Vet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet

hey bodybuilders

Ik zit op dit moment in me bulk en ik merk aan me buik dat er toch wel wat vet bij is gekomen waardoor me vetpercentage nu rond de 15-17% ligt. Dit komt mede door me bulk schema, waarin volle kwark staat inplaats van magere kwark. Ik heb voor volle kwark gekozen, omdat mijn lichaam niet alle vette op neemt door me ziekte.

Nu vroeg ik me af, is 15-17% vetpercentage veel voor als je in een bulk zit?

wat zijn je Lengte & Leeftijd?
    en hoe lang ben je al aan het bulken?

Comment

ik ben 1.78 en weeg op dit moment 76,5kg.

Pffff euhhmm rond de 1,5 maand bulk ik nu. Was van plan om vanaf 1 november te gaan cutten.

Comment

Je moet zelf bepalen wanneer je vet% te hoog is. Ik zal het zelf nooit boven de 15 laten komen tijdens een bulk, want dan voel ik me niet goed meer in mijn vel. Sommige mensen kunnen daar beter tegen en voelen zich nog goed bij een vet% van 20%.

Zo lang jij je er goed bij voelt kan je door gaan, anders cutten. Hoe hoger dat je gaat hoe langer je moet cutten natuurlijk, maar dat is logisch.
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ok top! ik weet genoeg bedankt!

Comment

Ik weet niet hoeveel kcal je boven je onderhoud eet in de bulk, stel dat je zo'n 1000 kcals er boven zit en dat is best veel, dan nog zal je na 1,5 maand 6500 kcal boven je onderhoud hebben gegeten, een deel daarvan zal gebruikt worden voor opbouw aan spieren, de rest zal opgeslagen worden als vet, voor het gemak zeg maar ongeveer voor 3500 kcal, dat is 0,5kg lichaamsvet, op 75kg lichaamsgewicht is dat 0,66% vp dat je hebt gegaind.........dus hoe kan je 0,66% van 75kg aan je buik merken?, en waar maak jij je druk om gezien de berekening?.....voor de rest, succes......
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Helder en duidelijk!! Thanks
              Even beetje offtopic, is het verstandig als je klaar bent met cutten om een tijdje stabiel op gewicht te blijven of boeit dat niet en kun je gelijk weer aan de bulk?

Comment

Originally posted by mischa1991 View Post
                Helder en duidelijk!! Thanks
                Even beetje offtopic, is het verstandig als je klaar bent met cutten om een tijdje stabiel op gewicht te blijven of boeit dat niet en kun je gelijk weer aan de bulk?
                je moet geleidelijk je voeding veranderen en niet gelijk 1000kcal verschil maken.
                begin met 200kcals per week erop of erbij.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  je moet geleidelijk je voeding veranderen en niet gelijk 1000kcal verschil maken.
                  begin met 200kcals per week erop of erbij.
                  Als je gaat cutten of als je weer gaat bulken na het cutten?

Comment

Originally posted by mischa1991 View Post
                    Als je gaat cutten of als je weer gaat bulken na het cutten?
                    beide.
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                      Je moet zelf bepalen wanneer je vet% te hoog is. Ik zal het zelf nooit boven de 15 laten komen tijdens een bulk, want dan voel ik me niet goed meer in mijn vel. Sommige mensen kunnen daar beter tegen en voelen zich nog goed bij een vet% van 20%.
                      Vetpercentage is bij mannen en vrouwen niet gelijk, bij een vrouw ligt het altijd hoger. Bij vrouwen komen de buikspieren ook al op een hoger percentage door. Maar volgens mij weet Mischa dat best wel
                      15-17 lijkt me dan ook echt niet hoog voor een vrouw. Maar idd, eigen mening is hiermee het enige wat van belang is
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        Vetpercentage is bij mannen en vrouwen niet gelijk, bij een vrouw ligt het altijd hoger. Bij vrouwen komen de buikspieren ook al op een hoger percentage door. Maar volgens mij weet Mischa dat best wel
                        15-17 lijkt me dan ook echt niet hoog voor een vrouw. Maar idd, eigen mening is hiermee het enige wat van belang is
                        Ik ging er dan ook vanuit dat het een man was (heb eigenlijk niet echt gekeken naar de username). Aangezien het wel duidelijk is dat een vet% van 15 bij een vrouw helemaal niet hoog is en dat het dan ook duidelijk is dat je dan kan gaan bulken.
                        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik denk dat het een man is.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Vetpercentage is bij mannen en vrouwen niet gelijk, bij een vrouw ligt het altijd hoger. Bij vrouwen komen de buikspieren ook al op een hoger percentage door.
                            Dat verschilt niet alleen bij man en vrouw maar ook per individue. Bij de een komen de buikspieren al rond de 15% door en de ander moet tot onder de 10% cutten om minder soft te ogen.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ja maar vetopslag is ook nogal verschillend per persoon. Ik dacht dat bij mijn laatste meting op mijn rug én buik samen minder zat dan op mijn triceps. Maar ik bedoel meer dat het aantal mm's wat de tang aangeeft een hoger vetpercentage bij vrouwen betekent

Originally posted by Beaudien View Post
                              Ik denk dat het een man is.
                              Ja, ik geloof dat je gelijk hebt.
                              Zucht,... soms word ik moe van mezelf. Ik haalde hem door de war met een andere Mischa
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X