welke koolhydraten bron verminderen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

100-200 carbs, hoeveel eiwitten en hoeveel vet?

Zal denk best weinig zijn, het lijkt me gewoon handig om rijst enz. te blijven eten maar in hele kleine porties. Beetje water in de waterkoker, kleine hoeveelheid zilvervliesrijst... duurt denk net aan 10 min. totaal om klaar te maken.

Magere kwark is essentieel lijkt mij, misschien wel twee bakken. 1 voor het slapen en de ander in 2 delen misschien?

Je weegt toch iets van 72 kg, niets mis mee zolang je gewoon lekker bezig bent. Maar ik zou op onderhoud blijven minimaal!
    Make it count!
    Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Ik persoonlijk zou niet bezuinigen op groenten, fruit en bonen/peulvruchten. Deze voedingsmiddelen leveren een boel micronutrienten en relatief weinig kcal/kh.

Omdat kwark een zeer goedkope eiwitbron is van hoge kwaliteit, zou ik ook zeker een 20-30g kh reserveren voor een bakje kwark.

Het reduceren van de KH zou ik dan voornamelijk doen door aardappelen, rijst, havermout, dextrose en brood te reduceren.
      -------------------------

Zeer laag gaan in koolhydraten heeft als nadeel dat het op termijn onmogelijk wordt je spieren zwaar genoeg te prikkelen dmv krachttraining (omdat KT grotendeels an-aeroob is). Je zult dus op de een of andere manier ervoor moeten zorgen dat je toch voldoende kh in je systeem krijgt, om je spieren hard genoeg te kunnen trainen/prikkelen.

Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. maar even een andere vraag:

wat is je doel voor de komende tijd. op hoeveel kcal heb je gecut de laatste tijd?

Mijn doel is om te kijken hoe mijn lichaam reageer op verschillende hoeveelheden koolhydraten zonder in vet te stijgen..

Volgens mij zat ik op zo'n 2200 kcal vermoed ik..

Originally posted by VanKuip View Post
      100-200 carbs, hoeveel eiwitten en hoeveel vet?

Zal denk best weinig zijn, het lijkt me gewoon handig om rijst enz. te blijven eten maar in hele kleine porties. Beetje water in de waterkoker, kleine hoeveelheid zilvervliesrijst... duurt denk net aan 10 min. totaal om klaar te maken.

Magere kwark is essentieel lijkt mij, misschien wel twee bakken. 1 voor het slapen en de ander in 2 delen misschien?

Je weegt toch iets van 72 kg, niets mis mee zolang je gewoon lekker bezig bent. Maar ik zou op onderhoud blijven minimaal!

Ik hanteer 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht om mee te beginnen en 3 gram eiwitten per kilo lichaams gewicht om spiermassa te behouden en hopelijk te vergroten.

kwark eet ik niet ,maar daarvoor in de plaats eet ik veel ( 3 x 200 gram per dag ) cottage cheese.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X