Beginner komt er niet uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@erik dat zei ik dus indirect. Beginners hebben slechte techniek dus hebben ze meer baat bij andere trainingsmethode. Maar dat max ot geheid voor gevorderen is is dus niet zo

Comment

Beginner schema is er voor de techniek en het wennen aan KT.
      Het zijn prima oefeningen stuk voor stuk als je dat 3x per week doet schiet je basis kracht omhoog en je lichaam krijgt een enorme boost om de verbranding omhoog te gooien.

je kan zonder hardloop opbouw ook geen marathon lopen, je zal het rustig moeten opbouwen.
      Calisthenics / Street workout

Comment

voedingsschema V1.xls

Ok hier is dan de eerste versie van mijn voedingsschema. Gaat dit een beetje de goede kant op? Of slaat dit nog steeds nergens op?

Comment

OK, dit spreadsheet is een begin. Je schrijft in je openingspost dat je wilt cutten. Het schema vertelt je op regel 5 dat je dan ongeveer 2400 kcal per dag aan voeding dient te eten&drinken. Dat getal dien je dan zelf in cel C9 in te vullen (heb je nog niet gedaan). Als je dat gedaan hebt verschijnt op regels 10 tot 12 precies hoeveel gram eiwitten, vetten en koolhydraten per dag je dient te nuttigen.
          Vervolgens kijk je naar je dagtotaal op regel 97. En kan je vergelijken of de hoeveelheid kcal en de hoeveelheden e/k/v overeenkomen met de targets die je op regels 9 tot 12 bepaald hebt.
          In jouw geval klopt dit nog niet, dus je moet nog even verder puzzelen. Je hebt te weinig kcal, teveel eiwitten, te weinig koolhydraten en vetten.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

wat nier_hier zegt.. .

je productkeuze vind ik overigens wel prima. je zou nog kunnen overwegen om bruinbrood voor volkorenbrood te vervangen..

Comment

Ok, ik heb hem wat aangepast. Ik heb mij wel aan de 40/40/20 gehouden ipv van de 44/31/25 wat het schema aangeeft. Is dat wel goed??
              Aangezien ik ook al heel lang veel te weinig eet vraag ik mij af of ik niet in een keer heel veel aan ga komen met dit schema, mijn lichaam is hier niet aan gewend. Of is dat verkeerd gedacht?

voedingsschema V2.xls

Comment

Loop je producten even na of het correspondeerd met de spreadsheet. Bij mij zat er 200-300kcal verschil in, maar het is zeker handig
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Delphy View Post
                  Ok, ik heb hem wat aangepast. Ik heb mij wel aan de 40/40/20 gehouden ipv van de 44/31/25 wat het schema aangeeft. Is dat wel goed??
                  Aangezien ik ook al heel lang veel te weinig eet vraag ik mij af of ik niet in een keer heel veel aan ga komen met dit schema, mijn lichaam is hier niet aan gewend. Of is dat verkeerd gedacht?
                  Zeker geen verkeerde gedachte. Opbouw is wel zo handig.. zeker als er veel verschil in zit..

Zou je eens even in de voedingssectie moeten zoeken op posts van Dynobet. Hij weet altijd goed hoeveeel kcal je per week moet verhogen en in welke KEV verhoudingen...

En wat betreft je KEV verhoudingen. Ik zou wel zoveel mogelijk die 44/31/25 aanhouden. Je zit namelijk nu wat laag in vetten, en die kun je goed gebruiken.. beetje ongezouten pinda;s zijn prima extra vetten.

Comment

Hallo wie kan het spul vitamust

Wie kan het spul vitamust ik wil daar aan gaan beginnen ik ben 47 en wil meer aan me lichaam doen Mvg Gert

Comment

Originally posted by Ger29 View Post
                      Wie kan het spul vitamust ik wil daar aan gaan beginnen ik ben 47 en wil meer aan me lichaam doen Mvg Gert
                      Mss moet je beginnen met een beetje fatsoen

Mvg Pescatore
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

[ATTACH]13266[/ATTACH]
                        Dit ziet er goed uit. Als dit je eerste voedingsschema is dan heeft het weinig zin er nog verder aan te sleutelen. Dan is het het beste om het een week of zes uit te proberen en te zien wat het met je doet. Gedurende die periode moet je wel jezelf geregeld wegen en meten. Na die periode kan je vaststellen of je het schema wat moet bijwerken.
                        Is er een speciale reden voor dat je voorstander bent van de 40/40/20 methode?

Als je geruime tijd een stuk minder gegeten hebt dan is het verstandig niet in een grote stap dit te verhogen maar in stapjes van zo'n 200 kcal te verhogen. En verhoog dit dan om de vier a zeven dagen.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ok super bedankt alvast. Ik ga mijn schema nog een beetje tweaken en zal straks een nieuwe versie bijvoegen. Ik begrijp dat ik dus beter van die KEV 40/40/20 kan afzien?

Comment

Dat is moeiljk te zeggen, je moet het gewoon eens uitproberen.. er kan altijd wat bijgesleuteld worden.. mits je weet waaraan je moet sleutelen, en dat moet je uit zien te vinden..

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                              Dat is moeiljk te zeggen, je moet het gewoon eens uitproberen.. er kan altijd wat bijgesleuteld worden.. mits je weet waaraan je moet sleutelen, en dat moet je uit zien te vinden..
                              Ok dan kijk ik het eerst even aan met het schema zoals hij nu is. Stap 1 is gemaakt

Comment

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben mij nu een paar dagen (bijna obsessief) aan het orienteren op dit forum.
                                Ik ben 28 jaar en heb nooit veel aan sport gedaan en al helemaal niet op mijn voeding gelet. Ik kom er nu achter dat ik mijn lichaam jaren lang heb vervuild met rommel (zelfs als ik dacht gezond bezig te zijn) en ben bezig om hier verandering in aan te brengen dmv. verschillende tips van dit forum. Maar een goed toereikend voedingsschema maken lukt mij maar niet. Dit is wat ik tot nu toe heb. (ik werk 's avonds dus ik begin wat laat)

11.00 - Brinta 100gr. met halfvolle melk.
                                1 Banaan

13.00 - Trainen (nu nog kettlebel en hardlopen (ca 5 km), maar dit moet uiteindelijk KT+ hardlopen worden)

14.00 - 200 ml. Chocomel (Heb begrepen dat dit goed is, maar is dit om vet te verbranden ook goed? En moet ik de volle of magere variant hebben?)

15.30 - 75 gr. Rijst
                                200 gr. roerbakgroenten
                                150 gr. Kipfilet

19.00 - 2x Bruin brood met kipfilet

Voor het slapen 200 ml magere kwark.

Zoals je ziet, zitten er sowieso nog te weinig tussendoortjes in. Ik weet gewoon nog niet wanneer ik het beste eiwitten of koolhydraten kan nemen. (ben bang om aan te komen) De één zegt dit en de ander weer dat....

Niet geheel onbelangrijk; Ik ben 28 jaar, 186cm, 78Kg. Vet% 20. Mijn plan is om eerst tot 70Kg te cutten om vervolgens te bulken met KT.

Alle tips, adviezen en opmerkingen zijn welkom. Ik wil er echt voor gaan!

BVD!
                                1.86m ,78kg 20% vet. Heb je je vetpercentage laten meten of is dit een gok?

Verder staan er al genoeg goede tips in wat betreft voeding, dus succes?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X