Witte rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Witte rijst

Ik ben bezig om behoorlijk wat kilootjes bij te komen, want ik eet veel te weinig. Weeg momenteel 65kg en ben 179cm.

Ik dacht eerst dat aardappelen met rijst te vergelijken was maar dit is dus qua kcal niet het geval.
    Ik was dus eens bij de soorten rijst aan het kijken en kwam Witte rijst Bereid tegen:
    Voedingswaarde Rijst, wit bereid per 100 gram.
    En gewoon Witte rijst:
    Voedingswaarde Rijst, witte per 100 gram.

De "Witte Rijst Bereid" heeft per 100gr 96kcal, terwijl de "Witte Rijst" 355kcal per 100 gram heeft.
    Nu begrijp ik dit dus niet helemaal. Is de "witte rijst bereid" gewoon gekookt of is dit echt andere rijst oid?
    Als dit beide gewoon het zelfde is alleen de andere gekookt, is er dan een mogelijkheid om de kcal in de rijst te behouden of zo? Misschien een domme vraag maar hoop dat jullie me hier iets meer over kunnen vertellen want begrijp er geen hol van!

Alvast bedankt!
    Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

bereid betekent gewoon gekookt, hierdoor neemt de rijst veel water op waardoor de kcal per 100gr een pak minder wordt.

de kcal blijven behouden als je 100 gram rijst kookt zal dit nadien evenveel kcal hebben, het zal gewoon ook meer wegen door het opgenomen water.
    Pain is just weakness leaving the body...

Comment

aaah oke, dus die hebben bij de witte rijst bereid bijv maar 50 gram in de pan gegooid en 100 gram eruit gekregen door het water wat er in is gaan zitten. Thanks!

Comment

Originally posted by Ptrckk93 View Post
        aaah oke, dus die hebben bij de witte rijst bereid bijv maar 50 gram in de pan gegooid en 100 gram eruit gekregen door het water wat er in is gaan zitten. Thanks!
        klopt.
        wel zilvervliesrijst nemen he!
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Kan ik beter dan die zilvervliesrijst met kip etc eten dan boterhammen om bij te gainen?

Comment

als je doel echt gainen is kan je mss beter nog voor witte rijst gaan (volgens jay cutlers filosofie is dit beter)

ik ga echter zelf voor zilvervliesrijst.
            Pain is just weakness leaving the body...

Comment

Originally posted by stijnel View Post
              als je doel echt gainen is kan je mss beter nog voor witte rijst gaan (volgens jay cutlers filosofie is dit beter)

ik ga echter zelf voor zilvervliesrijst.
              jay cutler is een ander geval he
              hij moet in de bulk 8000kcals wegwerken. in zo'n geval doe ik dat ook liever met witte dan zilvervliesrijst.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Weeg 65kg en ben 179cm, dus me doel is zeer zeker gainen! Dankjewel

Comment

Vergelijk het een beetje met wit en bruin brood en trek daaruit zelf je conclusie wat beter is.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Ptrckk93 View Post
                    Het neemt ongeveer anderhalf keer zijn eigen gewicht op, dus 50 gram ongekookt is dan 125 gram gekookt om en nabij.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                      jay cutler is een ander geval he
                      hij moet in de bulk 8000kcals wegwerken. in zo'n geval doe ik dat ook liever met witte dan zilvervliesrijst.
                      Als je kuurt is dat idd een heel ander geval ja. Bovendien heeft ie al een behoorlijke massa om te onderhouden.
                      Denk dat he tvoor ons amateurs beter is gewoon zilvervliesrijst te nemen. Wel zo gezond.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                        Het neemt ongeveer anderhalf keer zijn eigen gewicht op, dus 50 gram ongekookt is dan 125 gram gekookt om en nabij.
                        is dat verschil tussen wit en zilvervlies rijst? 50 gram zilvervlies rijst is bij mij altijd 175 gram. Of komt het door het aantal delen water wat men toepast.
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                          is dat verschil tussen wit en zilvervlies rijst? 50 gram zilvervlies rijst is bij mij altijd 175 gram. Of komt het door het aantal delen water wat men toepast.
                          Ik eet nooit witte rijst, dus dat weet ik niet.
                          Omdat ik het zeker wilde weten hoeveel ik gekookt moest nemen, heb ik het letterlijk getest. Als ik 50 gram zilvervlies ongekookt na bereiding woog, was het steevast 125 gram. Hoe ik het kon terugvinden, was de mening inderdaad anderhalf keer eigen gewicht.
                          Dus nu ik 30 gram in mijn dieet heb staan in een maaltijd, weeg ik gekookt 75 gram af.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik neem zelf ook altijd witte rijst, maar dan alleen rond de training.
                            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                              wat voor mini maaltijden eet jij wel niet beau...30 gram rijst paar happen en het is weg
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X