo afgebeuld heb, ik eigenlijk weer 'opnieuw' begin, ofwel als een echt beginner weer ga sporten en trainen.Ik heb ongeveer 2 jaar aan fitness gedaan(cardio + krachttraining) en af en toe liep ik ook hard.

Hierbij stuur ik mijn voedingslijst zo als het op het moment is, en ik hoor graag aan - of opemerkingen, adviezen, alles is welkom
    Ik ben altijd al vrij licht geweest, maar gewicht staat buiten mijn doel. Wat ik graag wil is wat strakker worden, spieren opbouwen en vet verminderen. Ik weet trouwens niet zeker of mijn vetpercentage goed is, ik heb het ongeveer met verschillende meetdingen (meetlintmethode) op internet gedaan. Misschien kunnen jullie het zo al opmaken: nek: 32, taille: 66, heup: 93.
    Ik wil graag weer lekkerder in mijn vel zitten, lekker fit zijn en weer kunnen genieten van de sport (zowel fitness als hardlopen). Om niet meteen te hard van stapel te lopen, ben ik nog niet van plan hard te gaan lopen. Dat kan over een tijdje misschien wel weer.

Op het moment bestaat mijn training uit:
    Maandag: paardrijden
    Dinsdag: fitness (eerst 30 min crosstrainer, dan 10 min loopband (LIT, dan fullbody krachttraining, sauna)
    Woensdag: vrij
    Donderdag: fitness (eerst 30 min crosstrainer, dan 10 min loopband, dan fullbody krachttraining, sauna)
    Vrijdag: vrij
    Zaterdag: fitness (eerst 30 min crosstrainer, dan 10 min loopband, dan fullbody krachttraining)
    Zondag: vrij

Ik doe bij de krachttraining zo'n 9 apperaten waarvan 1 buikspieren, 4 armen en 4 benen. Voor mijn benen doe ik +-40kg en armen 20kg en dan 3x12.
    Is dit goed? Of moet je echt na iederen training spierpijn hebben?
    Heel veel vragen, en ik hoop dat ik adhv jullie advies weer fijn kan sporten en goed en fit in mijn vel ga zitten (en daarbij ook genieten van eten natuurlijk!)

Groetjes! Nina

Hier dan het schema
    Attached Files

Comment

1600kal. maar is dat niet wat weinig :O ik eet dat alleen al in de ochtend.
      Eet wat meer eiwitten, je zit namelijk heel erg laag daarin doe die cornflakes weg en vervang die eventueel voor brinta of havermout, in die cornflakes zitten namelijk suikers
      Lees dit anders even door http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html dan zie je gelijk wat gezonde producten zijn

Veder zie ik niet Hoe laat je traint ??
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Oja, idd! Ik train dinsdag en donderdag 's avonds van 19.00 tot 22.00 ong (met sauna:P) En zaterdagochtend van 11.00 tot 13.00.
        En ja, ik twijfel ook heel erg over de hoeveelheden idd.. Maar dit is zelfs al meer dan mijn dietiste me had meegegeven. Omdat ik zelf wel voelde dat mijn lichaam deze hoeveelheden niet leuk vond heb i ker zelf al wat bij gedaan (ei en extra broodje kipfilet). Omdat ik (ook door de eetstoornis) vrij onzeker ben over voeding, dacht ik: voordat ik er zelf teveel aan verander laat ik het jullie even zien. Of is er ergens op internet een betrouwbare kcal behoefte berekending? Ik hebnl ook geen zekerheid over mijn vetpercentage..

En over de cornflakes: ik eet het wel zonder suiker hoor.. En als ik 's ochtends brinta eet en 'smiddags ook weer is dat wel goed? Ik hoorde nl dat de brinta sochtends eten het beste werkt.

Comment

Ik zou heel erg veel eten, om aan te komen. En lekker sporten, voor zover je er energie voor hebt. Je eetschema ziet er goed uit. Probeer bij het warm eten ook vis of kip te nemen. Brinta als je wakker word prima! brood tussen door.. Magere kwark ook prima!

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html staat ook veel in aan info.

Comment

Als je onderhoudsniveau 1800 kcal is, waarom zit je dan op target 1500 kcal? Als je er moeite mee hebt, probeer dan die 1800 kcal wat meer te verdelen over de dag. Ik zie dat je 5 maaltijden neemt, als je er 6 eet, hoef je per maaltijd niet zo veel te eten. Tip: kijk bij maaltijd 3 eens of je een beetje op koers zit voor die dag, je heb dan nog 3 maaltijden om het een beetje bij te sturen. Of plan je hele dagmaaltijd vooraf. Weeg het eten ook echt, dan (over/onder)schat je het niet.

Wat je training betreft, als je echt spiermassa wilt kweken, moet je die training voorrang geven, dus die eerst doen. Anders ben je al je energie al kwijt bij de cardio. Doe je cardio na de kracht. Maar train niet te lang. Een uur is prima: zeg 5 minuten cardio opwarmen, 45 minuten kracht, 10 minuten cardio HIIT. Dan ben je helemaal stuk als het goed is.

Wat je gewichten betreft, dat zegt niets als we niet weten welke oefening het is. Het is ook niet zo van belang, als het maar voor jou een gewicht is waarmee je de gewenste herhalingen nog nét kunt maken. Bij die derde serie van 12 moet je bij herhaling 8 toch wel minstens denken: "shit ik moet er nog 4" en bij 10 iets als "wtf nóg 2?!".

Omdat je weer lekker fit wilt worden, ga je aan je kracht en je conditie werken. Je vraagt nu dus iets extra's van je lichaam. Dan moet je ook iets terugdoen voor je lichaam: de juiste bouwstoffen verschaffen en voldoende rust nemen.

Succes en zorg goed voor jezelf, je bent het waard!

Comment

Als je onderhoudsniveau 1800 kcal is, waarom zit je dan op target 1500 kcal? Als je er moeite mee hebt, probeer dan die 1800 kcal wat meer te verdelen over de dag. Ik zie dat je 5 maaltijden neemt, als je er 6 eet, hoef je per maaltijd niet zo veel te eten. Tip: kijk bij maaltijd 3 eens of je een beetje op koers zit voor die dag, je heb dan nog 3 maaltijden om het een beetje bij te sturen. Of plan je hele dagmaaltijd vooraf. Weeg het eten ook echt, dan (over/onder)schat je het niet.

Wat je training betreft, als je echt spiermassa wilt kweken, moet je die training voorrang geven, dus die eerst doen. Anders ben je al je energie al kwijt bij de cardio. Doe je cardio na de kracht. Maar train niet te lang. Een uur is prima: zeg 5 minuten cardio opwarmen, 45 minuten kracht, 10 minuten cardio HIIT. Dan ben je helemaal stuk als het goed is.

Wat je gewichten betreft, dat zegt niets als we niet weten welke oefening het is. Het is ook niet zo van belang, als het maar voor jou een gewicht is waarmee je de gewenste herhalingen nog nét kunt maken. Bij die derde serie van 12 moet je bij herhaling 8 toch wel minstens denken: "shit ik moet er nog 4" en bij 10 iets als "wtf nóg 2?!".

Omdat je weer lekker fit wilt worden, ga je aan je kracht en je conditie werken. Je vraagt nu dus iets extra's van je lichaam. Dan moet je ook iets terugdoen voor je lichaam: de juiste bouwstoffen verschaffen en voldoende rust nemen.

Succes en zorg goed voor jezelf, je bent het waard!

De target heb ik eigenlijk zonder reden ingevuld, want 1500 is idd niet mijn doel. Het ging me vooral om het globale voedingsschema. Of het idee een beetje goed is. En ja, ik vind het ook wel lastig om meer te eten hoor. Over het afwegen moet ik eerlijk zeggen dat ik dat juist probeer af te leren:P Maar dat dagschema is idd wel goed, maar ik wil ook die lijst die ik meegestuurd heb gaan aanhouden (op de koelkast hangen xD) en dan gewoon kijken wat er gebuerd met het sporten erbij.
                En over de krachttraining: als je eerst cardio doet en daarna de gewichten heeft het dan wel invloed op spierbehoud of dat ook veel minder?
                Ik train nu vooral metapperaten, en af en toe met mijn broer losse gewichten. En als je dat 'wtf ik moet er nóg 2!' gevoel bij een bepaald gewicht niet meer hebt, zal ik hem gewoon ophogen:P

Comment

hmm, mislukte quote hihi

Comment

De target heb ik eigenlijk zonder reden ingevuld, want 1500 is idd niet mijn doel. Het ging me vooral om het globale voedingsschema. Of het idee een beetje goed is. En ja, ik vind het ook wel lastig om meer te eten hoor. Over het afwegen moet ik eerlijk zeggen dat ik dat juist probeer af te leren:P Maar dat dagschema is idd wel goed, maar ik wil ook die lijst die ik meegestuurd heb gaan aanhouden (op de koelkast hangen xD) en dan gewoon kijken wat er gebuerd met het sporten erbij.
                    En over de krachttraining: als je eerst cardio doet en daarna de gewichten heeft het dan wel invloed op spierbehoud of dat ook veel minder?
                    Ik train nu vooral metapperaten, en af en toe met mijn broer losse gewichten. En als je dat 'wtf ik moet er nóg 2!' gevoel bij een bepaald gewicht niet meer hebt, zal ik hem gewoon ophogen:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X