rauwe eieren (again)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rauwe eieren (again)

Kan iemand mij uitleggen wat het VOORDEEL is van rauwe eieren te drinken?
    Ik vind alleen maar uitleg over salmonella en structuurvorm.

Zyzz en alle oude pro's dronken rauwe eieren dus wat zit er achter?
    Heb net 1tje gedronken , whey shake's van bodyenfitshop smaken slechter hahaha. you mad?

Er is GEEN voordeel te behalen met het drinken van rauwe eieren, onder andere zijn de zaken die jij al benoemd heb een reden, ook de biologische waarde van de rauwe eieren zijn een stuk lager dan wanneer je de eieren verhit (koken/bakken)....u mad?
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Ws omdat het kan...
      en omdat een aantal type eiwitten kapot gaan door koken of bakken.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Is toch gewoon smerig, ps zyzz je voorbeeld?

Comment

Eet wat sneller, voor de rest niets van voordeel denk ik.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

te lui om ze te koken denk..

Comment

ik heb ooit eens iets gelezen dat rauw eigeel (zonder het zakje, en geen eiwit), gezonder is als gekookt/gebakken. Het volgens mij iets te maken met enzymen en vitamines/mineralen die door te bakken verminderen + vetzuren die onder verhitting oxideren.

weet helaas niet meer waar ik het gelezen heb, en hoe betrouwbaar ik het artikel toen vond.

maar je zou zelf wat onderzoek kunnen doen hierna.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Brrrrr, rauw ei. Alhoewel... geklopt zit het wel in veel lekkere dingen :P

Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren

Gewoon van wiki. Dacht dat Rob ook een keer iets gepost had over dat er in rauw ei iets zit waardoor je makkelijker vet opslaat/behoudt ofzo. Maar los daarvan is samonella gewoon een risico wat je niet moet willen lopen. Moet je kijken hoe lang het duurt voordat je dan normaal kan eten...

Comment

mayo iemand? die rauw ei denkt vies te vinden.

Comment

Eieren koken verbetert de beschikbaarheid van de eiwitten in de eieren.
                    Over cholesterol niet bang zijn trouwens, dat is allang ontkracht gewoon hele eieren eten

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                      Brrrrr, rauw ei. Alhoewel... geklopt zit het wel in veel lekkere dingen :P
                      Ja bijvoorbeeld in semifreddo en tiramisu HMM.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Een rauw ei heeft een biologische waarde van slechts een 63% en een gekookt ei heeft de hoogste biologische waarde die je kan vinden 96%. Dit is de hoogste van alle eiwit bronnen.
                        mbt de dooier gaat het om oxidatie van de omega vetzuren. De instabiele omgea 3 oxideert erg snel bij verhitting. Het beste gekookte ei zou daarom een zacht gekookt ei zijn.

Er zijn natuurlijk ook stofjes die die een positief danwel een negatief van structuur of eigenschap wijzigen door koken, maar zo diep in de materie zou iemand dan even moeten aanvullen of opzoeken. Want dat weet ik verder ook niet.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                          te lui om ze te koken denk..
                          +1 hahahahaha
                          true

Comment

Originally posted by simplyshredded View Post
                            +1 hahahahaha
                            true
                            Wil je de nadelen ontlopen en je bent te lui?
                            Bijt dan dan 1x per week door de zure appel heen en kook er zoveel als je nodig hebt voor 1 week. Je kan ze namelijk tot 7 dagen bewaren in de koelkast.
                            Purist
                            Verzuren zonder kuren
                            ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by R2D2 View Post
                              Wil je de nadelen ontlopen en je bent te lui?
                              Bijt dan dan 1x per week door de zure appel heen en kook er zoveel als je nodig hebt voor 1 week. Je kan ze namelijk tot 7 dagen bewaren in de koelkast.
                              Ik ben niet te lui voor ze te maken , maar ik vind dat ze te hard vullen in de maag. (zeker als je er 6 moet eten met havermout yukk) En ik was gewoon benieuwd waarom sommige mensen rauwe eieren drinken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X