6 maaltijden onzin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6 maaltijden onzin?

6 Small Meals A Scam????? - YouTube

Dat je maag moet blijven werken vind ik logischer dan wat hun in dit filmpje vertellen. Maar begrijp ook wel weer dat de maaltijd een paar uur nodig heeft voordat het opgenomen is in het lichaam.

Normaal vind ik dat die twins goede filmpjes hebben etc. maar hier heb ik mijn vragen over of dit wel klopt.
    Dus bij deze, is het 6 maaltijden eten onzin? Kun je net zo goed 3 maaltijden pakken?
    Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Als je iets wilt lezen wat wat beter onderbouwt is moet je naar Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health gaan.
    Lid van de 200 club

Comment

Meal Frequency and Energy Balance | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thanks, zal het eens allemaal door lezen! Ben ik wel even zoet mee

Comment

kort samengevat dan:

zolang jij de juiste voedingsmiddelen (veel groenten, regelmatig bonen/peulvrichten, complexe koolhydraten zoals uit havermout/brinta, zilvervlies rijst, fruit, olijfolie, hele eieren, noten, avocado, rood vlees, kip, (volle) zuivel, etc etc etc binnenkrijgt.

EN jij de juiste kcal/EKV binnenkrijgt. Dan boeit het niet zoveel over hoeveel maaltijden je dit verdeelt. Of dat nou 3-4-5-6 is, met tussendoortjes, zonder tussendoortjes, het maakt simpelweg niet zoveel uit.

WAT je eet en HOEVEEL je eet is veel belangrijker als hoe dit verdeelt wordt (met een beetje redelijkheid).

Gezien de kcal die ik in een bulk weg moet werken, verdeel ik dit zelf ondertussen graag over 5 maaltijden per dag. maar in een cut kan ik dit ook met 4 meals per dag wegwerken.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wat mijn collega al aangeeft inderdaad.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

enigste probleem is, kan jij genoeg eten in 3 maaltijden.
              ik kan niet met 3 maaltijden aan mijn behoefte komen die ik in wil nemen dus neem ik iets kleinere porties maar wat vaker.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Zeer afhankelijk van je diet IJsBlok. Als je op een low-carb high-fat dieet zit is het niet zo lastig om alles in drie keer te eten. Als je dan bij alle drie de maaltijden een half glas olijfolie drinkt en 5 visolie caps neemt heb je het zo weg (bij wijze van spreken).
                'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                  Zeer afhankelijk van je diet IJsBlok. Als je op een low-carb high-fat dieet zit is het niet zo lastig om alles in drie keer te eten. Als je dan bij alle drie de maaltijden een half glas olijfolie drinkt en 5 visolie caps neemt heb je het zo weg (bij wijze van spreken).
                  klopt ligt aan je dieet, maar ik heb alles high en dan is het best lastig
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                    klopt ligt aan je dieet, maar ik heb alles high en dan is het best lastig
                    Voor jouw situatie en met jouw persoonlijke voorkeur, is het dan wellicht beter om 5-6 meals per dag te nemen.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      kort samengevat dan:

zolang jij de juiste voedingsmiddelen (veel groenten, regelmatig bonen/peulvrichten, complexe koolhydraten zoals uit havermout/brinta, zilvervlies rijst, fruit, olijfolie, hele eieren, noten, avocado, rood vlees, kip, (volle) zuivel, etc etc etc binnenkrijgt.

EN jij de juiste kcal/EKV binnenkrijgt. Dan boeit het niet zoveel over hoeveel maaltijden je dit verdeelt. Of dat nou 3-4-5-6 is, met tussendoortjes, zonder tussendoortjes, het maakt simpelweg niet zoveel uit.

WAT je eet en HOEVEEL je eet is veel belangrijker als hoe dit verdeelt wordt (met een beetje redelijkheid).

Gezien de kcal die ik in een bulk weg moet werken, verdeel ik dit zelf ondertussen graag over 5 maaltijden per dag. maar in een cut kan ik dit ook met 4 meals per dag wegwerken.
                      Dankjewel voor het even samen te vatten, zal het toch nog een keer helemaal doorlezen maar toch wel even handig!

Jammer dat ik dit niet eerder heb gevraagd, had ik toch nog wel meer kunnen eten. Nu eet ik niet iedere keer tot het maximale omdat ik om de 2 uur weer iets moet eten en dit niet wou overslaan.
                      Ga me eten dan toch maar helemaal opnieuw indelen!

Comment

Rond de 6 is het meest gebruikelijke, het schijnt ook dat als je contineu loopt te eten de proteinesyntese slechter is dan iemand die 5-7x op de dag eet... Dus meer maaltijden zijn niet altijd beter
                        Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X