welke koolhydraten bron verminderen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke koolhydraten bron verminderen?

Stel je gaat een low carb dieet volgen.

En je wil zo rond de 100 a 200 gram max per dag binnen krijgen, op welke bron zou je dan eerst bezuinigen?

*havermout
    *rijst
    *dextrose
    *banaan

enz...enz..

Best lastig omdat je al snel boven je max uitkomt als je havermout bij je ontbijt neem en nog wat rijst overdag's en een banaantje of dextrose tijdens je training..

Ik zou minderen op de meest bewerkte voedselbronnen, dus dextrose zou mijn eerste keuze zijn bij het weglaten. Dan liever een banaan.

Ik heb zelf ook eens low-carb gedaan en kon toen niet meer fatsoenlijk kracht trainen, ik at ook wel heel weinig carbs, er is een bepaalde ondergrens en die bodem had ik bereikt. Ik kreeg toen de tip om meer kh rond de training te eten, dat let ik nog steeds wel op.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
      Ik zou minderen op de meest bewerkte voedselbronnen, dus dextrose zou mijn eerste keuze zijn bij het weglaten. Dan liever een banaan.

Ik heb zelf ook eens low-carb gedaan en kon toen niet meer fatsoenlijk kracht trainen, ik at ook wel heel weinig carbs, er is een bepaalde ondergrens en die bodem had ik bereikt. Ik kreeg toen de tip om meer kh rond de training te eten, dat let ik nog steeds wel op.
      o.k.. is soms best heftig ja..

Op hoeveel gram zat jij dan en waar bestonden de koolhydraten precies uit?

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
        o.k.. is soms best heftig ja..

Op hoeveel gram zat jij dan en waar bestonden de koolhydraten precies uit?
        Ik zat onder de 100 gram en haalde de kh vooral uit bonen, linzen, fruit, groenten (bevatten soms best nog kh) en soms een heel klein beetje rijst of aardappel, maar meestal liet ik dat helemaal weg. Ik heb dat maar kort gedaan, want ik meen dat ik na ongeveer 2 weken niet meer vooruit te branden was. Les geleerd: je kunt niet zomaar alle kh schrappen en verwachten dat je kracht blijft opbouwen, het gaat niet samen, daar heb je ultimate diets voor enzo.

Comment

Bij een echt lage intake zou ik proberen zoveel mogelijk KH's uit brinta, havermout, zilvervliesrijst, groenten en andere complexe bronnen te halen. Daarbij vind ik fruit noodzakelijk dus zou zeker 1 stuk nemen, maar dan geen banaan.. eerder kiwi of appel. Melksuikers ook prima natuurlijk.. in de cut ga ik echt geen caseĂŻne kopen i.p.v. kwark.
          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Pallas View Post
            Ik zat onder de 100 gram en haalde de kh vooral uit bonen, linzen, fruit, groenten (bevatten soms best nog kh) en soms een heel klein beetje rijst of aardappel, maar meestal liet ik dat helemaal weg. Ik heb dat maar kort gedaan, want ik meen dat ik na ongeveer 2 weken niet meer vooruit te branden was. Les geleerd: je kunt niet zomaar alle kh schrappen en verwachten dat je kracht blijft opbouwen, het gaat niet samen, daar heb je ultimate diets voor enzo.
            daarom zoek ik ook de beste verhouding om toch nog goed te kunnen trainen ,maar zonder in vet% aan te komen..

Heb pas ook 1 hele week totaal zonder enige koolhydraat geleefd en na 5 dagen was ik verrot ,maar ook wel wat droger

Ik lees op veel sites dat ik zo'n 400 gram moet eten maar ik vind dat best nog veel voor mijn doel..

Comment

@pallas

Tot hoever heb je nu verhoogd dan?

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                Bij een echt lage intake zou ik proberen zoveel mogelijk KH's uit brinta, havermout, zilvervliesrijst, groenten en andere complexe bronnen te halen. Daarbij vind ik fruit noodzakelijk dus zou zeker 1 stuk nemen, maar dan geen banaan.. eerder kiwi of appel. Melksuikers ook prima natuurlijk.. in de cut ga ik echt geen caseĂŻne kopen i.p.v. kwark.
                maar je zit al snel aan bijvoorbeeld 200 gram hoor..

of je moet maar een klein beetje havermout nemen bij je ontbijt en een heel klein beetje rijst bij je eten..

Comment

Nibor er is een knopje waarmee je in Ă©Ă©n reactie op meerdere berichten kan reageren hoor

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                    Nibor er is een knopje waarmee je in Ă©Ă©n reactie op meerdere berichten kan reageren hoor
                    klopt...maar ik had niet gezien dat wilco had gepost

en ik kwam pas later op de vraag aan pallas ..

Comment

@pallas

Tot hoever heb je nu verhoogd dan?
                      Tot boven de 100 gram minimaal. Ik kom meestal uit op 20-25% kh.

Comment

Bump...

Comment

En je wil zo rond de 100 a 200 gram max per dag binnen krijgen, op welke bron zou je dan eerst bezuinigen?

*havermout
                          *rijst
                          *dextrose
                          *banaan

enz...enz..

Best lastig omdat je al snel boven je max uitkomt als je havermout bij je ontbijt neem en nog wat rijst overdag's en een banaantje of dextrose tijdens je training..
                          Zo lastig is het toch niet... Gewoon je carbs bij je ontbijtje houden : havermout (+ stuk fruit) en de rest van je schema vullen met groente, vlees en vis. Dan zou je prima onder die 200 gram uit moeten blijven denk ik zo.

Comment

Zoiezo dextrose bezuinigen. En veel sperziebonen eten.

Comment

*havermout
                              *rijst
                              *dextrose
                              *banaan

enz...enz..

Ik persoonlijk zou niet bezuinigen op groenten, fruit en bonen/peulvruchten. Deze voedingsmiddelen leveren een boel micronutrienten en relatief weinig kcal/kh.

Omdat kwark een zeer goedkope eiwitbron is van hoge kwaliteit, zou ik ook zeker een 20-30g kh reserveren voor een bakje kwark.

Het reduceren van de KH zou ik dan voornamelijk doen door aardappelen, rijst, havermout, dextrose en brood te reduceren.
                              -------------------------

Zeer laag gaan in koolhydraten heeft als nadeel dat het op termijn onmogelijk wordt je spieren zwaar genoeg te prikkelen dmv krachttraining (omdat KT grotendeels an-aeroob is). Je zult dus op de een of andere manier ervoor moeten zorgen dat je toch voldoende kh in je systeem krijgt, om je spieren hard genoeg te kunnen trainen/prikkelen.

Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. maar even een andere vraag:

wat is je doel voor de komende tijd. op hoeveel kcal heb je gecut de laatste tijd?
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X