bulking/off days

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bulking/off days

Ben aan het bulken en vorige keren dat ik dit deed at ik gewoon hetzelfde op trainingsdagen en niet trainingsdagen. Ben me er nu al een tijdje in aan het verdiepen over wat de beste manier is enz. Nu lees ik veel fitness "goeroes" zeggen dat je het beste anders eet op de verschillende dagen.

Je ziet veel mensen zeggen, je lichaam groeit in rust dus je moet hetzelfde eten als op trainingsdagen omdat je lichaam dan ook voedingsstoffen nodig heeft. Die fitness goeroes bekijken dit anders. Ze zeggen dat je lichaam voor en na een inspanning de meeste voedingsstoffen opneemt en dat je op niet trainingsdagen dus perfect minder koolhydraten kan eten (je vetten en eiwitten blijven hetzelfde) omdat je lichaam gewoon minder verbruikt die dag.

Ook lees ik vaak dat mensen die dezelfde hoeveelheid koolhydraten eten op niet trainingsdagen, denken dat ze aankomen in spiermassa omdat ze zogezegd aan het bulken zijn maar je verbruikt die koolhydraten amper op niet trainingsdagen dus is het meeste hiervan vet.

Lijkt mij ook allemaal heel logisch wat ik hierover lees, maar langs de andere kant lijkt het mij ook wel logisch dat je lichaam ook voeding nodig heeft op niet trainingsdagen.

Wat is jullie mening? Eten jullie dezelfde hoeveelheid op niet trainingsdagen als jullie bulken of eten jullie dan minder koolhydraten?

Ben nu een tijdje aan het bulken en merk zelf dat ik veel sneller in gewicht bijkom als ik op niet trainingsdagen hetzelfde eet. Ook heb ik de dag erna als ik train veel meer kracht dan in mijn vorige bulk periodes waar ik op trainingsdagen meer koolhydraten at en op niet trainingsdagen minder koolhydraten at.

Ben benieuwd wat jullie bulk aanpak is.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Trainingsdagen een kcal of 300 meer dan rustdagen en stuk meer koolhydraten. Rustdagen minder koolhydraten en meer vetten. Eiwitten blijven redelijk gelijk. Werkt goed voor mij.
    En snel aankomen heb je niks aan tenzij je vet wilt worden.
    BP: 6x80
    SQ: 6x135

Comment

Ik ben gekapt met low carb eten op rustdagen. Je lichaam is bijna ieder moment dat je niet in de sportschool bent aan het herstellen, dus waarom geen koolhydraten op rustdagen? Als je op rustdagen de hele dag op je gat zit zou ik de kh wel iets beperken maar nooit lager gaan dan 250, afhankelijk van je stats. Ik zou zeggen, probeer het een tijdje en je komt er zelf achter aan de hand van meetresultaten, spiegel en kracht in de sportschool.
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Waar je voor moet oppassen is dat je "voedingsstoffen" en "bouwstoffen" niet met elkaar verwart. Op trainingsdagen verbruikt je lichaam meer energie en heeft het dus ook meer voedingsstoffen (lees: "energiebronnen") nodig dan op rustdagen. Die energiebronnen kunnen uit je voeding komen (koolhydraten, of vetten) maar kan natuurlijk ook van je reserve (lichaamsvet) komen.
        Nadat je een krachttraining hebt gedaan heeft je lichaam ook bouwstoffen nodig om je spieren te herstellen. Deze bouwstoffen zijn aminozuren, die je lichaam uit eiwitbronnen haalt. Het gaat dan dus in eerste instantie niet om de energie, maar om het soort "bouwblokken" wat je lichaam nodig heeft. Met opzet noem ik hier de herstelperiode na een krachttraining; na een cardio training is dit niet van toepassing.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik heb zelf de beide manieren geprobeerd. En ik vind voor mijn lichaam dat het beste is om op niet trainingsdagen minder koolhydraten te nemen dan op trainingsdagen. Ik heb een bureaujob dus ik verbruik niet veel. Als ik dan op niet trainingsdagen hetzelfde eet als op trainingsdagen dan kom ik echt heel snel bij qua gewicht waar het meeste dan wel vet zal zijn.

Dus ik vind voor mijn lichaam dat op trainingsdagen de koolhydraten rondom de training het beste is en op niet trainingsdagen minder koolhydraten voor mijn lichaam goed werkt. Deze manier van bulken geeft mij wel op één of andere manier minder kracht. Als ik op niet trainingsdagen hetzelfde eet heb ik de volgende dag veel meer kracht wat misschien wel logisch is. Maar imo is die kracht veel minder waard dan het vet dat je aanzet door de meerdere koolhydraten.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik let nu twee maanden bizar goed op me eten, eet elke dag exact hetzelfde op exact hetzelfde tijdstip, om me precieze behoefte te bepalen.(inmiddels bekend)
            Vanaf afhelopen maandag neem ik tijdens de training 50gram dextrose erbij om te kijken of ik dan verschil merk, het is alleen lastig uiteindelijk een conclusie te trekken want je weet niet of je zou zijn gegroeid in vvm als je het niet deed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X