Basistips voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Basistips voeding?

Hey,

Ik let momenteel nauwelijks op mijn voeding en wil dat toch iets gaan aanpassen om iets meer resultaat te zien van mijn training. Ik ben 192 cm en 76 kg en ik wil iets meer spiermassa ontwikkelen.

Momenteel is mijn patroon ruwweg:

08.00
    50 gr cruesli + 150 gr Optimel vanille yoghurt

10.00
    1 Banaan

12.30
    2 donkerbruine boterhammen met belegen kaas
    2 bruine boterhammen met worst

17.30
    Wat de pot schaft... (aardappelen, groente en vlees of pasta etc.)

Ik zie het niet zitten om dagelijke een compleet schema aan te houden, dus ik zoek wat eenvoudige tips om toch wat meer op een goede voeding te letten.

Misschien hebben jullie tips over broodbeleg en kwark/yoghurt (watvoor?) of eiwitshakes? Ik hier nog geen ervaring mee dus alle tips zijn welkom.

Koekoek.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Bunehaze View Post
      Hey,

Ik let momenteel nauwelijks op mijn voeding en wil dat toch iets gaan aanpassen om iets meer resultaat te zien van mijn training. Ik ben 192 cm en 76 kg en ik wil iets meer spiermassa ontwikkelen.

Momenteel is mijn patroon ruwweg:

08.00
      50 gr cruesli + 150 gr Optimel vanille yoghurt

10.00
      1 Banaan

12.30
      2 donkerbruine boterhammen met belegen kaas
      2 bruine boterhammen met worst

17.30
      Wat de pot schaft... (aardappelen, groente en vlees of pasta etc.)

Ik zie het niet zitten om dagelijke een compleet schema aan te houden, dus ik zoek wat eenvoudige tips om toch wat meer op een goede voeding te letten.

Misschien hebben jullie tips over broodbeleg en kwark/yoghurt (watvoor?) of eiwitshakes? Ik hier nog geen ervaring mee dus alle tips zijn welkom.
      Je eet maar 4x, voer dit op naar 6.
      eet ipv de yoghurt magere kwark plus een banaan.

IPV de kaas en worst kipfilet eten.

Probeer de gene die kookt aan te sporen op veel kip te maken, rijst, groenten enz.

Voor t slapen gaan weer magere kwark.

ik eet om 08:00 , 10:00, 12:00, 15:00, 17:30, 20:30 en 22:00 daarna slapen

Comment

je eet veel te weinig om spiermassa te kweken!

je hoeft niet persee 6x te eten zoals hier boven wordt vermeld maar dus wel een stuk meer.
        neem brinta of havermout inplaats van muesli en naturel yoghurt of melk
        neem die banaan bij het ontbijt en neem om 11 uur een paar boterhammen met gekookt ei, pindakaas, kipfilet, tonijn uit blik of rookvlees. bij de lunch doe je dit weer
        worst er ook uit en niet te veel kaas eten.

neem voor het slapen gaan nog een bak naturel kwark met wat noten erin voor wat eiwitten tijdens het slapen.

maar vooral meer gaan eten dus!!
        Last edited by maar7en8; 21-03-2012, 10:26.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Lees de sticky's eens goed door! Daar vind je een hele hoop over voeding.
          verder als tip, neem bijvoorbeeld 2 boterhamzakjes mee met in ieder 50 gram ongezouten pinda's en eet die tussendoor als snack, bijvoorbeeld na je lunch of vlak voor je avondeten ofzo.
          ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Me maag gaat al knorren als ik naar je eetschema kijk
            "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Basistips :

Ga 300-500 kcal boven je behoefte zitten, bereken je behoefte niet volgens een online calculator maar bereken dit echt. Zet je teveel vet aan dan verlaag je de kcal iets, win je te weinig kracht/massa voor de inspanning die je levert dan verhoog je 100-200 kcal per dag.
              Zorg voor een groot ontbijt, grote pre workout meal en grote post workout meal.
              Eet voldoende groentes, 500 gram per dag.
              Eet 1 a 2 stukken fruit, een appel bij je ontbijt en een banaan een uur voor je training bijvoorbeeld.
              Zorg voor trage eiwitten voor het slapen, kwark, tonijn of een caseine shake.
              Zorg voor snelle eiwitten na je training, whey bijvoorbeeld.
              Zorg voor aanvulling van je glycoceen na je training door dextrose of maizena.
              Neem de overige maaltijden complexe carbs, zowel verzadigde als onverzadigde vetten en zorg voor een gevarieerde eiwitinname.
              Gooi niet al het zout uit je voeding omdat je er schijnbaar droger van gaat ogen, je hebt het nodig om als een beest te kunnen trainen. Het is niet de bedoeling dat je overal zout over gooit maar gewoon een snufje hier en daar.

Train met mindmuscleconnection, maak je reps niet omdat er '10 reps' op je schema/blaadje staat maar maak er 9 en misschien wel een 10de omdat je echt niet meer kunt.
              Train via een degelijk schema, vage oefeningen zijn leuk om te doen maar of je er echte massa mee kan bouwen is de vraag.

Gebruik de zoekfunctie om antwoord op dit soort vragen te vinden, er zijn tientallen topics en met de zomerstickies waren ook al je vragen al beantwoord geweest.
              Last edited by Swekie; 21-03-2012, 12:50.

Comment

altijd OP je behoefte gaan zitten, werkt beter...... je behoefte stel je vast naar je doelen. Als je er toch onder of boven gaat zitten hoef je naar mijn mening niks te berekenen....
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik vind ook dat ik te weinig eet en ik wil gestructureerder eten (6 maal per dag). Ook ga ik meer water drinken.

Ik denk nu aan zoiets:

08.00
                  50 gr cruesli + 200 gr yoghurt
                  Banaan

10.00
                  2 boterhammen met kipfilet

12.30
                  2 boterhammen met kipfilet/rookvlees
                  2 boterhammen met pindakaas

15.00
                  ?

17.30
                  Wat de pot schaft...

21.00
                  250 gr kwark

Tussendoor ongezoute pinda's?
                  Na training een eiwitshake?

Wat voor yoghurt en kwark moet ik eten, mager naturel? Nog tips om de smaak een beetje te bevorderen? Hou niet echt van zure yoghurt.

Comment

Ff gedeelte van je shake pakken voor het trainen , de rest erna

Om 15:00 uur weer 2 plakjes brood en wat fruit

En ff over het algemeen : je hoeft niet per se een schema te volgen

maar je zult toch echt minimaal het dubbele moeten gaan eten en daarbij een zo goed mogelijke verdeling moeten zoeken !

Zoals eerder gezegd : doorzoek de stickies

Comment

Ik vind ook dat ik te weinig eet en ik wil gestructureerder eten (6 maal per dag). Ook ga ik meer water drinken.

Ik denk nu aan zoiets:

08.00
                      50 gr cruesli + 200 gr yoghurt
                      Banaan

10.00
                      2 boterhammen met kipfilet

12.30
                      2 boterhammen met kipfilet/rookvlees
                      2 boterhammen met pindakaas

15.00
                      ?

17.30
                      Wat de pot schaft...

21.00
                      250 gr kwark

Tussendoor ongezoute pinda's?
                      Na training een eiwitshake?

Wat voor yoghurt en kwark moet ik eten, mager naturel? Nog tips om de smaak een beetje te bevorderen? Hou niet echt van zure yoghurt.
                      na het trainen een eiwitshake is altijd goed.
                      een hele pot kwark nemen voor het slapen, halve is niks.
                      om 3 uur weer wat brood met gekookte/gebakken eieren.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Maakt het nog veel uit wat voor soort brood ik neem?

Comment

volkorenbrood is een must!

Comment

Jazeker ! Volkoren brood is goed, maar let op de hoeveelheid zout !

Comment

beetje zout in brood mag je best hebben, kan je eventueel minderen op andere momenten.
                              in bijvoorbeeld de rijstmaaltijden met vlees en groente minder of geen zout gebruiken. Op de eieren geen zout gebruiken enz enz.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X