Voedingswaarden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingswaarden

Hallo allemaal,

vandaag dronk ik een flesje rivella, en keek naar de voedingswaarden.

Voedingswaarden per 100 mL
    energie 20 kJ(=5 kCal)
    eiwit 0 gram
    koolhydraten 1 gram
    waarvan suikers 1 gram
    vet 0 gram
    waarvan verzadigd 0 gram
    voedingsvezels 0 gram
    natrium 0 gram

De voedingswaarden van crystal clear zijn precies het zelfde, maar als er zo weinig inzit kan het toch nooit zo smaken? Dan moet het toch gewoon water zijn?
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Originally posted by Rickbeen View Post
    Hallo allemaal,

vandaag dronk ik een flesje rivella, en keek naar de voedingswaarden.

Voedingswaarden per 100 mL
    energie 20 kJ(=5 kCal)
    eiwit 0 gram
    koolhydraten 1 gram
    waarvan suikers 1 gram
    vet 0 gram
    waarvan verzadigd 0 gram
    voedingsvezels 0 gram
    natrium 0 gram

De voedingswaarden van crystal clear zijn precies het zelfde, maar als er zo weinig inzit kan het toch nooit zo smaken? Dan moet het toch gewoon water zijn?

smaakstoffen.

Comment

Originally posted by monster menno View Post
      smaakstoffen.
      maar dat zullen ze dan toch gewoon moeten aangeven?

Comment

Koolzuurhoudend water, melkserum ( 26%), voedingszuur (L+melkzuur ), zoetstoffen ( cyclaamzuur, acesulfaam K, sacharine ), natuurlijke aroma's, conserveermiddelen ( kaliumsorbaat, natriumbenzoaat ).

Acesulfaam K is een synthetische zoetstof met een 200 maal sterkere zoetkracht dan normale suiker. Het wordt in de markt verkocht met onder andere de namen Sunett en Sweet One.Bij zeer hoge concentraties heeft het een bittere smaak. In de praktijk, dat is bij normaal gebruik, heeft het geen bijsmaak. De stof is in tegenstelling tot bijvoorbeeld aspartaam, stabiel bij hogere temperaturen. Eveneens is het bestand tegen zuren. Acesulfaam K wordt niet opgenomen door het lichaam, het levert dus 0 kJ/gram energie.
        Last edited by Danielle80; 08-03-2012, 19:58.
        Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
          Koolzuurhoudend water, melkserum ( 26%), voedingszuur (L+melkzuur ), zoetstoffen ( cyclaamzuur, acesulfaam K, sacharine ), natuurlijke aroma's, conserveermiddelen ( kaliumsorbaat, natriumbenzoaat ).

Acesulfaam K is een synthetische zoetstof met een 200 maal sterkere zoetkracht dan normale suiker. Het wordt in de markt verkocht met onder andere de namen Sunett en Sweet One.Bij zeer hoge concentraties heeft het een bittere smaak. In de praktijk, dat is bij normaal gebruik, heeft het geen bijsmaak. De stof is in tegenstelling tot bijvoorbeeld aspartaam, stabiel bij hogere temperaturen. Eveneens is het bestand tegen zuren. Acesulfaam K wordt niet opgenomen door het lichaam, het levert dus 0 kJ/gram energie.
          maar als je lichaam het niet opneemt, wordt het dan wel omgezet in bf?

Comment

zoetstoffen zijn troep! zoveel mogelijk vermijden.
            het moet afgebroken worden door je lever en die ziet kunstmatige zoetstoffen gewoon als gif.

WATER!!!!!!!!
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              zoetstoffen zijn troep! zoveel mogelijk vermijden.
              het moet afgebroken worden door je lever en die ziet kunstmatige zoetstoffen gewoon als gif.

WATER!!!!!!!!
              haha, maar ik vind het wel een xtje lekker als mijn vrienden een biertje drinken wat anders te drinken dan water:P Dus nam ik vaak rivella of crystal clear, maar wat wel zeker is is dat het denk ik beter is als cola.. En sinas?

Comment

Sinas is ook suikerwater.
                Ik neem ook wel eens rivella als ik een enorme behoefte aan iets zoets heb

Comment

Sinas is ook suikerwater.
                  Ik neem ook wel eens rivella als ik een enorme behoefte aan iets zoets heb
                  Oke, dus rivella kun je dan nog wel het beste nemen?

Comment

was vroeger altijd verslaafd aan cola light, blij dat ik daar vanaf ben
                    nu vindt ik het niet eens lekker meer :P
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

mja volgens mij maakt het weinig uit welk lightproduct je neemt. Het is allemaal koolzuur met zoetstof.

Comment

mja volgens mij maakt het weinig uit welk lightproduct je neemt. Het is allemaal koolzuur met zoetstof.
                        klopt allemaal troep maar in mijn ogen wat beter dan de suikervarianten en alcohol.
                        ik drink het overigens nooit meer en voel me daar goed bij

Comment

oke, cola dronk ik zowiezo bijna nooit..

Comment

klopt allemaal troep maar in mijn ogen wat beter dan de suikervarianten en alcohol.
                            ik drink het overigens nooit meer en voel me daar goed bij
                            Wat drink je nou tegenwoordig dan?

Zoutzuur

Comment

was vroeger altijd verslaafd aan cola light, blij dat ik daar vanaf ben
                              nu vindt ik het niet eens lekker meer :P
                              Stoere jonge hoorr!
                              Never send a boy to do a mans job!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X