Witte rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by kojak View Post
    wat voor mini maaltijden eet jij wel niet beau...30 gram rijst paar happen en het is weg
    ze is een vrouw en sommige mensen eten ook nog iets bij de rijst!
    als je er nog 100gram kip bij gooit en een handje noten en wat groente kom je op een goede maaltijd als je 6x per dag eet, zeker als vrouw.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by kojak View Post
      wat voor mini maaltijden eet jij wel niet beau...30 gram rijst paar happen en het is weg

Hahaha, er zitten anderen dingen in, hoor. Maar heb niet veel kh in mijn dieet, dat klopt wel.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
        ze is een vrouw en sommige mensen eten ook nog iets bij de rijst!
        als je er nog 100gram kip bij gooit en een handje noten en wat groente kom je op een goede maaltijd als je 6x per dag eet, zeker als vrouw.
        Yep, zoiets inderdaad. Groente, ei en kip zitten er altijd bij.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
          Ik eet nooit witte rijst, dus dat weet ik niet.
          Omdat ik het zeker wilde weten hoeveel ik gekookt moest nemen, heb ik het letterlijk getest. Als ik 50 gram zilvervlies ongekookt na bereiding woog, was het steevast 125 gram. Hoe ik het kon terugvinden, was de mening inderdaad anderhalf keer eigen gewicht.
          Dus nu ik 30 gram in mijn dieet heb staan in een maaltijd, weeg ik gekookt 75 gram af.
          Misschien heb ik er dan wat te veel vocht in? Ik meet het water ook nooit echt af...
          bij mij is 50 gram zilvervlies rijst 175 gekookt.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
            Misschien heb ik er dan wat te veel vocht in? Ik meet het water ook nooit echt af...
            Je giet het af hoop ik?

Als je het te lang laat koken dan wordt het een soort pap en houdt het meer vocht vast.
            Train hard or go hormone

Comment

Er zijn meerdere manieren om rijst te koken maar ik weet echt niet of dat nou scheelt in het opnemen van vocht. In elk geval doe ik de rijst in een pan, met een vingerkootje water erop, dat laat ik een minuut of (gemiddeld) 10 koken, dan is de rijst droog, het water verdampt. Ik laat het dan nog even staan en gooi het over in een grote bak, haal daar per maaltijd mijn rijst uit. Ik kook dus rijst voor meerdere dagen tegelijk.

Comment

Nou...

Ik zal het binnenkort eens volgens oma's recept koken.
                Ik weeg nu altijd exact af maar gooi er dan een plons water bij.
                Het staat ook wel eens langer dan 10 minuutjes op...

Van die 50 gram extra water wordt je ook wat voller

Comment

Ik zal het binnenkort eens volgens oma's recept koken.

En daarmee bedoel zoals ik het doe? Je bent wel leuk, jij!

Overigens is dit de Surinaamse manier van koken, een vriendin heeft het me lang geleden zo geleerd.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    En daarmee bedoel zoals ik het doe? Je bent wel leuk, jij!

Overigens is dit de Surinaamse manier van koken, een vriendin heeft het me lang geleden zo geleerd.
                    Deze manier ken ik ook. Wist je dat in Suriname het vroeger de gewoonte was dat de schoonmoeder de aanstaande vrouw van haar zoon kookles gaf? Zodat ze het eten klaarmaakte zoals de man gewend was. Dan heb ik toch liever een man die het zelf kookt volgens mijn aanwijzingen .

Comment

Heeft idd met hoeveelheid water te maken. Dit keer 10 min koken, en ws net wat te weinig water. 50 gram is dit keer 110 gram gekookt. Groot verschil dus. Ik weeg het nu ivv van te voren en natijd ff delen en je weet hoeveel het zwaarder is geworden.

Comment

Ok niet te vreten... Gort droog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X