voedingsschema problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema problemen

Hallo

ik had een vraagje ik ben nu paar weken bezig met fitnessen (beginner) ben maar 16 jaar oud, ik let sinds aantal weken ook op mijn voeding ik eet zo gezond mogelijk 6-7x per dag , veel fruit, vis, kwark en noten etc. etc.

maar ik heb niet een echte voedingsschema ik gebruik gewoon richtlijnen die ik hier heb geleerd. ik probeer te cleanbulken.
    en nu mijn vraag zou ik kunnen cleanbulken zonder voedingsschema? dus alleen met richtlijnen want ik eet bijna elke dag anders en avondeten bepaald mijn moeder dus heb ik zelf niet in de hand (dit is vaak wel gezond hoor)

btw:
    ik ben ongeveer 1,73 en weeg 61,6 Kg met een VP van 9,3% (ik weetniet of deze vp klopt want het is niet gemeten met een huidplooimeter maar met een weegschaal waar je zonder sokken op moet, uiteraard wel gedaan door een instructeur bij de sportschool)

Alle advies is welkom

Naar mijn mening is cleanbulken niet mogelijk met richtlijnen, daardoor krijg je snel een overschot aan kcals binnen. Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan bulken, met 61kg kan dat makkelijk en als je een vp van 9,3 zou hebben kan dat prima!
    ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

oke dus gewoon bulken
      met een gedachte van: zoveel mogelijk eten als het maar gezond is. En ik dagelijks mijn eiwit behoefte maar haal om te groeien in spiermassa

Comment

Originally posted by DriesMertens View Post
        oke dus gewoon bulken
        met een gedachte van: zoveel mogelijk eten als het maar gezond is. En ik dagelijks mijn eiwit behoefte maar haal om te groeien in spiermassa
        Maar je moet oppassen dat je niet ongelimiteerd koolhydraten naar binnen werkt. Dat zal zich snel omzetten in lichaamsvet en ik neem aan dat het niet je bedoeling is om een moddervet ventje te worden.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Je hebt alleen een stuk minder overzicht, waardoor het lastiger is om te achterhalen waar je moet bijsnijden/toevoegen om jouw gewenste resultaat te behalen. Je kan niet terug kijken en je krijgt minder snel een gevoel van wat er in welke voeding zit. Maar dat hoeft niet verkeerd uit te pakken.

Originally posted by Robbert95 View Post
          Naar mijn mening is cleanbulken niet mogelijk met richtlijnen, daardoor krijg je snel een overschot aan kcals binnen. Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan bulken, met 61kg kan dat makkelijk en als je een vp van 9,3 zou hebben kan dat prima!
          Of zijn vet nu 5% is of 25%: waarom zou je extra vet willen aanzetten? Dat gaat alleen maar ten koste van je massa als je het er weer af wilt hebben. Daarbij is een weegschaal niet echt betrouwbaar he?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X