Vragen over voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen over voeding

Ik heb een aantal vragen over voeding:
    Moet je op rustdagen zowel koolhydraten als vetten verminderen of is alleen het verminderen van koolhydraten genoeg ?
    Moet je op rustdagen ook boven je behoefte eten of alleen op trainingsdagen?
    En hoeveel procent vet moet je ongeveer op trainings en rustdagen eten.
    Alvast bedankt.

dat is mijns inziens afhankelijk van wat je probeert te bereiken en wat je huidige situatie is...
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Op niet trainingsdagen op onderhoud, op trainingsdagen op bulk door post en pre workout dus voor en na training iets meer.

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
        Op niet trainingsdagen op onderhoud, op trainingsdagen op bulk door post en pre workout dus voor en na training iets meer.
        dus tijdens een bulk eet jij op niet trainingsdagen op onderhoud? En op trainingsdagen wat meer voor en na training? dan kom je toch nooit aan?

Comment

Originally posted by Dimix View Post
          dus tijdens een bulk eet jij op niet trainingsdagen op onderhoud? En op trainingsdagen wat meer voor en na training? dan kom je toch nooit aan?
          en waarom niet?
          je moet een kcals overschot creëren!
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Dimix View Post
            Nee dit is mijn onderhoud (niet bulk of cut), op trainingsdagen is de behoefte groter dus ook de onderhouds'dosis'.

Bulk is meer (in mijn geval +/- 300+ op niet trainingsdagen, nog eens +/- 300+ ,erbij op trainingsdagen, rond training).
            Bulk sept t/m febr/maart, dit was in het verleden mijn groeiperiode, sinds bijna 2 jaar dit weer opgepikt.

Omdat ik in de zomer niet constant met een volle pens wil rondlopen de cut, deze is minder (in mijn geval +/- 300- koolhydr. en vetten), daarnaast intensief cardio.

Misschien heb ik er te snel overheen gelezen, het is idd van belang te weten wat het doel van de poster is.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              en waarom niet?
              je moet een kcals overschot creëren!
              vandaar mijn vraag, als hij op niet trainingsdagen op onderhoud eet komt hij toch niet aan overschot? Maar ondertussen gaf Oldtimer zelf al aan dat hij het over "op onderhoud eten" had en niet bulk of cut

Comment

Stats:
                1.75
                70.9
                17.2%

Ik wil mijn bf laten zakken tot ong 12 % en wil rond de 80 kilo wegen.
                Ik heb mijn behoefte berekend en kom uit op 2300 kcal. Dus dan zou ik op trainingsdagen 3000kcal moeten eten en op rustdagen 2500kcal.
                Klopt dit ? Zo niet zou ik graag uitleg willen. En in mijn eerdere post heb ik gevraagd hoe het zit met KH en vet op traings en rustdagen.

Comment

Niemand die weet of die klopt of niet ?

Comment

Niemand !?

Comment

Originally posted by Strijder View Post
                      Stats:
                      1.75
                      70.9
                      17.2%

Ik wil mijn bf laten zakken tot ong 12 % en wil rond de 80 kilo wegen.
                      Ik heb mijn behoefte berekend en kom uit op 2300 kcal. Dus dan zou ik op trainingsdagen 3000kcal moeten eten en op rustdagen 2500kcal.
                      Klopt dit ? Zo niet zou ik graag uitleg willen. En in mijn eerdere post heb ik gevraagd hoe het zit met KH en vet op traings en rustdagen.
                      nee nooit je onderhoud overschrijden met meer dan 500 cal
                      dus ik zou zeggen 2800 cal max op trainings dagen
                      ik zou dan op rust dagen op onderhoud zitten dus

trainingsdag = 2800 cal
                      rustdag = 2300 cal
                      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Maar als ik op rustdagen op onderhoud eet dan kom ik toch niet aan ?

Comment

je wil je Bf laten zakken en meteen je gewicht verhogen door meer spiermassa an te komen? Ik zou dan eerst maar eens een keuze maken wat je wilt. Wil je droger worden en daarna gaan bulken of eerst bulken en dan pas gaan cutten? Beiden tegelijk is nagenoeg onmogelijk. Zeker niet als het een een verschil van 10 kg in vetvrije massa gaat!
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                            nee nooit je onderhoud overschrijden met meer dan 500 cal
                            dus ik zou zeggen 2800 cal max op trainings dagen
                            ik zou dan op rust dagen op onderhoud zitten dus

trainingsdag = 2800 cal
                            rustdag = 2300 cal
                            kleine extra uitleg.

als jouw onderhoud 2300 is, dan is dit NIET ELKE DAG 2300. je verbrand natuurlijk meer als je sport op een dag, dan wanneer je niet sport op een dag. die 2300 is een GEMIDDELDE.

in het echt is je verbranding op trainingsdagen wellicht een 2500, en op rustdagen is je echte verbranding wellicht maar maar 2000-2100. En GEMIDDELD is dit de 2300.

je telt hier een 300 bij op op de DAADWERKELIJKE verbranding op trainingsdagen. dus op trainingsdagen eet je 2800. je eet dan dus 300 boven behoefte en zult dus groeien, zonder echt vetter te worden.

Voor maximale groei, eet je op een rustdag ook 300 boven je DAADWERKELIJKE verbranding van die dag. dus 2000+300 = 2300. je eet ook hier 300 boven je behoefte van die dag, en zult dus groeien.

ofwel dat wat kabaffel al zei (2800-2300).
                            dit is een goede methode om spiermassa op te bouwen op een goed tempo, zonder significante toename van het vet%.

Om spiermassa op te bouwen EN je vet% verlagen, is nog een heel ander verhaal. dit is net nog wat ingewikkelder. en is doorgaans wat langzamer.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X