Hoe weeg jij je eten ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe weeg jij je eten ?

Hallo allemaal ik heb pas geleden een voedings schema gemaakt maar vroeg me af hoe jully je eten wegen (jaa gewoon op een keuken weegschaal) maar lijkt me nog al raar om je eten te gaan wegen als je met ze alle aan het avond eten zit ; hoe doen jully dit ?

Originally posted by 0346 View Post
    Hallo allemaal ik heb pas geleden een voedings schema gemaakt maar vroeg me af hoe jully je eten wegen (jaa gewoon op een keuken weegschaal) maar lijkt me nog al raar om je eten te gaan wegen als je met ze alle aan het avond eten zit ; hoe doen jully dit ?
    een schatting maken of je eigen avond eten klaar maken.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je geeft het zelf al aan, digitale keuken weegschaal.
      Is toch niet zo raar als je familie weet waar je me bezig ben, wat je doel is.
      Ander weeg je het al voor etens tijd.
      keep the focus going!

Comment

Kijkshop...digitale keukenweegschaal...20-30euries...

Raad eens wat koks doen. Die wegen ook alles af voor ze beginnen en zetten het klaar in bakjes en dergelijke alvorens het in de pan geflikkerd wordt.

Weeg voor het koken als alles nog rauw en onbereid is, niet tijdens of na.

Comment

Oke bedankt ,voor het eten wegen is idd een goeie

Comment

Oke wel een goeie maar lijkt me nogal lastig schatten maar daar moet je ff handig in wordden denk zal het zeker gaan proberen tnx

Comment

Originally posted by 0346 View Post
              Oke wel een goeie maar lijkt me nogal lastig schatten maar daar moet je ff handig in wordden denk zal het zeker gaan proberen tnx
              Hoe bedoel je, wat wordt lastig schatten?
              keep the focus going!

Comment

Als ik 300gr kip voor de dag maak weeg ik bijvoorbeeld niks af.5 filets in een kg verpakking, snijd er een door de helft en pak anderhalf, klaar. Rijst heb ik in cups, schep genoeg uit de zak en klaar. Groente weeg ik niet. Als je een product een paar keer hebt gewogen kun je het na een tijdje vanzelf schatten.
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Voor een tientje heb je al een redelijke keukenweegschaal bij de marskramer.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                    Als ik 300gr kip voor de dag maak weeg ik bijvoorbeeld niks af.5 filets in een kg verpakking, snijd er een door de helft en pak anderhalf, klaar. Rijst heb ik in cups, schep genoeg uit de zak en klaar. Groente weeg ik niet. Als je een product een paar keer hebt gewogen kun je het na een tijdje vanzelf schatten.
                    Jaa klinkt logich , bedankt

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Kijkshop...digitale keukenweegschaal...20-30euries...

Raad eens wat koks doen. Die wegen ook alles af voor ze beginnen en zetten het klaar in bakjes en dergelijke alvorens het in de pan geflikkerd wordt.

Weeg voor het koken als alles nog rauw en onbereid is, niet tijdens of na.
                      Falstyr, hier moet ik je toch corrigeren mijn wijze vriend. Dit werkt in de drukte echt niet. Ik heb jaren in goeie restaurants gewerkt tijdens mijn studietijd in de keuken maar alles afwegen is echt geen doen
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                        Zo doe ik het ook. Soms weeg ik nog weleens wat zoals gisteren amandelen, nu weet ik dat 30 gr een handvol is

Let er wel op dat je evt schaaltjes en verpakkingen niet meeweegt. Ik heb een analoge die als ik er een kom op zet weer op 0 kan draaien
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Noten, daar noem je zoiets wat ik nog altijd afweeg, de meetfout is namelijk relatief gezien groter bij kleine hoeveelheden en die noten bevatten veel kcal. Ik wil het nu eenmaal graag vrij precies weten, vooral tijdens het cutten.

Ik weeg ook altijd vóór we aan tafel gaan. Ik ga niet wegen aan tafel, ik wil nog enigszins 'normaal' overkomen, ik heb twee kinderen en die doen alles na en dit hoeven ze echt niet na te doen wat mij betreft .

Comment

Grappig dat zoveel mensen het niet afwegen. Havermout is het enige waarmee ik een maatschepje gebruik (afgestreken is precies 25 gram) en de rest weeg ik gewoon.

Comment

Haha, ik zei voorheen dat ik niet zo ver zou gaan dat ik notabene mijn eten ging afwegen, maar.......wel dus.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X