Interessant stuk over volkoren producten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik maak sochtends gewoon rijst klaar voor de rest van de dag, soms haal ik bij de toko maaltijden met rijst.
    Maar ik hou gewoon van eten wat ik lekker vind, als dat me een half uur per dag meer kost so be it, enige brood wat ik echt lekker vind is een sneetje geroosterd brood bij de biefstuk

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      Hahah, dit principe snap ik wel. Bedoelde eigenlijk meer vanuit de "gezonde hoek" van de westerse samenleving. "Eet volkoren, is prima, is goed blabla". Waar komt dit vandaan vraag ik me af?
      Voorlichtingcentra worden door de overheid gefinancierd? Niet alleen in Nederland?

Originally posted by quibus View Post
      Maar ik hou gewoon van eten wat ik lekker vind
      Ik ook, maar ik vind alles lekker. Zucht
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Brood met een dikke laag pindakaas en chocopasta :d

Comment

Afkikken dan met m`n 8 sneetjes per dag..
          Aan de rijst denk ik dan maar.

Comment

Ik eet nu ook alleen maar rijst, iedereen zit me raar aan te kijken tijdens de lunch, maarja wij hebben dan ook wel iets andere doelen voor ogen dat de gemiddelde Nederlander denk ik dan maar.

Ik eet morgen bijv. zilvervliesrijst, avocado, garnalen en wat cottage cheese met kruiden. Zin in!
            "Straight outta gym"

Comment

Eet toch geen brood meer, rijst rijst nog eens rijst Veel lekkerder

Comment

Ik ben wel echt een brood-eter. Niet in die zin dat ik het dagelijks veel eet maar vers, crispy, goed brood is wel echt lekker hoor.

Vlaamsch Broodhuys bijvoorbeeld in Amsterdam heeft echt van dat zware lekkere brood. Als je het dan versiert met goeie producten dan kan daar wat mij betreft geen rijst tegenop! Degene die er eentje in de buurt hebben, doe jezelf eens een plezier... Zuurdesembrood | Vlaamsch Broodhuys | Eerlijk, puur, lekker, gezond

En ik hou niet eens van zuurdesem normaal, moet je nagaan
                Last edited by pescatore; 02-10-2012, 18:05.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

lekkerder dan rijst kip en kerrie, no way

Comment

Dit vind ik een gezond broodje een speltkiemenbroodje vind je in de bio winkel en is wel lekker.

Het is van nature een gezond brood, rijk aan:
                    - vezels
                    - eiwitten
                    - vitamines & enzymen
                    - trage suikers

Essenen brood bevat GEEN:
                    - gist
                    - zout
                    - vetstoffen
                    - dierlijke producten (zuivel, eieren)
                    - toegevoegde suikers (calorie-arm)

Zoek je een alternatief voor gewoon gistbrood dat een stuk gezonder is? namelijk speltkiembrood. Dit
                    ouderwetse brood wordt gemaakt van spelt dat 2-3 dagen gekiemd heeft en daarna wordt gemalen en bij een lage temperatuur gebakken. Terwijl gewoon brood op 250 graden wordt gebakken en daarbij de kankerverwekkende stof acrylamide (wikipedia) ontstaat wordt dit brood op slechts 100-130 graden gebakken dus onder de acrylamide grens van 170 graden. Oorspronkelijk werd dit brood gewoon in de zon op stenen gebakken.

Het voordeel van kiemen is dat het fytinezuur van spelt is afgebroken (dit blokkeert namelijk de opname van mineralen), de hoeveelheid vitamines zijn toegenomen en dat het zwaar verteerbare gluten eiwit (gluten lectine) voor 99 tot 100% is afgebroken in aminozuren. Brood is dus beter verteerbaar en veel voedzamer dan gewoon volkoren brood.

Gluten vrij?

Over het algemeen kan het gekiemd speltbrood door iemand met een glutenvrij dieet zonder problemen gegeten worden. Maar niet elke partij gekiemde spelt is hetzelfde: meestal is de spelt voor 100% gekiemd en zijn er geen gluten meer aanwezig in de broodjes. Het kan ook gebeuren dat een partij voor 99,5% gekiemd is en dan is er dus nog een kleine hoeveelheid gluten aanwezig. Vanwege dit risico verkoopt Terrasana de broden niet als glutenvrij. Kan je niet tegen gluten kan het toch de moete waard zijn eens te kijken hoe je op deze broden reageert.

Comment

lekkerder dan rijst kip en kerrie, no way
                      Hij zal het eens met me eens zijn hè haha. Rijst met kip-kerrie is ook lekker, oud wijf

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Hij zal het eens met me eens zijn hè haha. Rijst met kip-kerrie is ook lekker, oud wijf
                        Ben ik het zo vaak niet met je eens dan?is mij iig niet opgevallen, maar je moet natuurlijk lekker eten wat jij wilt, echter vind ik rijst gewoon superlekker en brood maar saai.

Comment

Druktemakerij welke eens per jaar de kop op steekt.
                          er gaat niks boven en vers plakie of 8 waldcorn brood
                          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ben ik het zo vaak niet met je eens dan?is mij iig niet opgevallen, maar je moet natuurlijk lekker eten wat jij wilt, echter vind ik rijst gewoon superlekker en brood maar saai.
                            Valt ook wel mee joh, was maar een grapje. Ik vind rijst ook lekker, maar een stukje vers goed brood. Dat van vlaamsch brrodhuys met rozemarijn, goed rookvlees, takje rucola, pijnboompitje... yum! Maar is appels en peren vergelijken natuurlijk

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Er zijn een aantal E-nummers die je eetlust opwekken, en die zitten in bijna alle producten verwerkt. Niet alleen in chips (zodat jij die zak chips in 1x leeg eet, en nog meer wil) maar ook in ontbijtproducten, soep, dieetrepen en noem het allemaal maar op. In brood (en beleg) zit dat net zo goed, en met het oog daarop geloof ik best dat een langzaam gerezen brood verschil kan maken.
                              Sowieso kan ik me wel vinden in de laatste alinea. Dat brood geen hoofdproduct is, maar eerder iets voor erbij. Bedoel geef toe: een flinke lading kaas op een broodje is veel lekkerder dan een beetje kaas op een brood

Hetzelfde als suikerbiet en mais: het groeit snel en gemakkelijk op plekken waar de grond goedkoop is. Transport is (door het gewicht, de economie van het desbetreffende land, of beiden) relatief goedkoop. Dusdanig winstgevend dat er inmiddels meerdere sectoren van afhankelijk zijn.
                              E nummers aanwezig in brood?
                              Nog nooit van gehoord en ik werk al reeds 5 jaar in een bakkerij...
                              Wat vrij goed bij ons verkoopt is : fijn lijntje. Ken er zelf niet enorm veel van, ik weet gewoon dat wij het van Nederland exporteren (het meel) en dat mensen het gebruiken in hun dieet. Of dit echt een goed/slecht brood is laat ik in het midden aangezien ik hier geen kennis over beschik

extra:
                              Eiwitten: 28.5 pct. (plantaardig) Vetten: 8.7 pct. (waarvan 20 pct. afkomstig van tarwekiemen) Koolhydraten: 21.4 pct. (waarvan snel opneembaar 2,8 pct., traag opneembaar 8,4 pct. en voedingsvezels 10,2 pct.) Kcal/Kjoule: 237/996 per 100 gr.
                              Allergenen: tarwe, ei, soja, melk, gluten
                              Ingredienten: Tarwe-eiwitten, niet genetisch gemanipuleerde soja, tarwezemelen, tarwezetmeel, geharde sojaolie, melkeiwitten, notenmengeling, plantaardige eiwitten van soja en rijst, zout
                              Inhoud:
                              Broodje van ± 420g

Comment

Originally posted by Mateusz View Post
                                E nummers aanwezig in brood?
                                Nog nooit van gehoord en ik werk al reeds 5 jaar in een bakkerij...
                                Wat vrij goed bij ons verkoopt is : fijn lijntje. Ken er zelf niet enorm veel van, ik weet gewoon dat wij het van Nederland exporteren (het meel) en dat mensen het gebruiken in hun dieet. Of dit echt een goed/slecht brood is laat ik in het midden aangezien ik hier geen kennis over beschik

extra:
                                Eiwitten: 28.5 pct. (plantaardig) Vetten: 8.7 pct. (waarvan 20 pct. afkomstig van tarwekiemen) Koolhydraten: 21.4 pct. (waarvan snel opneembaar 2,8 pct., traag opneembaar 8,4 pct. en voedingsvezels 10,2 pct.) Kcal/Kjoule: 237/996 per 100 gr.
                                Allergenen: tarwe, ei, soja, melk, gluten
                                Ingredienten: Tarwe-eiwitten, niet genetisch gemanipuleerde soja, tarwezemelen, tarwezetmeel, geharde sojaolie, melkeiwitten, notenmengeling, plantaardige eiwitten van soja en rijst, zout
                                Inhoud:
                                Broodje van ± 420g
                                Het melden van E-nummers (of de originele naam, bijvoorbeeld mononatriumglutamaat) is 'verplicht', maar er zijn genoeg manieren om dat te omzeilen, bijvoorbeeld door ze een ander labeltje te geven (wat in veel gevallen kan, omdat daar amper richtlijnen voor zijn).

'Voor een aditief of hulpstof) bestaat geen officiële definitie. De Engelse Food Labelling Regulations omschrijft het als volgt: Een toevoegingsmiddel is een stof die gewoonlijk niet beschouwd wordt als voedsel en die bevordert dat het voedsel goed blijft (conserveringsmiddelen), maakt dat het voedsel er aantrekkelijk uitziet (kleurstoffen), de stevigheid van het voedsel beïnvloedt (emulgatoren, stabilisatoren, verdikkings- en geleermiddelen), en helpt bederf te voorkomen (anti-oxidanten, voedingszuren).'

Dat houdt dus in dat wanneer je iets onder conserveringsmiddelen, kleurstoffen en voor de stevigheid kan schuiven, je het niet hoeft te melden.
                                Zonder conserveringsmiddelen zou je brood net zo snel droog/hard zijn als je afbakbroodje?
                                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X