Beginner komt er niet uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner komt er niet uit

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben mij nu een paar dagen (bijna obsessief) aan het orienteren op dit forum.
    Ik ben 28 jaar en heb nooit veel aan sport gedaan en al helemaal niet op mijn voeding gelet. Ik kom er nu achter dat ik mijn lichaam jaren lang heb vervuild met rommel (zelfs als ik dacht gezond bezig te zijn) en ben bezig om hier verandering in aan te brengen dmv. verschillende tips van dit forum. Maar een goed toereikend voedingsschema maken lukt mij maar niet. Dit is wat ik tot nu toe heb. (ik werk 's avonds dus ik begin wat laat)

11.00 - Brinta 100gr. met halfvolle melk.
    1 Banaan

13.00 - Trainen (nu nog kettlebel en hardlopen (ca 5 km), maar dit moet uiteindelijk KT+ hardlopen worden)

14.00 - 200 ml. Chocomel (Heb begrepen dat dit goed is, maar is dit om vet te verbranden ook goed? En moet ik de volle of magere variant hebben?)

15.30 - 75 gr. Rijst
    200 gr. roerbakgroenten
    150 gr. Kipfilet

19.00 - 2x Bruin brood met kipfilet

Voor het slapen 200 ml magere kwark.

Zoals je ziet, zitten er sowieso nog te weinig tussendoortjes in. Ik weet gewoon nog niet wanneer ik het beste eiwitten of koolhydraten kan nemen. (ben bang om aan te komen) De één zegt dit en de ander weer dat....

Niet geheel onbelangrijk; Ik ben 28 jaar, 186cm, 78Kg. Vet% 20. Mijn plan is om eerst tot 70Kg te cutten om vervolgens te bulken met KT.

Alle tips, adviezen en opmerkingen zijn welkom. Ik wil er echt voor gaan!

BVD!

Welkom !

Ten eerste eet je veel te weinig. Ik zie eigenlijk maar twee goede maaltijden. Ik weet verder niet hoe je eetgedrag hiervoor was en hoe het met je metabolisme staat.

Ten tweede gelijk die chocomel eruit gooien. In een cut is geen plaats voor een berg suikers en verzadigde vetten. Al zou je het maar vervangen door een wheyshake of iets dergelijks, dan ziet het al een stuk beter uit.

Ten derde kwark verhogen naar 450-500g.

Grts
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Hoe laat sta jij op en ga je naar bed? Ik neem aan dat je niet om half 11 wakker word en om 9 uur er alweer in ligt. Probeer meer maaltijden te nemen. Kwark idd naar 500 gram gooien voordat je gaat slapen.

Comment

-Maak een voedingschema
        -Kijk in Stickies om erachter te komen hoe
        -Bepaal je cal. onderhoud

Wat heb je in 2 dagen bekeken dan ?

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
        Last edited by pescatore; 13-07-2012, 20:55.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          -Maak een voedingschema
          -Kijk in Stickies om erachter te komen hoe
          -Bepaal je cal. onderhoud

Wat heb je in 2 dagen bekeken dan ?

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
          Ik heb de stickies gelezen incl. zomersticky (juist om deze opmerking te voorkomen) Maar het is best veel om allemaal te onthouden. Daarbij lees ik ook weer tegenstrijdige dingen waardoor ik in de war raak. Zoals bijv. de chocomel. Ik dacht juist dat het goed was maar nu moet ik het er weer uitgooien (thnx voor de tip Roy P). De cijfers weet ik inmiddels maar de juiste KEV verhoudingen voor mij weet ik nog niet zo goed. Daarbij ben ik niet zo bekend van de verschillende voedingswaarden van bepaalde producten.

Comment

Originally posted by Delphy View Post
            Daarbij ben ik niet zo bekend van de verschillende voedingswaarden van bepaalde producten.
            Google appel caloriën

Comment

Begin je dag met wat snelle eiwitten + carbs (ik neem bijv een whey-choco-shake met 25gr havermout en 25 gr Brinta) Eindig je dag met magere kwark (meest praktisch)

Daarnaast gewoon je budget vullen. KEV in caloriën 40-40-20 is wel ok om te cutten (hier onstaat altijd discussie over)

1gr eiwit = 4kcal
              1gr koolh = 4kcal
              1gr vet = 9kcal

Eiwitten:
              Koolvis
              tonijn
              kwark
              whey
              kip
              vlees (geen varken)
              eieren

Vet:
              olijfolie
              boter
              ongezouten noten
              pindakaas
              kaas
              eieren
              vette vis

koolh:

zilvervliesrijst
              aardappel
              volkorenbrood
              havermout
              brinta

Zijn maar een paar voorbeelden. Stay away from zee sugars. Doe je best GL
              Last edited by pescatore; 13-07-2012, 21:59.

Comment

Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten
                youre welcome

Comment

Heel erg bedankt jongens! Kom weer een stapje verder. Ik ga morgen maar even kijken naar een goeie whey en mijn schema compleet maken in de verhouding 40/40/20(hier kwam ik vooral niet uit).
                  Ik moet een whey nemen met zo min mogelijk koolhydraten en zo hoog mogelijk eiwitgehalte toch? Nou zag ik bij de tuinen een zak soja whey van 1kg voor €19,99 naast de bekende bussen rond de €40,- volstaat dit of zit er een cruciaal verschil tussen de soja en de normale whey?

Oh ja, volgens mij had de soja whey een hoger eiwit gehalte dan de 'normale' whey (op de duurdere whey isolaat na dan)
                  Last edited by Delphy; 14-07-2012, 01:42.

Comment

tuinen is ook vrij duur, ik bestel altijd bij body & fitshop zijn in prijs stukken goekoper en vind de smaak heerlijk.

met 40/40/20 kan je er komen maar er zijn natuurlijk meer wegen naar Rome, persoonlijk heb ik minder koolhydraten en wat meer eiwitten.

is er een reden waarom je nu nog geen KT doet?
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      tuinen is ook vrij duur, ik bestel altijd bij body & fitshop zijn in prijs stukken goekoper en vind de smaak heerlijk.

met 40/40/20 kan je er komen maar er zijn natuurlijk meer wegen naar Rome, persoonlijk heb ik minder koolhydraten en wat meer eiwitten.

is er een reden waarom je nu nog geen KT doet?
                      Nou eigenlijk vooral omdat ik niet weer de eerste zes weken zo'n beginners programma wil volgen, maar gelijk wat intensiever wil trainen. Uiteindelijk wil ik max ot proberen, maar zover ben ik nog niet Of denk ik nu helemaal verkeerd en is dat beginnersprogramma onvermijdbaar?

Comment

Waarom gebruik je het spreadsheet niet wat op dit forum staat? Dat doet alle berekeningen voor je en bevat bovendien een tabel met voedingswaarden van vele producten.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Niet_hier was me even voor . er staat hier een excelsheet waarin je producten kan kiezen en zo zelf de KEV uitrekent voor je. Prima leidraad. Die kan je invullen en hier posten, k denk dat je zelf dan ook ziet dat je misschien wat te weinig eet.

Wat je training betreft. Ik zou nu nog niet te veel denken aan 'gelijk zo intenstief te trainen'.
                          Vaak een beginnersfout die we denk ik bijna allemaal gemaakt hebben, is om dan gelijk 'zwaar' te pakken, want zwaar is tenslotte intensief in onze (beginners)ogen.

Beter denk om rustig eens even een aantal weken/maanden 'op te offeren' om een juiste techniek onder de knie te krijgen, kijken hoe je lichaam op eeen training reageert, kijken hoe je lichaam op voeding reageert.
                          Zo zal je ongetwijfelt beter progressie boeken, zowel direct als uiteindelijk. Het kost nu eenmaal eigen onderzoek, want elk lichaam is anders..

Ga je naar een sportschool overigens? heb je (goede) begeleiding?

Comment

max ot is niet perse voor gevorderden ofso hoor. Maar beginners hebben vaak slechte techniek dan is het niet slim om aan max ot te beginnen

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              max ot is niet perse voor gevorderden ofso hoor. Maar beginners hebben vaak slechte techniek dan is het niet slim om aan max ot te beginnen
                              Beginners hebben het maximaal gaan helemaal niet nodig. De eerste 4-8 weken komt de progressie uit spier coördinatie. De samenwerking van de spieren wordt verbeterd (daar komen de kracht gains ook uit). Dat is een kwestie van hoger in de reps met een goed hanteerbaar gewicht trainen, het liefst onder goede begeleiding. Na de periode van spiercoördinatie kun je de training meer gaan aanpassen aan de gestelde doelen.

Maak inderdaad een voedingsschema met de excel-sheet en ga supllementen zeker niet bij de tuinen halen. Bestel ze bv bij Body&fit shop, bespaard je veel geld.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X