Originally posted by nibor76nl
View Post
zelf slachten?
Collapse
X
-
Originally posted by erik1982 View PostIk heb een stage gedaan voor mijn sport-gezondheid opleiding bij een kippenslachterij. We kregen daar een rondleiding in het bedrijf vanaf de levende kip die uit de vrachtwagen komt tot aan het kipfiletje dat wij in de winkel kopen. Dus ik heb ook gezien hoe die dieren geslacht worden, het is een naar gezicht kan ik je vertellen. Een stukje bewustwording kan zeker geen kwaad.
Dat mensen vroeger meer gebruikten van de kip dan tegenwoordig is niet helemaal waar. In die slachterij heb ik gezien hoe alles wordt gebruikt, afval wat direct van de kip komt is er niet of nauwelijks.
Voor de kip is het beter dat iedereen zelf een kippenren heeft en daar af en toe een kippetje uit pakt en die slacht. Waarschijnlijk is dan het leven van de kip een stuk beter.Train hard or go hormone
Comment
-
lol ik heb net kipnuggets gekocht..
maargoed als het niet anders meer kon zou ik het idd zelf slachten. Kzal zeker niet op de vegetarische tour gaan''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''
Comment
-
Niet alle kipnuggets zijn gemaakt van afval he......
Ik heb zelf ook regelmatig kippen, nu niet ze zijn op, paar doodgegaan.
Maar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt. Het went wel, maar leuk is het niet zo'n spartelende kip waar de kop vanaf gehakt is. De rest is easy. Emmer kokendheet water, kip er in en je veegt zo alle veren er af dan is het al een kip zoals in de winkel ligt. Poten hak je er af, ingewanden trek je er uit en braden maar.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View PostNiet alle kipnuggets zijn gemaakt van afval he......
Maar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt. Het went wel, maar leuk is het niet zo'n spartelende kip waar de kop vanaf gehakt is. De rest is easy. Emmer kokendheet water, kip er in en je veegt zo alle veren er af dan is het al een kip zoals in de winkel ligt. Poten hak je er af, ingewanden trek je er uit en braden maar.''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''
Comment
-
Originally posted by marnop View PostNiet alle kipnuggets zijn gemaakt van afval he......
Maar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt. Het went wel, maar leuk is het niet zo'n spartelende kip waar de kop vanaf gehakt is. De rest is easy. Emmer kokendheet water, kip er in en je veegt zo alle veren er af dan is het al een kip zoals in de winkel ligt. Poten hak je er af, ingewanden trek je er uit en braden maar.
Gek genoeg heb ik al wel een paar keer een mens uitgebeend, maar nog nooit een dier. Best gek als je dan met een compleet mensen been loopt die je net van een lichaam af hebt gehaald.
PS: dont worry, ik krijg daar nu therapie voorTrain hard or go hormone
Comment
-
-
Ik heb ooit de kans gekregen om zelf een kip te slachten en heb dit met beide handen aangegrepen. Ik wilde inderdaad weten of ik nog vlees wilde eten als ik het dier zelf had geslacht.
Ik moest eerst het keeltje doorsnijden en het dier laten doodbloeden. Daarna moest het in een pan kokend water met een draai mechanisme erin om alle veren eraf te weken.
Toen moest ik de ingewanden verwijderen en daarna mocht ik het kippetje mee naar huis nemen Heerlijk gegeten!
Ik ben er ook bij geweest toen mijn paard werd geslacht/geschoten. Het dier had een peesblessure die haar teveel pijn deed en het zou nooit meer goed komen.
Ik ben persoonlijk van mening dat slachten humaner is dan een spuitje, dus de keuze was snel gemaakt.
Het schieten vond ik erg naar, maar gelukkig zijn ze echt meteen dood op die manierLast edited by phormicola; 26-03-2012, 15:14.createmybody.net
Comment
-
Originally posted by phormicola View PostIk heb ooit de kans gekregen om zelf een kip te slachten en heb dit met beide handen aangegrepen. Ik wilde inderdaad weten of ik nog vlees wilde eten als ik het dier zelf had geslacht.
Ik moest eerst het keeltje doorsnijden en het dier laten doodbloeden. Daarna moest het in een pan kokend water met een draai mechanisme erin om alle veren eraf te weken.
Toen moest ik de ingewanden verwijderen en daarna mocht ik het kippetje mee naar huis nemen Heerlijk gegeten!
Ik ben er ook bij geweest toen mijn paard werd geslacht. Het dier had een peesblessure die haar teveel pijn deed en het zou nooit meer goed komen.
Ik ben persoonlijk van mening dat slachten humaner is dan een spuitje, dus de keuze was snel gemaakt.
Het was pijnlijk om het te zien, omdat ik heel veel van dit dier hield, maar ergens was het ook interessant om te zien hoe zij er van binnen uitzag.
Het schieten vond ik het naarst, maar gelukkig zijn ze binnen een milliseconde dood.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by phormicola View PostHaha, ik had net het gedeelte eruit gehaald waar ik vertel dat ik ook het slachtproces heb gezien, omdat ik dacht dat mensen dit ziek/smerig zouden vinden
ik was 14 trouwens en ik heb er geen nachtmerries aan overgehoudenTrain hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by marnop View PostMaar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...14 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-