Hoe denken jullie hierover? Is low carb de perfecte manier om vet te verliezen of kan dat ook prima met een redelijke hoeveelheid KH? Ervan uit gaande dat je een calorietekort hebt van 300-500. Kun je tot 10% en/of lager cutten met zeg 350 gr KH op trainingsdagen en 150 op rustdagen of moet je hiervoor toch ook echt de KH voor omlaag gooien?
Cutten i.c.m. koolhydraten
Collapse
X
-
Je gaat natuurlijk niet werken met een groot calorie tekort, tegen het einde van de cut, laatste weken kan dat wel even om te depleten, maar als je geen wedstrijd gaat doen hoefyt dat ook niet.
Als je begint om je calorie intake te verlagen tot onderhoudsbehoefte en dan eventueel op rustdagen dus wat lager dan op trainingsdagen. Dan ga je al vet verliezen.
Na je krachttraining kan je wat HIT of HIIT cardio toevoegen en als het wat harder moet gaan dan voeg je eventueel nog wat ochtendcardio toe op rustdagen. Daar een half uurtje en ook intensief hardlopen of fietsen. Daar red je het mee.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
-
Ik weet je stats niet dus de absolute versie van 300-500kcal kan voor jou te weinig of teveel zijn. Probeer het relatief te houden door 10-20% max tekort.
koolhydraat gevoeligheid speelt wel een grote rol met hoeveel koolh je moet nemen. Ik zou standaard uitgaan van EKV: 30/50/20. Als je hiermee neit je gewenste resultaat haalt kun je natuurlijk altijd je koolh vermidneren en meer proteinen nemen. Ik zou niet veel hoger dan 20% vetten gaan.
Uiteraard staat cardio boven kcal tekort. Je kunt beter meer cardio doen dan minder kcal eten om je metabolisme goed te houden.
In het kort: 150gr koolh is best extreem. je kunt beter met iets midner extreem beginnen lijkt mij.
Comment
-
vetten moeten richting de 30%....... absoluut niet onder de 25% komen want je test aanmaak daalt evenredig......
als je carbs gevoeligheid goed is wordt je niet sel vet en hoef je niet zo gauw te cutten dus omlaag die hap. 150gr is idd wel wat laag, maak er 200g van.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Ik ben nu 1.95m 95 kilo en vetpercentage 12%. Ik begon op 104 kilo met vet% van 18 a 19. Het meeste vet is eigenlijk ook weg, alleen op mijn onderbuik zit er nog wat. IK heb 8 weken gecut. 2 weken onderhoud en nu weer 3 weken onderweg. De eerste 8 weken erg veel cardio gedaan en daarmee kcal tekort gecreerd. Dat is erg goed gegaan, toen 2 weken onderhoud en toen trainingsdagen behoefte ( dus incl krachttraining ) -200. en op rustdagen behoefte -400. DIt onder andere ook omdat Dynobet van mening is dat heel veel cardio niet nodig is en het prima met voeding kan. Mijn kracht is in al die weken wel ietsjes afgenomen op sommige oefeningen, maar sommige zijn ook vooruit gegaan. Ik eet nu dus trainingsdagen 350KH en rustdagen 150. Daarom vroeg ik me af als ik zo door ga dat ik dan 10% of lager kan bereiken en of er dan niet meer KH geschrapt moeten worden. Ik merk dat vetverlies moeilijker wordt nu en langzamer gaat. Misschien dat ik inderdaad op rustdagen weer wat ochtend cardio toevoeg...BP: 6x80
SQ: 6x135
Comment
-
Originally posted by marnop View Postvetten moeten richting de 30%....... absoluut niet onder de 25% komen want je test aanmaak daalt evenredig......
als je carbs gevoeligheid goed is wordt je niet sel vet en hoef je niet zo gauw te cutten dus omlaag die hap. 150gr is idd wel wat laag, maak er 200g van.BP: 6x80
Comment
-
yep cardio er in gooien en ff doorbijten nu. Mag best, doe dat de komende 2 weken nog en kijk naar wat het doet.
wat voor KH bronnen gebruik je verder en hoe zit je in de rest van je voeding?1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View Postyep cardio er in gooien en ff doorbijten nu. Mag best, doe dat de komende 2 weken nog en kijk naar wat het doet.
wat voor KH bronnen gebruik je verder en hoe zit je in de rest van je voeding?
KH is: brinta, havermout, rijst, ( soms brood ), maizena, groente
Eiwitten: Melk, kwark, kip, whey, ( soms vis, soms vlees zoals biefstuk ), eieren en mijn vetten haal ik uit pinda's ongezout, olijfolie en eieren. Dus voeding is wel redelijk in orde denk ik. Zit op zowel rustdagen als trainingsdagen eiwitten minimaal 300+BP: 6x80
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...10 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
16 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: