Afgeslankt...en nu ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben nu ongeveer 14 maanden geleden begonnen aan een lichaamstransformatie, had wel al een fitness verleden maar dat zou ik nu niet meer serieus durven te noemen. Ik ben begonnen op 16.5 procent vet en woog 81 kg, ik ben 183cm lang. Nu sta ik op 10% en weeg 80. Heb nooit echt een bulk of cut periode ingelast. Ik ben gezond beginnen eten, genoeg proteïnes opgenomen, de juiste supps voor en na de training een goed en afwisselend eetpatroon, trainingsschema en cardio.

Nu mijn raad is hetzelfde te doen, haal je carbs uit complexe bronnen, genoeg groenten en fruit, kip vis en steak in je voeding, 5 maaltijden per dag die altijd ong dezelfde calorie waarde bevatten en opgeteld altijd rond je onderhoud zit, 2 liter water per dag, supplementen, goede en consequente workouts en voldoende rust.

Succes

Comment

Bedankt voor de reacties.
      Ik ben begonnen met afvallen, omdat ik schrok van hoe dik mijn buik was geworden.
      Nu 8 weken verder voel ik me, zoals ik al zei, ook echt "klein" worden (wat niet zo is als ik in de spiegel kijk :P), vandaar dat ik weer spiermassa wil opbouwen. Eigenlijk wil ik ook nog zo'n huidplooimeter kopen, om mijn progressie te kunnen meten, want ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is.

Ik zou dus eigenlijk mijn huidige voedingschema best aan kunnen houden (qua verhoudingen), maar dan gewoon met het aantal kcal op mijn verbruik gaan zitten ? Wordt wel flink doorvreten dan :P

Comment

Originally posted by derGomez View Post
        Bedankt voor de reacties.
        Ik ben begonnen met afvallen, omdat ik schrok van hoe dik mijn buik was geworden.
        Nu 8 weken verder voel ik me, zoals ik al zei, ook echt "klein" worden (wat niet zo is als ik in de spiegel kijk :P), vandaar dat ik weer spiermassa wil opbouwen. Eigenlijk wil ik ook nog zo'n huidplooimeter kopen, om mijn progressie te kunnen meten, want ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is.

Ik zou dus eigenlijk mijn huidige voedingschema best aan kunnen houden (qua verhoudingen), maar dan gewoon met het aantal kcal op mijn verbruik gaan zitten ? Wordt wel flink doorvreten dan :P
        Als ik je een boek mag aanraden: Burn the fat feed the muscle.

Daar staat in dat je dus beter je vet kan verbranden dan het uit te sterven. Dus beter meer eten en je activiteit verhogen dan minder eten.

Zou dus inderdaad op trainingsdagen gewoon iets meer eten dan dat je verbruikt en op niet trainingsdagen je eiwitten en vetten hetzelfde houden maar je carbs wat verlagen tot iets onder onderhoud. Dan zal je zien dat je buikje na een tijd wel zal verminderen en je zal ook nog wel redelijk wat spiermassa opbouwen. Natuurlijk niet zoveel als dat je zou bulken, maar het werkt wel degelijk.

Is inderdaad een goed idee om een huidplooimeter te kopen. Huidplooimeter en de spiegel zijn de beste referentiepunten om je progressie bij te houden. Weegschaal niet tenzij je wedstrijden wil gaan doen en je in een bepaalde gewichtsklasse moet zitten.

Maar ik zou me niet al te druk maken in het vet dat je hebt en train nu gewoon hard, lees veel over voeding en alles wat met fitness te maken heeft, probeer veel dingen uit en zie wat werkt voor jou. Kan zijn dat meer carbs voor jou goed werkt, kan zijn dat jij juist iets meer vetten nodig hebt en minder carbs.

Als je dit doet dan ga je zien dat je tegen volgende zomer er al echt goed voor staat.
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

ik weet niet wat je verhoudingen in je schema nu zijn.
          Zelf geef ik de voorkeur aan een berekening met gr/kg lich gewicht in plaats van % van je totale hoeveelheid cal.

dus:
          2-2,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht
          1 gr vet / kg lichaamsgewicht
          de rest van je benodigde cals haal je dan uit KH

cutten doe je dan vooral door te snijden in de KH
          om te bulken gebruik je meer KH en eventueel meer vet
          Je eiwit gehalte blijft ... dat is namelijk vooral de voeding voor je spieren.
          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Je hoort zo vaak dat mensen eerst willen afvallen om vervolgens spiermassa op te bouwen. De logica daarachter ontgaat mij volkomen.

Het is juist makkelijker om van overtollig vet af te komen als je meer spiermassa hebt. Dus waarom niet je voeding zodanig aanpassen dat je lekker massa opbouwt terwijl je ook nog eens je vetpercentage verlaagt?
            Hoezo is afvallen makkelijker als ik meer vvm heb? Omdat mijn onderhoud hoger ligt? Dat maakt toch niks uit? Dan blijft het toch nog steeds de vraag hoe diep ga ik cutten?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Dinky Toy View Post
              ik weet niet wat je verhoudingen in je schema nu zijn.
              Zelf geef ik de voorkeur aan een berekening met gr/kg lich gewicht in plaats van % van je totale hoeveelheid cal.

dus:
              2-2,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht
              1 gr vet / kg lichaamsgewicht
              de rest van je benodigde cals haal je dan uit KH

cutten doe je dan vooral door te snijden in de KH
              om te bulken gebruik je meer KH en eventueel meer vet
              Je eiwit gehalte blijft ... dat is namelijk vooral de voeding voor je spieren.
              Ok, dit is ongeveer wat ik nu ook eet. Ik weeg om en nabij 80kg en eet nu ongeveer tussen 150 en 170gr eiwit en zo'n 70 á 90gr vet. In principe zou ik dus nog wel wat extra eiwitten kunnen nemen en wat aanvullen met koolhydraten ? Daar gaan we eens mee spelen :P

Comment

Pescatore heeft gelijk in deze, en
                Originally posted by Inferno
                Originally posted by Teddek
                Ik zie het de laatste tijd vaker voorbij komen maar hoe zie je dat exact voor je, vet verliezen en tegelijk massa opbouwen?
                Je komt een heel eind als je alle rommel uit je dieet haalt, voldoende eiwitten eet, etc.
                Dit klopt natuurlijk niet..

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Hoezo is afvallen makkelijker als ik meer vvm heb? Omdat mijn onderhoud hoger ligt? Dat maakt toch niks uit? Dan blijft het toch nog steeds de vraag hoe diep ga ik cutten?
                  Het zijn de spiercellen die energie verbruiken. Meer spiermassa betekent dat je metabolisme hoger is en meer vet kunt verbranden. Toegeven, zo'n enorme impact heeft het ook weer niet. Of je zou een enorme berg spieren erbij moeten kweken.

Originally posted by aktito View Post
                  Hmmm ... dus stel iemand eet alleen junk en een berg koolhydraten, te weinig eiwitten en te veel verzadigde vetten. Deze persoon besluit zijn leven te beteren en eet voortaan geen troep meer, voldoende voldoende eiwitten, goede KEV verhouding, etc. Wil jij dan beweren dat dit geen invloed heeft op zijn lichaamscompositie?
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by aktito View Post
                    Elke persoon met logisch verstand weet dat als je gewoon stopt met troep te eten en daarmee een uitgebalanceerde en gevarieerde voeding met oog op voldoende proteines, kh uit complexe bronnen, veel groenten en fruit en de juiste vetten gaat vervangen, je lichaam wel degelijk een transformatie gaat ondergaan met betrekking tot het opbouwen van vetvrije massa en de energie halen uit de opgeslagen vetten. Wat dus resulteert in cutten en bulken tegelijk alleen noemen we het geen van beiden daar je normaal gezien zo goed als op hetzelfde gewicht gaat blijven. Dan spreek ik natuurlijk niet over een zware obesitas patient maar de doorsnee gezonde man met hier en door een laagje op overschot ;-)

Om dit alles te weten moet ik gewoon in de spiegel kijken, heb namelijk al het bovenste gedaan.
                    Last edited by anthony1990; 04-11-2012, 22:58.

Comment

Trouwens nog even een vraagje: Als jullie zeggen 1 gr vet / kg lichaamsgewicht, bedoelen jullie dan 1 gr vet / kg lichaamsgewicht en zo min mogelijk verzadigd vet of 1 gr onverzadigd vet per kg ?

Comment

Het is wel degelijk mogelijk om vet te verliezen terwijl je spiermassa aanzet.
                        Ik verlies steeds meer vet, terwijl ik zeker sterker wordt en dus spiermassa opbouw.

Goede voeding en een goed trainingsschema doet wonderen!
                        I'm in transformation mode!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X