Hallo,
Ik praat met een meisje wat enigsinds overgewicht heeft.
Ik heb besloten om haar te helpen omdat ik dat wel een uitdaging vond.
Niet dat ik dé expert van van dit forum. Maar ik kon enigsinds wel vertellen wat ze moest laten staat etc.
Ik heb toen voor haar ook een voedingsschema gemaakt, het probleem is alleen ze sport niet.
Als ik haar voedingsbehoefte uitreken kom ik op zo'n 1600 kcal uit (activiteits factor 1.2 ) Dat is nogal weinig. Ik heb toen 1150kcal als afval lijn gebruikt wat werd aangegeven voor cutten uit het voedingsschema hier.
Dit is natuurlijk extreem weinig, ik heb haar ook uitgelegd dat het bijna niet te doen is om zonder te sporten af te vallen.
Toch heb ik een schema gemaakt.
Zou dit een goed afval schema zijn voor iemand die niks doet op een dag?
Ontbijt:
3 boterham volkoren ( 90gr)
3 (30 gr) plakken beleg ( ik heb salami gekozen omdat ze vaak rookvlees op brood doet )
1 glas melk 250ml
Tussendoor water
Smiddags:
3 boterhammen volkoren 90 gr
30 gr beleg ( 3 plakken )
1 glas water
Tussen door: water en een snack van maximaal 100 kcal
Avondeten:
150 gr aardappels ( 2 opschep lepel)
75 gr groente
200 ml yoghurt
Tussendoor water
kcal: 1071 ( excl tussendoor van max 100kcal)
eiwitten: 45
Koolhydraten: 125
vet: 43
---------------------------------
Zou dit werken? Ze leeft nu op een crash dieet, vandaar. Vandaag had ze één boterham op met jam, drinkt ze water en eet ze savonds mee. Meer niet.
Iemand ideen?
Minder koolhydraten, meer eiwitten?
Ik praat met een meisje wat enigsinds overgewicht heeft.
Ik heb besloten om haar te helpen omdat ik dat wel een uitdaging vond.
Niet dat ik dé expert van van dit forum. Maar ik kon enigsinds wel vertellen wat ze moest laten staat etc.
Ik heb toen voor haar ook een voedingsschema gemaakt, het probleem is alleen ze sport niet.
Als ik haar voedingsbehoefte uitreken kom ik op zo'n 1600 kcal uit (activiteits factor 1.2 ) Dat is nogal weinig. Ik heb toen 1150kcal als afval lijn gebruikt wat werd aangegeven voor cutten uit het voedingsschema hier.
Dit is natuurlijk extreem weinig, ik heb haar ook uitgelegd dat het bijna niet te doen is om zonder te sporten af te vallen.
Toch heb ik een schema gemaakt.
Zou dit een goed afval schema zijn voor iemand die niks doet op een dag?
Ontbijt:
3 boterham volkoren ( 90gr)
3 (30 gr) plakken beleg ( ik heb salami gekozen omdat ze vaak rookvlees op brood doet )
1 glas melk 250ml
Tussendoor water
Smiddags:
3 boterhammen volkoren 90 gr
30 gr beleg ( 3 plakken )
1 glas water
Tussen door: water en een snack van maximaal 100 kcal
Avondeten:
150 gr aardappels ( 2 opschep lepel)
75 gr groente
200 ml yoghurt
Tussendoor water
kcal: 1071 ( excl tussendoor van max 100kcal)
eiwitten: 45
Koolhydraten: 125
vet: 43
---------------------------------
Zou dit werken? Ze leeft nu op een crash dieet, vandaar. Vandaag had ze één boterham op met jam, drinkt ze water en eet ze savonds mee. Meer niet.
Iemand ideen?
Minder koolhydraten, meer eiwitten?
Comment