Je bent wat je eet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Je bent wat je eet

Dag sporters,

Ik ben 30 jaar, 1.95 en 90 kilo.
    Ik voetbal 3 x in de week. Ma+ do trainen, zaterdag een wedstrijd.

Recentelijk ben ik begonnen met een startfitness schema voor kracht.
    Dit houdt in dat ik ma borst + biceps train. Woensdag rug + triceps
    en vrijdag benen. i.v.m. werk en andere avond verplichtingen train
    ik 's ochtends. Ik wil gewoon aardig in shape komen, ik hoef geen bodybuilder te worden.

Mijn vraag aan jullie is:
    Wat is goed om te eten, het liefst natuurlijke gezonde producten.
    Graag hoor ik concreet een hoeveelheid van een bepaald product.
    Voorbeeld: 3 plakken brood, halve makreel en 1 zak chips etc.
    Zijn shakes goed? Welke ingredienten zou ik daar in moeten stoppen
    om een mooi, gezond lijf te hebben.

Lijkt mij fijn om iets te horen.
    Alvast bedankt.

Groet Elias

Hi Elias,

Sticky lezen en veel van je vragen zullen opgelost zijn en kun je meteen aan de slag met een goed voedings schema.

Train je ook nog schouders?

post eens je trainings schema zodat we daar eventueel tips op kunnen geven.

succes,
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Je vragen zijn heel heel breed. Gebruik de zoekfunctie en lees de voor jou relevante stickies in de subfora. Daarnaast is het handig te weten wat je doelen zijn
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Aardig in shape komen :

Goed trainen
        Goed eten
        Goed rusten

ongeveer net zulke ruime begrippen die je zelf ook gebruikt

Comment

Dag mannen,

Misschien is dat juist het punt, de breedte in mijn verhaal.
          Ik wil graag fit zijn, dat is concreet maar de vorm omdat te bereiken minder.
          Ik ben een leek betreft fitness en ook qua voeding en ben hier vandaag voor het eerst.
          Ik zal die stickies eens opzoeken. Maar bedankt voor het meedenken.

Groet

Comment

Originally posted by Elias View Post
            Dag mannen,

Ik ben een leek betreft fitness en ook qua voeding en ben hier vandaag voor het eerst.

Groet

De meeste mensen waren een leek op gebied va training en voeding, maar door de tijd te nemen en goed te lezen over wat je wilt weten en wat je moet weten, zul je veel sneller wijzer worden.
            Hetgeen jij vraagt is al door heel veel mensen gevraagd en daarom zijn er meerdere stickys gemaakt om jouw vragen te beantwoorden.
            Ik en iedereen hier zal je adviseren deze stickys goed te lezen en als je er dan nog niet uitkomt, staan er genoeg mensen klaar om je antwoord te geven.
            I'm in transformation mode!!!!

Comment

Dag mannen,

Groet
              Defineer fit...

Originally posted by Ramon1983 View Post
              De meeste mensen waren een leek op gebied va training en voeding, maar door de tijd te nemen en goed te lezen over wat je wilt weten en wat je moet weten, zul je veel sneller wijzer worden.
              Hetgeen jij vraagt is al door heel veel mensen gevraagd en daarom zijn er meerdere stickys gemaakt om jouw vragen te beantwoorden.
              Ik en iedereen hier zal je adviseren deze stickys goed te lezen en als je er dan nog niet uitkomt, staan er genoeg mensen klaar om je antwoord te geven.
              +1 luuster naor dee mins!
              Last edited by pescatore; 18-09-2012, 11:44.

Comment

Dag mannen,

Groet

Je kunt in deze sport zover gaan als je zelf wilt !

Persoonlijk werk ik niet met een voedingsschema omdat ik dat zie als ' te ver gaan in de sport '
                Neem gewoon veel maaltijden per dag en ze hoeven echt niet zo groot te zijn

Zorg gewoon dat je eiwitten binnenkrijgt, dus neem shake's en kwark etc

dit zul je allemaal in de sticky's terug kunnen vinden !

Comment

Bij deze mijn standaard beginners schema voor drie dagen sporten:

Maandag:
                  Borst
                  Chest press 4 sets 8 herhalingen
                  Peck deck fly 4 sets 8 herhalingen
                  Free weights schuin dumbell press 4 sets 8 herhalingen
                  free weights dumbell pull over 4 sets 8 herhalingen

Biceps
                  Biceps curl (4 - 8 )
                  High pully (4 - 8 )
                  Free weights hammer curl (4 - 8 )

Buik
                  Abdominal (4 - 8 )
                  Buikspiermat ( 3 - 10 )

-----

Woensdag

Schouders
                  Shoulder press (4-8)
                  Free weights side raise (4-8)
                  high pully (4 - 8)

Rug
                  Lat pull down (4-8)
                  Seated row (4-8)
                  Back extension (4-8)

Kuiten
                  Calf machine (4-8)

-------

Vrijdag

Benen
                  Leg press (4-8)
                  seated curl (4-8)
                  Leg extension (4-8)

Triceps
                  Triceps machine (4-8)
                  low pully (4-8)
                  Chin dip (4-8)

Buik
                  Abdominal (4-8)
                  Buikspiermat (4-8)

Elke dag een kwartier warming up en tien minuten cooling down.
                  Ik moet zeggen dat ik op maandagavond en donderdagavond voetbaltraining heb.
                  Worden mijn benen daar genoeg getraind?
                  Ik begin 's ochtends om kwart voor 8 met fitnessen. Eet een broodje van te voren
                  en na het trainen een shake van melk en banaan en nog wat broodjes.
                  In de middag lunch ik met 6 broodjes en in de avond een normale gezonde maaltijd.

Ik wil eerst een maand dit schema aanhouden en dan aan de instructeur vragen
                  om een nieuw schema. Any tips yet, behalve het lezen van de bestaande stickies.

Groet!

Comment

Zeker geen fan van dit schema met de door jou opgegeven voetbaltrainingen !

Haal de benen er maar uit en zet er schouders voor op de plaats

Benen kun je met de tijd, als je weet hoe snel je herstelt en of je benen nog bij getrained moeten worden, er altijd nog in gooien , of je begint er nu mee door deadlifts ( bij je rug ) te doen, dit zal je benen zeker aanspreken !!

Betreffende je voeding met name voor het trainen : veel te weinig ! Zorg dat je stofwisseling vanaf het moment dat je wakker word aan het werk word gezet, dus meer eten voor het trainen en het liefst zo schoon mogelijk

Comment

Haha, wat een bullshit. Sinds ik mijn benen train ben ik veel sterker en sneller geworden met voetbal!

Comment

Ivm niet meer kunnen editten dan maar zo :

Ga je voeding ook meer spreiden, dus geen lunch meer met 6 broodjes maar verdelen

Even een voorbeeldje , zomaar uit het niets en zonder verdere achtergrond/doelen van je te weten :

1ste maaltijd : 3 broodjes of eventueel brinta oid, shake ( of gedeelte ) erbij ! Probeer hier veel uit te halen dus eet je brood bv met pindakaas

2 de maaltijd : eigenlijk het zelfde als de 1ste vooral omdat je dan net getrained hebt

Lunch : 3-4 broodjes met bv kipfilet oid , beetje kwark of vis erbij

tussen je lunch en avondeten : kleine maaltijd, kan 1-2 broodjes zijn maar mag je ook vervangen voor iets anders, wat je zelf makkelijker vind

Avondeten : Probeer schone voeding te eten bijvoorbeeld iets met rijst, vis en als afsluiter kwark

je avond vul je daarna zelf in, zelf train ik savonds dus neem ik nog veel voeding maar als je dat niet doet is het natuurlijk niet nodig om constant te eten

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
                          Haha, wat een bullshit. Sinds ik mijn benen train ben ik veel sterker en sneller geworden met voetbal!
                          Eerst lezen !!

Zijn benen training staat op de vrijdag ochtend, terwijl hij (waarschijnlijk ) donderdag avond voetbal training heeft

Weet niet of jij dezelfde spiergroep na 12 uur weer kunt trainen maar ik gok zo van niet !

Comment

Maak gewoon een degelijk voedingschema, dan krijg je iig inzicht in KEV en weet kun je een inschatting maken hoeveel dat nou eigenlijk is, dat je ongeveer nodig hebt. Wss leer je er veel van.

Daarnaast vind ik het echt een matig advies benen eruit te trappen Hooligan. No offense, maar maak dan neem dan gewoon een ander schema. Zou ik sowieso doen eigenlijk.

Je voeding deugt niet en je training ook niet. Mijn advies is dus ook alles weg en een voor beiden vanaf 0 opnieuw beginnen en dit keer gewoon goed. Succes

Comment

Kan wel! Bij betaald voetbalclubs trainen ze vaak zelfs 's ochtends veldtraining en 's avonds wordt er krachttraining gedaan!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X