olijfolie en vetten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• olijfolie en vetten

BN'ers,

enkele vragen m.b.t. vetten en dan voornamelijk olijfolie.

ik heb een voedingsschema opgesteld met de excel-sheet van het forum en moet zeggen dit gaat erg goed.
    zit nu weer 2 maanden in de sportschool en ben al een behoorlijk stuk vooruit gegaan.

nu is mijn vraag, ik word niet echt vetter in het algemeen maar zeg maar bepaalde punten op mijn lichaam, en dan vooral mijn keel en rond mijn kaak, worden wat.. ja.. vettig/voller?
    het lijkt gewoon een verdikte huid xd
    natuurlijk zal dit wat vet zijn maar nu is de vraag komt dit door de koolhydraten of kan het komen dat ik zonder het door te hebben te veel olijfolie gebruik?
    ik las namelijk een artikel dat als je olijfolie gebruikt meerdere malen dat dit vooral rond de half en het gezicht wat op kan slaan.
    dit zou geen kwaad kunnen aangezien het een gezonde vet is maar het zou dan wel weer zo zijn dat je oliƫn moet afwisselen?
    ik bak erg vaak kip, biefstuk en kalkoen in olijfolie elke dag, gooi dan een scheutje in de pan dat de hele bodem een licht laagje heeft.
    maar moet je ook daar zo streng mogelijk mee zijn?
    dus dat je bij wijze van ook je vetten moet wegen/afmeten?

gaat het verder echt nodig zijn om bijvoorbeeld van dat cooking spray te nemen?

als laatste vetten in de cut; deze mogen verhoogd worden heb ik begrepen samen met eiwitten en de koolhydraten moeten verlaagd worden toch?

Sinds ik train, meer op mijn voeding let heb ik ook een voller gezicht gekregen.

Zuivel eruit gooien of minderen en kijken wat er gebeurt, olijfolie als oorzaak heb ik nog nooit gehoord. vet % omlaag brengen helpt ook.

Je kunt je carbs omlaag gooien in de cut, ik zou ze op trainingsdagen er gewoon in laten zodat je intensief kan trainen. Op rustdagen carbs flink omlaag en trainingsdagen normaal houden, carb cyclen.

Comment

Het ligt niet aan melk of carbs. als je lichaam groeit. groeit de gezicht en botten ook mee.
      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Oh vandaar dat ik zo'n dikke kop heb gekregen dan, hahaha. Tjah ik heb ook wel een voller/dikker gezicht gekregen, maarja wat wil je bij 16kg gewichtstoename waar vast ook wel wat vet bij heeft gezeten..

Echt minder wordt het ook niet, maar me gewicht blijft dan ook vrij stabiel..

Het komt iig niet door de olijfolie, maar carb cyclen lijkt mij inderdaad de oplossing.
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Oh vandaar dat ik zo'n dikke kop heb gekregen dan, hahaha. Tjah ik heb ook wel een voller/dikker gezicht gekregen, maarja wat wil je bij 16kg gewichtstoename waar vast ook wel wat vet bij heeft gezeten..

Echt minder wordt het ook niet, maar me gewicht blijft dan ook vrij stabiel..

Het komt iig niet door de olijfolie, maar carb cyclen lijkt mij inderdaad de oplossing.
          Enige optie omdat te voorkomen is te stoppen ahahah.
          Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
            Enige optie omdat te voorkomen is te stoppen ahahah.
            Haha inderdaad, mijn bb trainingen liggen momenteel al ruim een jaar stil, dus ik probeer enkel te onderhouden en droger te worden door de juiste voeding.

Misschien dat ik in het begin van de zomer weer ga beginnen.
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
              Het ligt niet aan melk of carbs. als je lichaam groeit. groeit de gezicht en botten ook mee.
              ja en je nagels en je haren groeien ook mee als je traint.
              Waarom denk je dat opas en omas er zo foktop uitzien?
              Omdat je sowieso je hele leven doorgroeit/veranderd.
              Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
                ja en je nagels en je haren groeien ook mee als je traint.
                Waarom denk je dat opas en omas er zo foktop uitzien?
                Omdat je sowieso je hele leven doorgroeit/veranderd.
                Yup het kraakbeen in de oren en neuzen is bij oude mensen lekker doorgegroeid. Ik vraag me af of dat van die kaak niet gewoon te maken heeft met de puberteit/uitgroei naar een mannelijker kaaklijn? Ik heb er in ieder geval geen last van, alle (olijf)olie heeft dat niet veranderd, mijn kaaklijn is dan ook vrouwelijk en ook de puberteit ligt lang achter mij .

Comment

bedankt voor jullie reacties.

de enige zuivel die ik neem is bij mijn ontbijt, magere melk met havermout en whey!

ik neem nu zo'n 400 gr aan carbs op trainingsdagen, voornamelijk zilvervlies rijst, havermout en af en toe volkoren brood.
                  tot hoe veel moet ik dit minderen op rustdagen dan?

en begrijp ik nou goed dat ik tijdens de cut mn carbs er wel in moet houden net als nu???
                  ook niet minder? :O
                  ik hoop namelijk puur met voeding al wat droger te kunnen worden, wil ook wel cardio doen, niks mis mee, maar dan begrijp ik weer niet wat ik op wat voor tijdstippen moet eten en hoe veel, heeft me compleet verward.

Comment

Olijfolie afwegen? Man je zou es moeten zien hoe veel en hoe vaak mensen uit Italie en andere zuid-europese mensen met de fles olijfolie tekeer gaan! En dat zijn zeker geen vetzakken.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Olijfolie afwegen? Man je zou es moeten zien hoe veel en hoe vaak mensen uit Italie en andere zuid-europese mensen met de fles olijfolie tekeer gaan! En dat zijn zeker geen vetzakken.
                      Ik weeg het enkel af door salades oid, maar in de pan om te bakken, niet want gedeeltelijk eet je ook niet op en een gedeelte eet je wel op, omdat het wordt opgenomen door de voeding. Het Lijkt me wel meevallen de extra kcal die je daardoor binnen krijgt.
                      "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X