koolhydraten na training per kg lichaamsgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik vond dit wel goede info.
    Eigen Kracht Nieuws - Hoeveel koolhydraten na de training?
    Of het correct is idd een 2e maar het klinkt plausibel.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
      K denk dat niemand, behalve adon1s 300 gram ongekookte rijst wegkrijgt....

Hoeveel pakken rijst gaan er dan niet in een week doorheen...
      Ik zit echt nog met mijn oortjes te klapperen...
      Adon1s is lang niet de enige die zoveel KH eet na een training. Of het nodig is.... ik denk het niet. iig niet als je de rest van de dag voldoende KH eet.

Als je 3x per dag 100gr KH eet, daar hebben de meeste bodynetters (veel)meer dan zat aan. Dat is 1200cal, dan nog een ca 1000cal tot 1200cal aan eiwitten en 800cal tot 1000cal aan vetten. Is voor de meesten hier al zeer ruim in dagtotaal.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
        Ja maar hoe fokking zwaar moet je trainen om naderhand 300 g. ongekookte rijst naar binnen te moeten werken.

Mijn broer loopt marathons, maar ik heb hem zelfs nog nooit gehoord over het naar binnen werken van 300 g. ongekookte rijst....
        Ik moest denken aan triatleten. Het schijnt dat een fanatieke triatleet van rond de 73 kg zo'n 509 tot 727 gram KH per dag nodig heeft.

How Much Should a Triathlete Eat?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Ligt geheel aan je inspanning ook natuurlijk. Als jij bijv 5km loopt in een recreatieve tijd hoef je je geen zorgen hierover te maken als je voor de rest gewoon goed eet
          Maar we hebben het hier over bb toch?

Comment

De linken van Dynobet en Teddek waren nice, bedankt.

Een conclusie die ik hier uit kan trekken is dat het voor iedereen wat anders kan liggen.
            Het aantal kh dat je na training neemt is iets waar je met moet 'jongleren' en moet aanpassen naar gelang hoe je lichaam erop reageert. Dit is mede afhankelijk van je trainingsintensiviteit en hoe de rest van je voeding eruit ziet.

Betreft dit 'jongleren': neem als voorbeeld mijn voedinschema (pg1 van dit topic) en stel dat ik merk dat men vetpercentage in stijgende lijn is (wat niet zo is, is enkel een vb).

Ik wil dit stijgende vetpercentage niet dus ga ik uiteraard men voedingschema aanpassen.

Zou het dan aangeraden zijn om als eerste aanpassing wat minder kh na de training te eten omdat het stijgende vetpercentage een teken kan zijn dat men glycogeen al bij kleinere hoeveelheden kh opgevuld is? (met als gevolg dat de rest van de kh na training als vet wordt opgeslagen)

Of zou het beter zijn men kcal tijdens de dag te verlagen en de kh na men training hetzelfde te houden?
            Dit omdat ik anders het risico neem dat men glycogeen na training niet volledig wordt aangevuld door na training te weinig kh te nemen.

Of is dit weer iets wat je gewoon moet proberen-> niet tevreden? Probeer het na enkele weken dan op een andere manier..
            Last edited by Dave2020; 05-08-2012, 14:07.

Comment

geen reacties meer?

Comment

Tis in mijn ogen veel belangrijker wat je voor dan na je trainen eet kwa hoeveelheid carbs, de hoeveel heid kan hoog zijn er is al vaker aangetoond dat ieder mens anders reageerd, er zijn erbij die met 100 kg bw 250 carbs wegstouwen zonder vetter te worden, maar als je droger wilt worden zal je de hoeveelheid moeten aanpassen waardoor je voldoende kan herstellen en meer niet.
                Ik eet zelf daarin heel verschillend, soms eet ik 150 gram carbs na me trainen en soms maar 40 gram als ik later op de dag train, train ik in de avond om 8 uur dan eet ik maximaal 25 gram carbs.
                Alles is dus afhankelijk hoe je traint en welke tijd je traint.
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Adon1s is lang niet de enige die zoveel KH eet na een training. Of het nodig is.... ik denk het niet. iig niet als je de rest van de dag voldoende KH eet.

Als je 3x per dag 100gr KH eet, daar hebben de meeste bodynetters (veel)meer dan zat aan. Dat is 1200cal, dan nog een ca 1000cal tot 1200cal aan eiwitten en 800cal tot 1000cal aan vetten. Is voor de meesten hier al zeer ruim in dagtotaal.
                  Rest van kh over de dag zijn 100gr. brinta, 1 banaan en 7-8 sneeen brood. Daarbij eet ik liever 1x300gr na m'n training dan verspreid. Het is idd persoonlijke voorkeur. Ik zit wel flink vol als ik het op heb, dit in de zin dat m'n buik dan ook 2x zo groot is. Overdag nooit een opgeblazen buik tijdens het 'bulken' en niet heel veel inspanning om overdag voldoende binnen te krijgen + imo is het toch beter om het merendeel na je training te nemen. Ben nu van de 95kg naar 102kg gegaan. Wel iets vet maar zie nog steeds blokken.

De grootste fout die mensen maken is beperken op de voeding na het trainen omdat ze denken er dik van te worden, complete onzin.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Is er nu niemand die gewoon een simpel anwoord kan geven? Als ik in een bulk 300g koolhydraten eet, dan pak ik 100g brinta 'smorgens met een stuk fruit, pre-workout 100g rijst en dan heb je voor je post-wo nog zo'n 140g koolhydraten over. Tel er 20g vanaf voor je kwark dan hou je er nog 120 over; verdeel die bijvoorbeeld over 50g dextrose en 100g zilvervliesrijst.

Je pakt dan dus je meeste KH's na je training, wanneer je ze het hardst nodig hebt en over de gehele dag hou je ze op 300g, dan ga je toch weinig tot nauwelijk vet aanzetten? (Als de EW en Vetten ook in orde zijn)
                    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                      Is er nu niemand die gewoon een simpel anwoord kan geven? Als ik in een bulk 300g koolhydraten eet, dan pak ik 100g brinta 'smorgens met een stuk fruit, pre-workout 100g rijst en dan heb je voor je post-wo nog zo'n 140g koolhydraten over. Tel er 20g vanaf voor je kwark dan hou je er nog 120 over; verdeel die bijvoorbeeld over 50g dextrose en 100g zilvervliesrijst.

Je pakt dan dus je meeste KH's na je training, wanneer je ze het hardst nodig hebt en over de gehele dag hou je ze op 300g, dan ga je toch weinig tot nauwelijk vet aanzetten? (Als de EW en Vetten ook in orde zijn)
                      dat wordt nou juist aangegeven.
                      dat verschilt van persoon tot persoon!
                      ik doe altijd 25% bij het ontbijt 20% voor het trainen 30% na het trainen en de overige 25% komen uit de overige 3 maaltijden.
                      werkt voor mij
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

300 gram om te bulken? Das wel erg weinig.

Ik doe 50gr direct in shake/dadels en uur later rond de 80gr carbs .

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                          300 gram om te bulken? Das wel erg weinig.

Ik doe 50gr direct in shake/dadels en uur later rond de 80gr carbs .
                          hoezo?
                          niet als je er meer dan 200gram eiwitten en 100gram vetten bij eet.
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                            hoezo?
                            niet als je er meer dan 200gram eiwitten en 100gram vetten bij eet.
                            Ik wou net zeggen: ik zelf weeg maar 70kg en mijn gem. behoefte ligt rond de 2650/2700kcal.

315g kh = 1260
                            210g ew = 840
                            105g vet = 945

Dan zit je al gauw aan de 3045kcal, wat 400 kcal boven mijn behoefte ligt.
                            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X