zelf slachten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by nibor76nl View Post
    ik was toch benieuwd naar de prijzen van een kip en een koe.

ik zie dat een levende kip gemiddeld €5,00 kost dus dat is best goedkoop..

en deze gegevens vond ik over koeien:

Koeiencijfers

Er zijn in Nederland veel koeien. Ze vormen een belangrijke bron voor voeding en inkomsten.
    Een aantal cijfers over koeien op een rijtje:
    aantal koeien in Nederland: 4,5 miljoen
    aantal boerderijen met melkkoeien: 30 duizend
    gemiddeld aantal koeien per bedrijf: 50 koeien
    koeien per jaar geslacht voor vlees: 1 miljoen
    kalveren per jaar geslacht voor vlees: 1,5 miljoen
    melk per dag per koe: 30 tot 40 liter
    een koe drinkt per dag: 150 liter water
    gewicht van een koe: 700 kilogram
    gemiddelde leeftijd van een koe: 6 tot 8 jaar
    prijs van een melkkoe: 1100 à 1300 euro
    prijs van een stier: 2200 à 2600 euro
    hoeveelheid rundvlees per persoon per jaar: 22 kilogram
    hoeveelheid melk per persoon per jaar: 66 liter

toch handig om te weten..
    En wat is nou de prijs van een goede vleeskoe?
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      kan ik niet zo gauw vinden.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        Ik heb een stage gedaan voor mijn sport-gezondheid opleiding bij een kippenslachterij. We kregen daar een rondleiding in het bedrijf vanaf de levende kip die uit de vrachtwagen komt tot aan het kipfiletje dat wij in de winkel kopen. Dus ik heb ook gezien hoe die dieren geslacht worden, het is een naar gezicht kan ik je vertellen. Een stukje bewustwording kan zeker geen kwaad.
        Dat mensen vroeger meer gebruikten van de kip dan tegenwoordig is niet helemaal waar. In die slachterij heb ik gezien hoe alles wordt gebruikt, afval wat direct van de kip komt is er niet of nauwelijks.

Voor de kip is het beter dat iedereen zelf een kippenren heeft en daar af en toe een kippetje uit pakt en die slacht. Waarschijnlijk is dan het leven van de kip een stuk beter.
        Je hebt gelijk, vroeger aten mensen meer bewust van alle onderdelen van bijvoorbeeld het varken. Tegenwoordig denken we alleen het vlees te eten, maar de rest krijg je onbewust binnen Ooit een filmpje gezien van hou ze nuggets maken. Die roze brij wordt ontkleurt door chloor of iets dergelijks en daarna met aroma komt er weer een "kipsmaakje" aan.
        Train hard or go hormone

Comment

lol ik heb net kipnuggets gekocht..

maargoed als het niet anders meer kon zou ik het idd zelf slachten. Kzal zeker niet op de vegetarische tour gaan
          ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Niet alle kipnuggets zijn gemaakt van afval he......

Ik heb zelf ook regelmatig kippen, nu niet ze zijn op, paar doodgegaan.

Maar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt. Het went wel, maar leuk is het niet zo'n spartelende kip waar de kop vanaf gehakt is. De rest is easy. Emmer kokendheet water, kip er in en je veegt zo alle veren er af dan is het al een kip zoals in de winkel ligt. Poten hak je er af, ingewanden trek je er uit en braden maar.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post

Maar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt. Het went wel, maar leuk is het niet zo'n spartelende kip waar de kop vanaf gehakt is. De rest is easy. Emmer kokendheet water, kip er in en je veegt zo alle veren er af dan is het al een kip zoals in de winkel ligt. Poten hak je er af, ingewanden trek je er uit en braden maar.
              heb je een kippenhok in de achter tuin ?
              ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Denk dat de eitjes van een kippenren ook wel leuk zijn
                Helaas is mijn tuin wat klein.
                Lid van de 200 club

Comment

Die nuggets van de BK zijn volgens mij gewoon vlees inderdaad.

Gek genoeg heb ik al wel een paar keer een mens uitgebeend, maar nog nooit een dier. Best gek als je dan met een compleet mensen been loopt die je net van een lichaam af hebt gehaald.

PS: dont worry, ik krijg daar nu therapie voor
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Vleeskoe..?
                    Stieren worden in het algemeen gebruikt voor vlees.
                    Koeien voor melk en kalveren.
                    Wij slachten jaarlijks onze eige rund (nonkel heeft boerderij) en onze eige kippen

Comment

Ik heb ooit de kans gekregen om zelf een kip te slachten en heb dit met beide handen aangegrepen. Ik wilde inderdaad weten of ik nog vlees wilde eten als ik het dier zelf had geslacht.
                      Ik moest eerst het keeltje doorsnijden en het dier laten doodbloeden. Daarna moest het in een pan kokend water met een draai mechanisme erin om alle veren eraf te weken.
                      Toen moest ik de ingewanden verwijderen en daarna mocht ik het kippetje mee naar huis nemen Heerlijk gegeten!

Ik ben er ook bij geweest toen mijn paard werd geslacht/geschoten. Het dier had een peesblessure die haar teveel pijn deed en het zou nooit meer goed komen.
                      Ik ben persoonlijk van mening dat slachten humaner is dan een spuitje, dus de keuze was snel gemaakt.
                      Het schieten vond ik erg naar, maar gelukkig zijn ze echt meteen dood op die manier
                      Last edited by phormicola; 26-03-2012, 15:14.
                      createmybody.net

Comment

Originally posted by phormicola View Post
                        Ik heb ooit de kans gekregen om zelf een kip te slachten en heb dit met beide handen aangegrepen. Ik wilde inderdaad weten of ik nog vlees wilde eten als ik het dier zelf had geslacht.
                        Ik moest eerst het keeltje doorsnijden en het dier laten doodbloeden. Daarna moest het in een pan kokend water met een draai mechanisme erin om alle veren eraf te weken.
                        Toen moest ik de ingewanden verwijderen en daarna mocht ik het kippetje mee naar huis nemen Heerlijk gegeten!

Ik ben er ook bij geweest toen mijn paard werd geslacht. Het dier had een peesblessure die haar teveel pijn deed en het zou nooit meer goed komen.
                        Ik ben persoonlijk van mening dat slachten humaner is dan een spuitje, dus de keuze was snel gemaakt.

Het was pijnlijk om het te zien, omdat ik heel veel van dit dier hield, maar ergens was het ook interessant om te zien hoe zij er van binnen uitzag.
                        Het schieten vond ik het naarst, maar gelukkig zijn ze binnen een milliseconde dood.
                        Zo, ik denk dat menig paardenmeisje je dat niet nadoet!
                        Train hard or go hormone

Comment

Haha, ik had net het gedeelte eruit gehaald waar ik vertel dat ik ook het slachtproces heb gezien, omdat ik dacht dat mensen dit ziek/smerig zouden vinden
                          ik was 14 trouwens en ik heb er geen nachtmerries aan overgehouden
                          createmybody.net

Comment

Originally posted by phormicola View Post
                            Haha, ik had net het gedeelte eruit gehaald waar ik vertel dat ik ook het slachtproces heb gezien, omdat ik dacht dat mensen dit ziek/smerig zouden vinden
                            ik was 14 trouwens en ik heb er geen nachtmerries aan overgehouden
                            Niet stiekem editten he! Ik vind het zeker niet ziek/smerig, maar fascinerend. Je kan er veel van leren denk ik. Ik zou bijvoorbeeld best willen zien hoe enorm de longen van een paard zijn.
                            Train hard or go hormone

Comment

Maar ik slacht ze ook zelf af en toe, begint dan met de haan de kop er af.....herrie schopper...of een agressieve kip die je de kop er af hakt.
                              En zo hoort het ook. Als zij zich niet gedraagt en een grote bek heeft, dan moet die kop eraf.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Hoe wil je je koe laten besterven dan>

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X