de titel zegt het al, kip van de supermarkt tegen kip van de slager.
zo heb ik afgelopen vrijdag 2 kilo kipfilet gekocht bij de keurslager terwijl ik altijd kipfilet van de aldi en jumbo gewent was.
1 kilo normaal en 1 kilo gemarineerd met kerry.
ik heb eerst de gemarineerde gebakken, deze blijken toch vrij dicht bij hun onbereide gewicht te zitten na bereiding, dus weinig toevoeging van vocht.
die van de aldi verloren soms 40/50% van hun gewicht na bereiding.
toch blijft de gemarineerde kip llichtelijk rose van binnen na bereiding terwijl de buitenkant goed aangebakken is, dit zal dus neem ik aan wel zo horen!
het is maar een tint verschil ofzo.
en dan; de smaak, dit is toch wel het allergrootste verschil!
ik proef nu écht kip, vers, mals en gewoon de originele kip smaak!
voor die paar euro meer ben ik absoluut niet ontevreden!
ik zou graag jullie mening willen voor diegenen die ervaring hebben met het verschil!
zo heb ik afgelopen vrijdag 2 kilo kipfilet gekocht bij de keurslager terwijl ik altijd kipfilet van de aldi en jumbo gewent was.
1 kilo normaal en 1 kilo gemarineerd met kerry.
ik heb eerst de gemarineerde gebakken, deze blijken toch vrij dicht bij hun onbereide gewicht te zitten na bereiding, dus weinig toevoeging van vocht.
die van de aldi verloren soms 40/50% van hun gewicht na bereiding.
toch blijft de gemarineerde kip llichtelijk rose van binnen na bereiding terwijl de buitenkant goed aangebakken is, dit zal dus neem ik aan wel zo horen!
het is maar een tint verschil ofzo.
en dan; de smaak, dit is toch wel het allergrootste verschil!
ik proef nu écht kip, vers, mals en gewoon de originele kip smaak!
voor die paar euro meer ben ik absoluut niet ontevreden!
ik zou graag jullie mening willen voor diegenen die ervaring hebben met het verschil!
Comment