Eerste bulkschema!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste bulkschema!

Goed, ik heb het één en ander gelezen op dit forum en heb daarbij een bulkschema gemaakt. Ik train ongeveer een jaar, maar resultaten zijn beperkt gebleven doordat ik weinig (lees:niets) aan voeding heb gedaan. Ik weet mijn vetpercentage niet helaas, wel dat ik 1.90 ben en 83 kilo weeg. Nu heb ik m.b.v. de excelsheet in dit forum een opzet gemaakt en zou daar graag commentaren op lezen. Als volgt:

7:30
    Brinta 50 gr (183kcal-6e-37k-1v)
    Whey proteïne 30 gr (78kcal-24e-3k-0v)
    Halfvolle melk 500ml (250kcal-18e-25k-0v)
    Banaan 1 stuk (124kcal-1e-30k-0v)

10:30
    Volkoren brood 2 sneden 66 gram (137kcal-4e-26k-2v)
    Pindakaas (162kcal-7e-4k-13v)

12:00
    Zilvervliesrijst 100 gram (369kcal-9e-78k-2v)
    Kipfilet 150 gram (167kcal-32e-0k-5v)
    Halfvolle melk 500ml (250kcal-18e-25k-8v)

15:00

Volkoren brood 2 sneden 66 gram (137kcal-4e-26k-2v)
    Kipfilet beleg 2 schijfjes 22 gram (34kcal-4e-0k-2v)

17:00
    Zilvervliesrijst 200 gram (738kcal-18e-156k-5v)
    Broccoli 200 gram (40kcal-4e-6k-0v) (VOORBEELD)
    Varkenskotelet 100 gram (336kcal-15e-0k-31v) (VOORBEELD)

19:00
    TRAINEN

20:30
    Halfvolle melk 250ml (125kcal-9e-13k-4v)
    Whey proteïne 30 gram (78kcal-24e-3k-0v)

23:00
    Magere kwark 500 gram (280kcal-49e-17k-0v)
    Ongezouten pinda's 50 gram (315kcal-14e-6k-26v

Totaal: 3803kcal-257e-456k-108v
    Verhoudingen: 27%e-48%k-25%v)

Is dit een schema waarop resultaat geboekt kan worden? Zoals te zien is heb ik bij het vlees en de groenten bij het diner een voorbeeld gekozen, aardappelen kan ik makkelijk vervangen door zilvervliesrijst. Kloppen de kcal-waarden van zilvervliesrijst in die sheet btw? Ze zien er zo hoog uit en heb nog niet het gevoel dat ik echt eet wat ik maximaal op kan met dit schema! Bij voorbaat dank voor reacties en opbouwende kritiek!

Je schema ziet er mooi en overzichtelijk uit. Goede productkeuze ook.

Enkel zijn er een punt waarbij ik twijfel:

-Totaal kcals

Hoe ben je hieraan gekomen?
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Eh, gebruik van die excelsheet. Ik heb naast alle producten de hoeveelheid kcal vermeld en het opgetelde resultaat daarvan is 3803... daarom vroeg ik ook of die kcal van de zilvervliesrijst uit de sheet wel klopt, is dit niet erg veel?

Comment

rijst (zilvervlies) 100 g 369 8,9 78 2,4
        People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Ja en anders kijk je op de verpakking van je producten??

Comment

Dat antwoord had ik kunnen natuurlijk, maar ik heb nog niets in huis gehaald; ik kook tevens nooit zelf. Heb eerst een opzet willen maken waarna ik het kan voorleggen aan moeders om al het benodigde voorradig te hebben en te houden. Maar dan weet ik in elk geval dat dat gewoon klopt!

Zijn er voedingstechnisch nog dingen op- of aan te merken aan mijn schema?

Comment

Lijkt redelijk veel kcal. 1gr vet per kg, en waar ligt je onderhoud op? Als ik uitreken 83kg bij 8% (denk dat jij dit hebt) is je onderhoud op 3130... Dus daar zit jij nu 700 boven... Het zal btw. ook fijn zijn als je jezelf eerst voorstelt.
              Last edited by optiflex; 09-10-2012, 20:47.

Comment

Volgens de Excelsheet zou dit 3126 zijn en bulk 3438. Maar dit zijn natuurlijk gevaarlijke getallen gezien mijn vetpercentage me een raadsel is. Ben er dus bewust iets boven gaan zitten.

Comment

Hoe is je bouw dik dun er tussen? Meet je vet% op Bereken je vetpercentage.

Comment

Dank je voor die website, heb nu geen meetlint bij de hand maar ga er morgen een zoeken. Ben niet dik maar ook niet mager, "er tussen" dekt de lading prima. Geen gedefinieerde buikspieren maar ook geen uitstekende buik of iets dergelijks. Wordt vervolgd!

Zou ik dan op hoeveelheden moeten gaan 'besparen' of producten/maaltijden schrappen?

Comment

Zal 30gr minder vetten nemen en minder koolhydraten, eiwitten ook iets minder. Kcal naar 3300-3400kcal en kijk hoe je lichaam hierop reageert. Cardio in je kracht schema is ook geen overbodige luxe (het hoeft niet maar ik zelf vind het wel fijn)

Comment

Oke, door simpelweg de ongezouten pinda's te schrappen kom ik op het volgende:

Totaal: 3488kcal-243e-450k-82v
                        Verhoudingen: 28%e-51%k-21%v

Beter om te beginnen? Nogmaals, vetpercentage hoop ik morgen te kunnen leveren.

Comment

Ik zou dat stuk varkensvlees de deur uit gooien en gevogelte of vis eten.

Comment

Originally posted by Joscha7 View Post
                            Ik zou dat stuk varkensvlees de deur uit gooien en gevogelte of vis eten.
                            Wat hij zegt
                            People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Helemaal mee eens, varkensvlees schrappen. Voor de rest een prima bulkschema. Zou zeggen, gewoon eens een weekje of 6 serieus volgen en kijken hoe je lichaam erop reageert en of je vooruitgang hebt geboekt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X