Wanneer is het slim te bulken ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer is het slim te bulken ?

Na wat trefwoorden in te typen in de zoekmachine en het forum te browsen kon ik niet echteen vinden waar ik naar zocht, namelijk een antwoord op de volgende vraag;

Ik vroeg me af of er een moment is wanneer je kan zeggen dat het verstandig is te gaan bulken ?

Zijn er bepaalde regels aan verbonden bijv,
    - Het is niet verstandig te bulken als je nog op 24% vet zit.
    - Je bent juist te mager zodat bulken is een goede stap
    - Valt dat moment te meten
    - De zomer komt eraan bulken de komende weken !!!

Iets in die trent mischien ? Ik heb er namelijk geen duidelijk idee bij. Uiteindelijk wil ik dus ook het procces ingaan met bulken nadat ik wat slanker ben geworden. Daarna in de cut om zo een breder physiek over te houden.

Zelf dacht ik rond de 10% te gaan bulken maar dit is gebaseerd op het idee dat ik dan het vet rondom mijn buikje kwijt ben en dus een droge start kan hebben.

Maar miscchien zit ik er helemaal naast, vandaar dit topic.

voor mij op dit moment aantal 'richtlijnen'

-onder de 13% bf staan (gewoon omdat ik niet al te chubby wil zijn meer)
    -herfst/winter/begin lente bulk season
    -BF niet meer laten stijgen als 17%
    -zelfde voedingsmiddelen als in de cut.
    -cardio in de bulk
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Een moment om te bulken? Heel het jaar door, gewoon je voeding onder de knie hebben. Laatste paar % met een aangepast dieet.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Een moment om te bulken? Heel het jaar door, gewoon je voeding onder de knie hebben. Laatste paar % met een aangepast dieet.
        Ik denk dat jij mijn vraagstelling misschien verkeerd begrijpt, want ik zie niet hoe dit werkt bij iemand met 28% vet ? Tuurlijk hij zal groter worden maar hij blijft dik

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
          voor mij op dit moment aantal 'richtlijnen'

-onder de 13% bf staan (gewoon omdat ik niet al te chubby wil zijn meer)
          -herfst/winter/begin lente bulk season
          -BF niet meer laten stijgen als 17%
          -zelfde voedingsmiddelen als in de cut.
          -cardio in de bulk
          Dus als ik dit lees zou een bulking voor jou er als volgt uitzien

@ Start 12% voor 1/2 maand ?
          En als jij in die periode naar lets say 17% schiet ga je in de cut terug om weer terug te komen naar de 12%

Comment

Originally posted by Rawis View Post
            Dus als ik dit lees zou een bulking voor jou er als volgt uitzien

@ Start 12% voor 1/2 maand ?
            En als jij in die periode naar lets say 17% schiet ga je in de cut terug om weer terug te komen naar de 12%
            gewoon niet stevig doorbulken, zorg dan dat je in de tijd van herfst/winter niet hoger gaat als 17%, met je voeding spelen maar echt cutten doe ik niet in de herfst/winter... stijging van 1% in 1 maand moet te doen zijn.. dan kun je ook wat lkanger doorbulken
            Last edited by gain is pain; 11-09-2012, 11:14.
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik denk dat jij mijn vraagstelling misschien verkeerd begrijpt, want ik zie niet hoe dit werkt bij iemand met 28% vet ? Tuurlijk hij zal groter worden maar hij blijft dik
              Iemand van 28% vet, zolang hij ''clean'' gaat eten en spiermassa opbouwt. En dan verliest die vanzelf vet. Dus je hoeft niet te spreken over bulken/cutten. Cutten doe je van 10% naar 6% verderest alleen maar ''bulken''.

Comment

Iemand met dat vet% gaat ook niet bulken, dus is een onnodige vraag.
                Bulken is leuk als je een ecto bent die moeilijk haint omdat ie teveel cals van nature verbruikt.
                Als je gewoon met voldoende voeding en optimaal trainen op 12% blijft is dat je bulk, meer bulken heeft geen zin, dik worden heeft meer nadelen dan voordelen, enige voordeel is wel dat je je helemaal vol kan vreten onder het mom "ik ben in de bulk....moet massa bouwen" tsja.....
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Cutten doe je van 10% naar 6% verderest alleen maar ''bulken''.
                  Tijdens de maanden op dit forum heb ik gemerkt dat de mening over cutten en bulken verdeeld zijn. Wat mij betreft licht cutten makkelijker in de mond dan "verstandig afvallen met behoud van spiermassa" vandaar zal ik deze term term ook gebruiken bij mensen rond 10%>

Buiten dit ik snap wat je bedoeld thanks ! Ben benieuwd hoe anderen zo'n situatie aanpakken

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                    gewoon niet stevig doorbulken, zorg dan dat je in de tijd van herfst/winter niet hoger gaat als 17%, met je voeding spelen maar echt cutten doe ik niet in de herfst/winter... stijging van 1% in 1 maand moet te doen zijn.. dan kun je ook wat lkanger doorbulken
                    Noted

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Iemand met dat vet% gaat ook niet bulken, dus is een onnodige vraag.
                      Bulken is leuk als je een ecto bent die moeilijk haint omdat ie teveel cals van nature verbruikt.
                      Als je gewoon met voldoende voeding en optimaal trainen op 12% blijft is dat je bulk, meer bulken heeft geen zin, dik worden heeft meer nadelen dan voordelen, enige voordeel is wel dat je je helemaal vol kan vreten onder het mom "ik ben in de bulk....moet massa bouwen" tsja.....
                      Ik ben hier bewust van.
                      Ook weet ik dat die optimale voeding niet zo 123 gevonden is, in combinatie met de intensiteit van de training is een heel procces. Het gaat mij er vooral om waar je de grenzen trekt.
                      Als ik op dit moment naar mijn situatie kijk. Eet ik zwaar onder mijn onderhoud maar mijn gewicht blijft constant, % gaat naar beneden en ik blijf gewichten verhogen. Kortom resultaten ondanks een andere misschien zegt dat het niet de manier is.

Comment

Ik ben hier bewust van.
                        Ook weet ik dat die optimale voeding niet zo 123 gevonden is, in combinatie met de intensiteit van de training is een heel procces. Het gaat mij er vooral om waar je de grenzen trekt.
                        Als ik op dit moment naar mijn situatie kijk. Eet ik zwaar onder mijn onderhoud maar mijn gewicht blijft constant, % gaat naar beneden en ik blijf gewichten verhogen. Kortom resultaten ondanks een andere misschien zegt dat het niet de manier is.
                        Dan eet je dus niet onder je onderhoud. Anders zou je gewicht verliezen.

Comment

Dan eet je dus niet onder je onderhoud. Anders zou je gewicht verliezen.
                          Touché, oordelende uit standaardgrafieken/calculaters etc. leef ik op op dit moment te ver onder mijn onderhoud zelfs voor de zogenaamde "cut"

Comment

Ja maar wat is DE manier ik kan je schema's neerzetten van atleten die ik heb begeleid, waarbij ook Pro's zitten, sommigen zitten ver onder onderhoud, maar bouwde nog steeds spier op en werden droger, elk lichaam is anders en zo ook bij jou, maar je boekt wel resultaat, want als je te weinig eet hoe kan je dan meer kracht bouwen en droger worden?Je hebt dus een manier die werkt en waarvij je als je de intensiteit gaat opvoeren wat meer ei en carbs kan nemen, maar volg dan ook weer de gegevens die je nu zelf hebt ervaren

Ik eet tussen de 2200-2500 cals en soms ga ik onder de 2000 cals, iedereen zal zeggen dat ik te weinig eet, maar toch boek ik er resultaat mee.

Comment

Touché, oordelende uit standaardgrafieken/calculaters etc. leef ik op op dit moment te ver onder mijn onderhoud zelfs voor de zogenaamde "cut"
                              Daar moet JIJ dus niet meer naar kijken, je weet meer over jezelf dan die calculator

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X