Teveel eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Teveel eiwitten

Ik las een artikel:
    The Myth of 1g/lb: Optimal Protein Intake for Bodybuilders | Bayesian Bodybuilding

Hieruit kwam naarvoren dat als men boven de 1,8 gram eiwtten per VVM gaat zitten, dat dit geen meerwaarde heeft. Zelf neem ik 4x mijn VVM aan eiwitten, dus vroeg me af of dit niet teveel is. Wat zeggen jullie hiervan?

Edit: Samenvatting van de tekst:
    Als ik het artikel goed begrijp:
    • Alles boven de 1,8gr/kg lichaamsgewicht wordt gebruikt als energie. Aangezien eiwitten over het algemeen vrij duur zijn, is dit geld verspilling;
    • Hoe meer ervaren je wordt, hoe moeilijker het is om spiermassa op te bouwen, waardoor minder eiwitten nodig zijn vergeleken met een beginner;
    • Zelfs meer dan 1,4gr/kg lichaamsgewicht is verspilling, maar om ''safe'' te zitten en er alles eruit te halen wat er in KAN zitten (genetisch wonder), is 1,8gr/kg meer dan voldoende ook tijdens de bulk;
    • Alleen als je nog in lengte groeit, heeft het zin om hier net iets boven te zitten i.v.m. piek van testosteron;
    • Jezelf niet vergelijken met Pro-BB'ers omdat deze aan de AAS zitten worden de eiwitten vele malen beter opgenomen;
    • 3gr/kg is zo vast gehamerd in de fitness wereld terwijl dit gebaseerd is op achterhaalde studies en commerciĆ«le doeleinden.

Van DBB: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...kg-vvm-304425/
    Groeten Rick
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Mooi stukje, zet je wel aan het denken met betrekking tot bulk en onderhoud, echter in de cut hebben eiwitten (kunnen eiwitten) nog een andere functie hebben, lees onderaan de tekst de reactie van Bender toegevoegd op February 10, 2012 at 21:18 en het stukje hier weer onder door jesse February 12, 2012 at 09:48

nogmaals leuk stukje.
    Last edited by Oldtimer; 12-04-2012, 09:42.

Comment

Hier ben ik het indd mee eens. Ik zit ook niet hoog en zeker tijdens de bulk niet voor 50% bestaat mijn dieet uit koolhydraten

Comment

Dus volgens jullie is 4x VVM aan eiwitten teveel? want volgens het excelschema hier van de stickys zit ik dan op de bulkingmode..

Comment

Het zou best kunnen dat die 3gr/kg regel achterhaald is. Er zijn nou eenmaal zoveel zogenaamde "wetten" die gebaseerd zijn op vage, achterhaalde, of verkeerd geinterpreteerde onderzoeken, dat men zich niet eens meer afvraagt of het wel klopt. Er is zoveel onzin in de BB wereld dat het onderuit halen van mythes tegenwoordig een volwaardige cardio oefening is.

Wat wel voor 100% klopt is dat het consumeren van enorme hoeveelheden eiwitten miljoenen in het laatje van supplementenbedrijven brengt. En bedrijven die supplementen aan de man brengen die willen dat uiteraard graag zo houden. Stel dat iedereen die nu de 3gr/kg regel hanteert overgaat naar 2gr/kg. Dan zou ik graag willen weten hoeveel impact dat heeft op de totale winst.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have ā€œawesome techniqueā€ are usually the biggest disastersā€”their ego just doesnā€™t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

If you still think you need more than 0.82g/lb because you think you train harder than these test subjects, think again. Lemon et al. (1992) studied bodybuilders training 1.5h per day, 6 days per week and still concluded 0.75g/lb is the highest intake at which body composition benefits could occur.
            Hier zet ik toch mijn vraagtekens bij. Wat is dan de intensiteit van de training? Hoe staat een hogere trainingsintensiteit in verhouding tot een lagere trainingsinteit mbt eiwitvraag?

En hoe zit het met effecten op de energiehuishouding door eiwitconsumptie?

Leuk artikel, maar het roept wel veel vragen op. Zelf denk ik ook dat meer dan 1,8 gram per kg vvm mbt het bouwen van massa geen toegevoegde waarde heeft, maar dat het beter is om meer eiwitten te consumeren ipv koolhydraten voor de energievoorziening.

Comment

Oke, bedankt voor de reacties Ik had dit artikel ook geplaatst, omdat het bij mij ook vragen opriep.
              Ik neem alleen whey op de momenten dat ik snelle eiwitten wil hebben, verder haal ik al mijn eiwitten uit vast voedsel, en hiermee ben ik al goed gegroeid, ik hou het er hier eerst dan maar op..

Comment

Tjah, ik weet niet of ik hierdoor minder eiwitten ga nuttigen, maar ik zorg er in ieder geval voor dat mijn eiwitconsumptie niet boven de 250g uitkomt per dag aan eiwitten. Ikzelf zit nu vaak rond de 200-225 en dat wordt al als teveel beschouwd.

Dat worden dus toch maar droge borden pasta, rijst met groenvoer om al die carbs naar binnen te werken om niet teveel eiwitten binnen te krijgen, haha.
                "Straight outta gym"

Comment

Volgens mij roepen, ik en sommige op dit forum met mij, dit al jaren.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                    Tjah, ik weet niet of ik hierdoor minder eiwitten ga nuttigen, maar ik zorg er in ieder geval voor dat mijn eiwitconsumptie niet boven de 250g uitkomt per dag aan eiwitten. Ikzelf zit nu vaak rond de 200-225 en dat wordt al als teveel beschouwd.

Dat worden dus toch maar droge borden pasta, rijst met groenvoer om al die carbs naar binnen te werken om niet teveel eiwitten binnen te krijgen, haha.
                    haha oke, maar ik neem net als erik zei liever eiwitten voor de energievoorziening dan teveel koolhydraten. Ik zit op een trainingsdag rond de 284 eiwitten, en op een rustdag rond de 212 eiwitten..

Dat er teveel eiwitten genuttigd worden?

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                      Haha, zou best kunnen kloppen.

Alleen zijn er dan altijd mensen die beweren dat zulke hoge innames van carbs zelfs nog niet eens worden ingenomen door bepaalde duursporters.
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Haha, zou best kunnen kloppen.

Alleen zijn er dan altijd mensen die beweren dat zulke hoge innames van carbs zelfs nog niet eens worden ingenomen door bepaalde duursporters.
                        daar komt ie weer....
                        alles waar TE voor staat is niet goed
                        ā€œIf you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.ā€

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                          daar komt ie weer....
                          Klopt, maar wanneer gebruik je TEveel eiwitten?

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                            daar komt ie weer....
                            Haha, dat kan best, maar als je dan een beetje hoge behoefte hebt moet je of erg veel carbs gaan eten of hoger in vetten gaan, wat juist niet echt wordt aangeraden bij high carb intake als ik het me goed herinner.
                            "Straight outta gym"

Comment

Dragen koolhydraten ook toe aan een beter herstel? Anders kun je natuurlijk bijna al je energie uit eiwitten halen, omdat overtollige koolhydraten sneller omgezet worden in lichaamsvet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X