Ik ben een jongen van 20 jaar 1.85 lang en inmiddels 78 kg zwaar ( Door weightgainers 7,5 kg aangekomen in 2,5 maand. Naast het gebruik van weightgainers 2x per dag, eet ik verantwoord en heb ik min of meer een vast voedingspatroon ontwikkeld. Ik sport 4x per week.
Nou is mijn vetpercentage ook gestegen van 11 procent naar 17.
Ik wil me nu graag focussen op het aankomen in spiermassa. Dus het aankomen in vetmassa wil ik minimaliseren. En graag wil ik ook mijn vetpercentage weer omlaag halen.
Ik zit nu met een hoop vragen en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
kan je met weightgainer of eiwitshakes sneller aankomen in spiermassa?
Is het nu beter om met mijn 78 kg en 17bf over te gaan op eiwitshakes of niet?
Ik hou erg van voetbal kan de uitoefening van deze sport mijn spiergroei beperken ( hoorde ooit iets over verzuring van de spieren?
Is de combinatie vetmassa kwijtraken en spiermassa aankomen mogelijk door middel van hardlopen? of zorgt hardlopen ervoor dat mijn spiergroei wordt beperkt.
Verder vroeg ik me af of creatine aan te raden is en wat de voor en nadelen ervan zijn( ben bang dat ik er verslaafd aan raak of dat het negatieve effecten op mijn lichaam heeft)
Een hele hoop vragen, ik hoop dat jullie mij daar een antwoord op kunnen bieden
Nou is mijn vetpercentage ook gestegen van 11 procent naar 17.
Ik wil me nu graag focussen op het aankomen in spiermassa. Dus het aankomen in vetmassa wil ik minimaliseren. En graag wil ik ook mijn vetpercentage weer omlaag halen.
Ik zit nu met een hoop vragen en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
kan je met weightgainer of eiwitshakes sneller aankomen in spiermassa?
Is het nu beter om met mijn 78 kg en 17bf over te gaan op eiwitshakes of niet?
Ik hou erg van voetbal kan de uitoefening van deze sport mijn spiergroei beperken ( hoorde ooit iets over verzuring van de spieren?
Is de combinatie vetmassa kwijtraken en spiermassa aankomen mogelijk door middel van hardlopen? of zorgt hardlopen ervoor dat mijn spiergroei wordt beperkt.
Verder vroeg ik me af of creatine aan te raden is en wat de voor en nadelen ervan zijn( ben bang dat ik er verslaafd aan raak of dat het negatieve effecten op mijn lichaam heeft)
Een hele hoop vragen, ik hoop dat jullie mij daar een antwoord op kunnen bieden
Comment