Originally posted by addicted2grow
View Post
kip v.d. super VS kip v.d. slager
Collapse
X
-
Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Verlichting is houden van jezelf!!!
-
Originally posted by okidoki71 View PostHalal kip, 4 euro de kilo hele jaar door, zelfde kwaliteit als die van elk ander slager/poelier in Nederland.....
Waarom zo goedkoop?, een goed gelovige moslim mag van 1 euro geen 10 euro maken, hij mag er slechts dat van maken, dat hij er normaal van kan rondkomen, anders is hij haram bezig.
Maw, hij hoeft geen te dure hypotheek te betalen, heeft geen dure mercedes voor de deur staan, hoeft niet 2 tot 3 keer all-inclusive op vakantie te gaan, heeft geen bonus of enig graaigedrag, etc. etc.......je betaald gewoon een eerlijker prijs voor je stukje vlees en niet voor al het andere, uiteraard zijn er ook moslims die wel voor de verleiding van lust vallen maar dat zie je dan weer terug in de prijs......
Jammere zaak maar hier staan toch wel meer mensen bij stil niet?Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Comment
-
Verschil tussen kip AH en keurslager is er wel degelijk.
Merk je al bij het bakken, AH kip spettert veel meer (veel vocht) en bij het snijden in de pan: met een houten spatel snij je zonder moeite keurslager kip door, met AH kip lukt het niet (beide al gaar).
Dan maar een tientje per kilo voor goeie kip. Koop altijd 2 kilo, ff snijden en in bakjes in de vriezer...ideaal.
Comment
-
Originally posted by spaake View PostHet gaat niet om moslims alleen men beste vriend. Ook enkel Katholieken, Joden, Boeddhisten, Jehova's getuigen, vrijzinnigen zouden zo willen handelen. Ik heb wel vriendin in elk van die bodems. Altijd plezant om eerlijke mensen rond je te hebben. Uiteraard is loon afhankelijk van de job. Een directeur die een halal bedrijf heeft en jaren aan een stuk dag en nacht werkt en moeite investeert in betere producten verdient die Mercedes wel. En verdient het om af en toe zijn kont in een bubbelbad of sauna neer te zetten. Die mensen dragen immers een enorme verantwoordelijkheid en ze dragen die verantwoordelijkheid ook naar behoren uit. Dan vind ik dat niet abnormaal dat ze daarvoor beloont worden. In tegenstelling tot degene die geen verantwoordelijkheid nemen en dan het 10-voudige bezitten en geen reet hoeven uit te voeren.
Jammere zaak maar hier staan toch wel meer mensen bij stil niet?.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by okidoki71 View PostDaarmee zeg je dus alles.....als je iets wil dan kan het, tis alleen de kunst van eerlijk handelen, maar goed, we hadden het in dit topic over het stukje vlees van de kip....ik gaf alleen de reden aan waarom halalkip zo voordelig was, kom jij om de hoek met of iemand wel of niet iets verdient, is een andere discussie en voegt geen waarde toe aan dit topic verder.....
Maar goed. Kalkoen is even goed als kip. Er is gewoon een prijsverschil en kwaliteitsverschil in goedkope en duurdere kip. En dat kwaliteitsverschil kan hem ook liggen in het gekookte gewicht.Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Comment
-
Originally posted by maar7en8 View PostIk eet alleen kalkoen is lekkerder en betere voedingswaarde
Wordt ook vrijwel geen vocht in gespoten.
misschien 1 gr of wat meer eiwit en iets minder vet maar om het daar voor te doen?
kip is toch ook goedkoper dan kalkoen?
en zeker weten van dat vocht, nog niet op gelet eigenlijk :O
Comment
-
Originally posted by addicted2grow View Postik heb dat eens vergeleken die voedingswaarde maar vind het verschil niet denderent :P
misschien 1 gr of wat meer eiwit en iets minder vet maar om het daar voor te doen?
kip is toch ook goedkoper dan kalkoen?
en zeker weten van dat vocht, nog niet op gelet eigenlijk :O
ik vindt het ook gewoon lekkerder, bovendien zit er maar 1 pees in de kalkoenfilet die je er heel makkelijk uit haalt dat heb je niet bij kip.
makkelijker te snijden dus
het is zeker wel een stukje duurder maar het vochtgehalte is zeker minder dan bij kip“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by maar7en8 View Postvoedingswaarde is niet alleen iets beter.
ik vindt het ook gewoon lekkerder, bovendien zit er maar 1 pees in de kalkoenfilet die je er heel makkelijk uit haalt dat heb je niet bij kip.
makkelijker te snijden dus
het is zeker wel een stukje duurder maar het vochtgehalte is zeker minder dan bij kip
Comment
-
Originally posted by addicted2grow View Postja precies maar koop je dan puur kalkoenfilet of een volledig dier? xd
ik heb ze in de tuin lopen en gooi ze levend in de oven. lekker vers
nee, gewoon als filets“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
-
Het zal voor mij toch altijd kip van de super blijven, al koop ik de laatste tijd wel steeds meer biologische kip. Kalkoen staat tegenwoordig ook vaker op het menu.
De slager in de buurt neemt het helaas niet zo nauw met de hygiëne op het gebied van allergie. Toen de plaatselijke supermarkt gesloten was ging ik daar eens heen voor vlees, bij het bestellen heb ik duidelijk aangegeven welke voedselallergie ik heb. Eenmaal thuisgekomen zag ik pas dat er allemaal resten paneermeel aan zaten en kruidenmix tussen zatenStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Postheb je een werkende link naar die docu van food inc?
degene die ik gevonden heb is niet meer werkzaam
Download Food Inc LIMITED DVDrip XviD - ZOOM - GCJM Torrent - KickassTorrents
Op youtube kon ik hem ook niet vinden, Food Matters staat wel op Youtube..
A new way to see food - Food Matters - full documentary - YouTube
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...49 minutes ago
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
6 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: