Ervoor willen gaan, maar...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervoor willen gaan, maar...

Ja.. zoals de naam al zegt, ik wil er nu echt voor gaan, maar steeds loop ik vast.
    Ik had al een voedingsschema gemaakt maar deze ging niet werken.
    Nu heb ik een nieuw schema gemaakt, waar ik toch nog wat vragen bij heb..

eigenlijk heb ik wat vragen over dit schema,
    vraag 1 is, zoals je kan zien heb ik na mijn training Melk, banaan, 2 eieren en een whey shake, is dit voldoende om na een training te hebben?
    ( weet iemand een vervangend product voor de whey? zodat ik toch aan de eiwitjes kom? )

Vraag 2 is, is het niet beter om mijn avond eten, ( 18:00 ) door 2 te splitsen, en deze na mijn training te pakken? Dus gedeelte om 18:00 en gedeelte om 21:30?

Het doel is om massa op te bouwen, zo clean mogelijk.

Ook ben ik druk bezig met trainingsschema voor 3-daags split,
    Ook wilde ik misschien een logje starten, voor mezelf om verbetering te zien en eventueel hulp van andere forumleden, maar ook zodat nieuwe mensen ( zoals ik dus eigenlijk ook nog ... ) het kunnen lezen en daar veel van kunnen leren. Ik weet niet of dit al mag eigenlijk omdat ik nog vrij nieuw ben hier.

Tips en verbeteringen zijn dus zeer welkom en alvast bedankt hiervoor
    Attached Files

De zilvervliesrijst is volgens mij ongekookt, jij hebt denk ik de gekookte hoeveelheid ingevuld. Wat werkte er niet aan je vorige schema, misschien hebben we dan wat meer tips?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
      De zilvervliesrijst is volgens mij ongekookt, jij hebt denk ik de gekookte hoeveelheid ingevuld. Wat werkte er niet aan je vorige schema, misschien hebben we dan wat meer tips?
      bedankt voor je snelle reactie,
      Ja ik heb de gekookte hoeveelheid ingevuld, dit is dan zeker mindere voedingswaarde omdat het zwaarder is ivm opgenomen water :$?

Vorige was omdat ik daarin Brinta had toegevoegd, en ik dat niet door me strot krijg en het liefst me broodjes wil blijven eten. Ik at daarin cashew noten s'avonds laat, en als ik goed begreep is dit in tegenstrijd met me eiwitten die ik dan hard nodig heb, en me percentages waren niet goed, deze waren 25% 50% 25%, nu veranderd naar 30% 50% en 20% omdat ik naar eigen inzicht zo beter vind.

BF% is gemeten door taile en nek meting

Comment

kwark is vervanging voor whey
        (mja eigenlijk andersom )
        Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
          kwark is vervanging voor whey
          (mja eigenlijk andersom )
          Ik eet al 500gr kwark, ik denk dat als ik nog meer kwark ga eten dat misschien weer teveel zuivel zal gaan worden?

Comment

Iemand die een kijkje zou willen nemen naar mijn voedingsschema ?
            En mij hier tips voor wil geven?

Comment

Je voedingsschema is qua K/E/V in verhouding, ik zit alleen even te kijken naar je hoeveelheid zout. Er staat vaak brood en vleeswaren in dit schema, dit zijn beiden producten die veel zout bevatten. Je zou eens kunnen afwisselen met een warme hap als lunch, bijvoorbeeld pasta met tonijn of zilvervliesrijst met kip.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Dankjewel voor je reactie

Helaas gaat een warme maaltijd niet lukken tijdens de lunch omdat ik nog op school zit, en nergens magnetron en warme maaltijden vanuit school zijn vette troep dingen :P

Zou brood met tonijn beter zijn? Is alsnog wel wat brood alleen minder vleeswaar?
                Is koude zilvervlies rijst met kip ook te doen? Dus gewoon bijvoorbeeld avond ervoor klaar maken, af laten koelen, in koelkast zetten, volgende dag mee naar school en wegwerken?

Comment

Waarin loop je steeds vast?

Comment

Originally posted by Bronxo View Post
                    Waarin loop je steeds vast?
                    Of het correct is, en goed gericht op mijn doel, Namelijk clean bulk.
                    Zoals hierboven word aangegeven dat er best veel zout in mijn schema zit, nou waren de waardes wel goed, ik weet dus redelijk wat ik aan e k v nodig heb etc, maar de achtergelegen dingen weet ik nog niks van

Comment

Heb gekozen om mijn brood die ik als ontbijt neem weg te laten, en dit te vervangen voor 40gr havermout met 300gr magere Yogurt. Zodat ik wat minder zout binnen krijg.
                      Nu eet ik dus wel meer zuivel, en op een dag eet ik / drink ik dus: 300gr yoghurt, 500ml half volle melk, en 500gr magere kwark, is dit dan juist weer iets want weer niet goed is? Teveel zuivel?
                      ook kom ik dan uit op: +40 calorien eiwit, +4 calorien koolhydraat en -38 calorien vet, is dit okee?

Comment

He daar,
                        zoals elli al schreef is jouw e/k/v vehouding ok, is echter wel pers. gebonden!

sugesties;
                        1e maaltijd (ontbijt) ff eiwitjes en carbs aanvullen.
                        Havermout 100gr.
                        melk (snelle eiwitjes) 400ml.
                        whey (snelle eiwitjes) 30 a 40 gram.

Je geeft aan dat je brood maaltijden wilt behouden, kijk dan naar bv beleg tonijn/makreel, In de ochtend stukje fruit.
                        En idd rijst koud Afgekoeld is ook wel te doen, gaat niet om grote hoeveelheden toch?, een beker met havermout voor de stevige trek kan ook, gewoon vullen met flesje water.

CleanBulk is precisie werk, je kunt dan geen schematje van Bn aftrekken, dus langzaam je koolhydraatjes verhogen voor je bulk en blijven meten tot je aankomt op het punt wanneer je vet gaat aanzetten, mn de vehouding koolhydraten moet je zelf uitvinden!

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                          He daar,
                          zoals elli al schreef is jouw e/k/v vehouding ok, is echter wel pers. gebonden!

sugesties;
                          1e maaltijd (ontbijt) ff eiwitjes en carbs aanvullen.
                          Havermout 100gr.
                          melk (snelle eiwitjes) 400ml.
                          whey (snelle eiwitjes) 30 a 40 gram.

Je geeft aan dat je brood maaltijden wilt behouden, kijk dan naar bv beleg tonijn/makreel, In de ochtend stukje fruit.
                          En idd rijst koud Afgekoeld is ook wel te doen, gaat niet om grote hoeveelheden toch?, een beker met havermout voor de stevige trek kan ook, gewoon vullen met flesje water.

CleanBulk is precisie werk, je kunt dan geen schematje van Bn aftrekken, dus langzaam je koolhydraatjes verhogen voor je bulk en blijven meten tot je aankomt op het punt wanneer je vet gaat aanzetten, mn de vehouding koolhydraten moet je zelf uitvinden!
                          Bedankt voor je reactie!
                          als ik ´s ochtends 100gr havermout zou nemen, is dat flinke hoeveelheid, dan zou ik bijvoorbeeld moeten korten op mijn tussendoortjes zoals me brood zeg maar, maar dan kom ik weer niet aan de hoeveelheid maaltijden per dag?
                          Kan ik de havermout ook met magere yoghurt doen ( 400gr a 500gr? ) en dan gewoon 250ml melk?

Andere vraag is misschien beetje een beginners vraag.. maar wanneer weet je nou dat je weer vet aan gaat zetten? Want... wanneer je het begint te zien in bijv de spiegel, is het eigenlijk al telaat om wat aan te doen tenzij je meteen weer stuk lager gaat zitten en het al weer geen bulk is... of zie ik het nu verkeerd?

Comment

[quote=Mrloaded;921805]Bedankt voor je reactie!
                            als ik ´s ochtends 100gr havermout zou nemen, is dat flinke hoeveelheid, dan zou ik bijvoorbeeld moeten korten op mijn tussendoortjes zoals me brood zeg maar, maar dan kom ik weer niet aan de hoeveelheid maaltijden per dag? kun je ook minderen, hoeveelheid maaltijden is niet bepalend, als je maar op je target uitkomt,5 of 6 zijn doorgaans het aantal ivm het stimuleren van stofwisseling,
                            Kan ik de havermout ook met magere yoghurt doen ( 400gr a 500gr? ) en dan gewoon 250ml melk? gaat hier om snelle eiwitjes ter aanvulling van je nachtrust, yoghurt heeft een lage gi waarde, dus beter wey.

Andere vraag is misschien beetje een beginners vraag.. maar wanneer weet je nou dat je weer vet aan gaat zetten? Want... wanneer je het begint te zien in bijv de spiegel, is het eigenlijk al telaat om wat aan te doen tenzij je meteen weer stuk lager gaat zitten en het al weer geen bulk is... of zie ik het nu verkeerd? jij kiest voor een cleanbulk...... en das uitvinden, meest nauwkeurig is de huidplooimeting, bv per week of 2weken bekijken, anders de nek taille meting (zolang je maar vast houd aan 1 meting tijdens je bulk, gaat niet om hoevelheden maar afwijkingen in jouw progressie meten is weten en alleen met een graffiekje kun je afwijkingen/vorderingen zien.[/quote]

Ik denk.........gewoon bulken en later fine-tunen met cardio ?

Comment

[quote=Oldtimer;921816]
                              Originally posted by Mrloaded View Post
                              Bedankt voor je reactie!
                              als ik ´s ochtends 100gr havermout zou nemen, is dat flinke hoeveelheid, dan zou ik bijvoorbeeld moeten korten op mijn tussendoortjes zoals me brood zeg maar, maar dan kom ik weer niet aan de hoeveelheid maaltijden per dag? kun je ook minderen, hoeveelheid maaltijden is niet bepalend, als je maar op je target uitkomt,5 of 6 zijn doorgaans het aantal ivm het stimuleren van stofwisseling,
                              Kan ik de havermout ook met magere yoghurt doen ( 400gr a 500gr? ) en dan gewoon 250ml melk? gaat hier om snelle eiwitjes ter aanvulling van je nachtrust, yoghurt heeft een lage gi waarde, dus beter wey.

Andere vraag is misschien beetje een beginners vraag.. maar wanneer weet je nou dat je weer vet aan gaat zetten? Want... wanneer je het begint te zien in bijv de spiegel, is het eigenlijk al telaat om wat aan te doen tenzij je meteen weer stuk lager gaat zitten en het al weer geen bulk is... of zie ik het nu verkeerd? jij kiest voor een cleanbulk...... en das uitvinden, meest nauwkeurig is de huidplooimeting, bv per week of 2weken bekijken, anders de nek taille meting (zolang je maar vast houd aan 1 meting tijdens je bulk, gaat niet om hoevelheden maar afwijkingen in jouw progressie meten is weten en alleen met een graffiekje kun je afwijkingen/vorderingen zien.[/quote]

Ik denk.........gewoon bulken en later fine-tunen met cardio ?
                              Okee thanks!! Ik ga weer even kijken hoe ik dit in een schemaatje krijg

Ja maar ik wil "natuurlijk" in de zomer er ook beetje in vorm uitzien, en omdat ik helemaal nieuw ben in het eten patroon en aankomen en weer afvallen, heb ik geen idee hoelang dit zal duren, ik zie het als, in de winter flink aankomen, en in zomer vet kwijt raken, alleen ben ik bijna aan het eind van de winter zal maar zeggen, begonnen, en toch droog zijn in zomer.. met mijn 0,0 ervaring zal ik uit moeten vinden hoelang dit voor mij gaat duren, en ervaring hiermee krijgen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X