Originally posted by Rickbeen
View Post
Teveel eiwitten
Collapse
X
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostHaha, dat kan best, maar als je dan een beetje hoge behoefte hebt moet je of erg veel carbs gaan eten of hoger in vetten gaan, wat juist niet echt wordt aangeraden bij high carb intake als ik het me goed herinner.
Ik ben van mening en had ook ergens een artikel gelezen op simplyshredded, kan hem niet vinden btw: 50% ongeveer van je inname moet je nemen uit kh. En hierbij helpt het ook nog is om goed te verdelen over de dag.
Comment
-
Maar dragen koolhydraten nou egt bij aan een beter herstel? Want dat je hoog in eiwitten gaat zitten is logisch omdat deze je spieren herstellen, maar heb je alleen maar koolhydraten nodig voor de energie, en nergens anders voor?Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg
Comment
-
Originally posted by Rickbeen View PostMaar dragen koolhydraten nou egt bij aan een beter herstel? Want dat je hoog in eiwitten gaat zitten is logisch omdat deze je spieren herstellen, maar heb je alleen maar koolhydraten nodig voor de energie, en nergens anders voor?
ik vroeg me dit ook al een poosje af.
ik neem gewoon zo veel eiwitten als de excel sheet aangeeft, wat nu zo'n 300 gr is.
3 x mijn lichaamsgewicht, dus nog niet eens vvm.
ik heb nu ook mijn twijfels of die excelsheet niet een stuk verbetert kan worden.
ook ziet de excelsheet niet het verschil tussen de soort koolhydraten natuurlijk.
en ik geloof dat naast energie, koolhydraten ook gwoon goed voor je zijn, je hebt overal wat van nodig.Last edited by addicted2grow; 12-04-2012, 16:44.
Comment
-
Originally posted by Rickbeen View PostMaar dragen koolhydraten nou egt bij aan een beter herstel? Want dat je hoog in eiwitten gaat zitten is logisch omdat deze je spieren herstellen, maar heb je alleen maar koolhydraten nodig voor de energie, en nergens anders voor?
Ik vind persoonlijk 3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht of meer te veel en imo zal het niet bijdragen om meer spiermassa te krijgen. Zal je alleen maar meer geld kosten.Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
wie kan me trouwens hier antwoord op geven:
ik neem nu 6 echte maaltijden zonder shakes per dag, elke maaltijd heeft koolhydraten.
is dit nou wel verstandig ivm vetopslag?
en gaan bijvoorbeeld de koolhydraten die je sochtends en smiddags nuttigt ook enige energie leveren aan je training savonds of doen alleen de koolhydraten in je pre workout maaltijd dat?
ik las namelijk laatst iets over carb-cycling wat me geweldig lijkt, zo verbrand je vet maar houd je je koolhydraatinname vrij normaal.
je neemt dan alleen wel sochtends en na je training bijna het dubbele geloof ik.
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostVolgens mij roepen, ik en sommige op dit forum met mij, dit al jaren.
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...in-intake.htmlI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by addicted2grow View Postwie kan me trouwens hier antwoord op geven:
ik neem nu 6 echte maaltijden zonder shakes per dag, elke maaltijd heeft koolhydraten.
en gaan bijvoorbeeld de koolhydraten die je sochtends en smiddags nuttigt ook enige energie leveren aan je training savonds of doen alleen de koolhydraten in je pre workout maaltijd dat?
ik las namelijk laatst iets over carb-cycling wat me geweldig lijkt, zo verbrand je vet maar houd je je koolhydraatinname vrij normaal.
je neemt dan alleen wel sochtends en na je training bijna het dubbele geloof ik.
Een tijdje geleden plaatste ik dit artikel in het forum:Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostWat is erg veel? Erg veel is relatief. Voor mij is de carb inname van Gain is Pain bijvoorbeeld heel erg hoog terwijl dit voor hem normaal is.
Ik ben van mening en had ook ergens een artikel gelezen op simplyshredded, kan hem niet vinden btw: 50% ongeveer van je inname moet je nemen uit kh. En hierbij helpt het ook nog is om goed te verdelen over de dag."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Rickbeen View PostNee, je spieren hebben ook nodig om bijvoorbeeld te kunnen bewegen/lopen/ademen/leven.
en kijk maar eens hoe veel mensen op bodybuilding.com een behoorlijk fysiek hebben waarbij ze amper koolhydraten nuttigen.
koolhydraten zijn niet altijd een must, volgens mij alleen maar als je echt massa wil kweken waarvoor je dus kracht en energie voor nodig hebt.
Comment
-
Originally posted by addicted2grow View Postnogmaals, leer maar eens wat carb cycling is.
en kijk maar eens hoe veel mensen op bodybuilding.com een behoorlijk fysiek hebben waarbij ze amper koolhydraten nuttigen.
En er zijn meerdere redenen om een behoordelijk fysiek te krijgen, volgens mij dan..Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
Comment
-
Ik doe de 3g per kg regel.
Zijn de studies van 1,8g per kg VVM:
juist -> Brand ik de overige eiwitten op.
fout -> Gebruik ik ze voor de nodige functies.
Edit: je kan bouwen zonder KH (keto etc), maar dat iemand is groot geworden zonder eiwitten heb ik geen weet van.Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Rickbeen View Postik zei dat omdat jij zei:
Dat is dus wel verstandig omdat je lichaam koolhydraten nodig heeft om te blijven leven.
En er zijn meerdere redenen om een behoordelijk fysiek te krijgen, volgens mij dan..
echter zoals jij al vroeg, hebben we koolhydraten ook nodig om te groeien?
aan de ene kant ja, want zonder harde inspanning en dus de energie die daar voor nodig is zul je niet groeien lijkt me.
aan de andere kant zijn eiwitten er juist voor de spiergroei.
ik eet nu zo'n 400 gr aan koolhydraten op trainingsdagen.
smorgens veel, dan 3 maaltijden minder, dan de maaltijd voor mn training 100 gr zilvervlies rijst, PWO dextrose met whey en daarna nog een maaltijd met 50 gr rijst.
veel koolhydraten dus, en ik vraag me nog af of het zo wel klopt.
mijn eiwitten zitten overigens ( volgens de sheet ) op zon 300 gram.
dit was trouwens op advies van dynobet.
maar hier vraag ik me ook af; mogen deze eiwitten alleen uit vlees/ melkproducten en shakes etc komen?
aangezien er in rijst ook eiwit zit..
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...10 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
11 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
16 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: