Mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schema

Hallo, zal me even voorstellen. Ben Martijn, 19 jaar oud en sinds 4 weken 'intensief' aan het fitnessen.

Ben begonnen met setjes van 3 x 12, doe nu de meeste oefeningen 2 x 12.

Nu doe ik, alles met minuut rust tussen sets:
    - chest press 2 x 12 - 40 kg
    - chest flies 2 x 12 - 8 of 10 kg
    - vertical traction 2 x 12 - 40 kg en 50 kg
    - dumbell roll (denk ik?) bankje, knie erop, voet ernaast en gewicht op en neer heffen (rugspier). 2 x 12 - 12 kilo (beide kanten 2x 12, dus L R L R)
    - Dumbell voor beenspieren, 2 handen, door m'n benen zakken, billen naar achter, op en neer (beenspieren) - 20 kilo, 2 x 12
    - schouders, 2x 12 - 10 kilo. Gewichten in beide handen, 90 graden en naar boven duwen, terug naar 90 graden etc.
    - buikspieren 2x 12 handen op hoofd, dan omdraaien op rug en alleen benen lucht in (onderste buikspieren) 2 x 12
    - biceps curls 2x 12 - 15 kg (kabels)
    - triceps extension 2x 12 - 15 kg (kabels)

Voor de been, rug en schouders zal ik nog even de precieze namen opschrijven morgen hier op dit forum!

Ik eet nu redelijk eenzijdig:
    - dagelijks 3 keer 3 boterhammen (kipfilet of pindakaas)
    - dagelijks bak magere yoghurt cornflakes
    - dagelijks 6 glazen water
    - avondeten (variƫrend)
    - voor het slapen bak magere kwark 500 gram.

Ik heb nu een pot whey premium nutrizia gekocht, 1 kg

Vanaf morgen ga ik hieraan beginnen, ochtend en avond een shake.

Trainingsdagen neem ik er 1 in de ochtend dan en na de training. Ik train in de avond. Moet ik er dan 1 om 10 uur nemen (na training) en dan ook nog 1 om half 12 of voldoet 2 shakes op een trainingsdag ook wel. Dus 2 op rust en 2 op training.

Ik train 3 keer wekelijks, maandag woensdag en vrijdag. Elke keer zelfde schema, elke keer avonds. Daarbij begin ik met wat cardio voor en na de krachtapparaten!

Iemand die mij kan vertellen hoe ik de whey en kwark kan combineren? Hoe vaak en wanneer ik het het beste kan nemen?

Comment

Originally posted by FutureHulk View Post
      Iemand die mij kan vertellen hoe ik de whey en kwark kan combineren? Hoe vaak en wanneer ik het het beste kan nemen?
      Whey: voor ontbijt nemen en na of voor de training nemen (dit is een eeuwige discussie)
      kwark: savonds nemen als laatste maaltijd.

je kan ze ook nog nemen als je geen tijd hebt om eten klaar te maken of ergens bent waar je alleen even snel een shake kan drinken. (iets is beter dan niets).
      Als je gewoon de tijd hebt zou ik hierboven aanhouden.

Je training begrijp ik niet helemaal, op de meeste machines staat de benaming van de oefening dat zal ons helpen om jou te kunnen helpen.
      Verder 1 been oefening is niet genoeg.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        Whey: voor ontbijt nemen en na of voor de training nemen (dit is een eeuwige discussie)
        kwark: savonds nemen als laatste maaltijd.

je kan ze ook nog nemen als je geen tijd hebt om eten klaar te maken of ergens bent waar je alleen even snel een shake kan drinken. (iets is beter dan niets).
        Als je gewoon de tijd hebt zou ik hierboven aanhouden.

Je training begrijp ik niet helemaal, op de meeste machines staat de benaming van de oefening dat zal ons helpen om jou te kunnen helpen.
        Verder 1 been oefening is niet genoeg.
        Bedankt voor je reactie.

Mijn whey tijdig innemen is geen probleem. Bij het ontbijt en na de training sowieso en daarbij voor het slapen gaan (dit raden ze dus ook aan, whey voor het slapen..). Ik weet dat kwark eigenlijk 'beter' is voor het slapen, aangezien het om langzame eiwitten gaat. Langzame opname zegmaar. Is het combineren ook een optie, dus 3 schepjes whey met 500 magere kwark voor het slapen gaan? Dan ben ik natuurlijk helemaal voorzien in de nacht haha.

Ik heb even alle namen opgezocht want op het moment van posten wist ik niet alles uit m'n hoofd, dom.

10-15 min cardio
        - Chest Press (40)
        - Chest Flys met Dumbells (8-10)
        - Vertical Traction (45-50)
        - One Arm Dumbell Row (12)
        - Crunches op buikbank
        - Squat met Dumbell (20)
        - Shoulder Press, Dumbells (10)
        - Biceps Curl (15)
        - Triceps Extension (15)
        (kg)
        10 min cardio

Comment

... of voldoet 2 shakes op een trainingsdag ook wel. Dus 2 op rust en 2 op training.
          in princiepe, als je voedingsschema goed in orde is heb je helemaal geen shakes nodig. De vraag of 2 shakes voldoen is dus geheel afhankelijk van de rest van je voedingsschema, en de hoeveelheden eiwitten die je inneemt.

persoonlijk doe ik op dit moment alleen 1 whey shake onmiddelijk na de training. Op niet trainingsdagen geen shake.
          Meer heb ik niet nodig, maar ik geef toe, ik goef niet zo vreselijk veel cals te eten. En ook aan mijn eiwit behoefte kan ik makkelijk voldoen.
          en al heb ik soms het gevoel dat ik makkelijk 2 keer zoveel zou kunnen eten als ik nu doe, ik kan me voorstellen dat shakes een makkelijke aanvulling zijn als je een voedingsschema hebt van 4000+ cal
          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

1 shake bij ontbijt en na het trainen is meer dan voldoende. Probeer zo veel mogelijk eiwitten uit je eten te halen. Als laatste maaltijd voor het slapen gewoon kwart nemen dan zit je al gauw aan de 50 gram eiwitten en is Whey erbij overbodig.

Ps: je kunt beter het aantal sets,reps bij je oefeningen zetten. Het gewicht is van ondergeschikt belang !
            Never Never Never Give Up !!!

Comment

Citaat:
              ... of voldoet 2 shakes op een trainingsdag ook wel. Dus 2 op rust en 2 op training.

in princiepe, als je voedingsschema goed in orde is heb je helemaal geen shakes nodig. De vraag of 2 shakes voldoen is dus geheel afhankelijk van de rest van je voedingsschema, en de hoeveelheden eiwitten die je inneemt.

persoonlijk doe ik op dit moment alleen 1 whey shake onmiddelijk na de training. Op niet trainingsdagen geen shake.
              Meer heb ik niet nodig, maar ik geef toe, ik goef niet zo vreselijk veel cals te eten. En ook aan mijn eiwit behoefte kan ik makkelijk voldoen.
              en al heb ik soms het gevoel dat ik makkelijk 2 keer zoveel zou kunnen eten als ik nu doe, ik kan me voorstellen dat shakes een makkelijke aanvulling zijn als je een voedingsschema hebt van 4000+ cal

1 shake bij ontbijt en na het trainen is meer dan voldoende. Probeer zo veel mogelijk eiwitten uit je eten te halen. Als laatste maaltijd voor het slapen gewoon kwart nemen dan zit je al gauw aan de 50 gram eiwitten en is Whey erbij overbodig.

Ps: je kunt beter het aantal sets,reps bij je oefeningen zetten. Het gewicht is van ondergeschikt belang !

----------------
              Klinkt logisch voor mij. Een voedingsschema is dus van groter belang. Ben nu pas 4 weken bezig maar merk al wel verschil aan m'n lichaam. Alles veel voller enzo.. Ik ga morgen eens even een goed voedingsschema in elkaar zetten want dit is een beetje een losse flodder zo. Even alles opmeten en shit, gewicht, buikvet, behoefte etc. Allemaal wel belangrijk. Ik weeg +/- 70 kilo (69,7) maar hier een boterhammetje, daar een hapje yoghurt is niet echt een werkend schema.

Als het goed is had ik m'n reps en sets al bij m'n eerste post gezet. Ik doe alles 2 x 12, met een minuut rust! :-)

Comment

Hoe vaak train je per week? ik zou ook eens naar een goed trainingsschema kijken
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik train 3x wekelijks, staat in mijn eerste post. Dit schema heeft de sportschool zelf opgesteld, die instructeur. Dit volg ik nu al 4 weken dus waarschijnlijk doe ik dit nog 4 weken en dan ga ik wat gevorderde oefeningen doen, evenals iets zwaarder en gerichter. Minder reps per setje. Dus een nieuw schema inderdaad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X