Carb Cyclen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carb Cyclen

Door een topic van Inferno over Carb Cyclen ben ik even aan de slag gegaan en voor mezelf een High en een Low carb schema proberen te maken. Heb hierbij zoveel mogelijk de richtlijnen proberen te volgen die het artikel van T-Nation beschrijven.

High day
    Carbs: 2-3 grams per pound of body weight
    Protein: 1-1.25 grams per pound of body weight
    Fat: as little as possible

Low and moderate days
    Carbs: 0.5-1.5 grams per pound of body weight
    Protein: 1.25-1.5 grams per pound of body weight
    Fat: 0.15-0.35 grams per pound of body weight

Heb hierbij mijn bodyweight op 150 pounds gerekend.

Op high days heb ik gokozen voor 200 gram eiwitten, 400 gram koolhydraten en zo min mogelijk vetten. Waardoor ik uitkwam op 55 gram vet.

Op low days heb ik gekozen voor 200 gram eiwitten, 200 gram koolhydraten en rond de 80 gram vetten (30%)

Het hele concept is verder nieuw voor mij dus zal vast wel wat fouten gemaakt hebben ik de berekeningen, vandaar dat ik mijn beide schema's (high & low) ook beide upload. Mocht jullie dus iets opvallen, please tell me

Ik train momenteel 3 dagen in de week, zal dus 3 high days hebben en 3-4 low days. Hoop hiermee met behoud van huidige spiermassa (misschien zelfs winst) wat droger mee te worden. Ook hoop ik gaande weg meer te leren over carb cyclen.
    Attached Files
    People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Van wat ik heb gelezen dacht ik dat je maar 2 high carbs dagen kon hebben. Denk wel dat er verschillende variaties zijn, dus op zich 3 high carb days kan denk ik wel. Ik heb het ook gedaan en had 2 high carb days op rug/biceps en benen dag.

Vind carb cyclen echt perfect om "droog" te worden.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Carb cyclen is toch in het weekend me een reload. Op dagen dat je sport doe je extra eiwitten en vetten. Correct me if im wrong
      Geen woorden, maar daden.

Comment

Originally posted by IvySection View Post
        Carb cyclen is toch in het weekend me een reload. Op dagen dat je sport doe je extra eiwitten en vetten. Correct me if im wrong
        zoals ik carb cycelen deed was dat elke dag de eiwitten en vetten gelijk bleven maar op rustdagen minder carbs dan op traindagen

Comment

Originally posted by IvySection View Post
          Carb cyclen is bv:

Dag1:medium carb
          Dag2: low carb
          Dag3: high carb
          Dag4:medium
          enz

Je eiwitten blijven altijd hetzelfde, je vetten lager op high carb days en je vetten wat hoger op low carb days.

Zo heb ik het toch gedaan en goede resultaten mee gehad.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

high;
            1: meer oats 70gram,40gram whey en water ipv melk
            2: 100 gram rijst voldoende en 150 gram kipfilet van maken
            3: Appelstroop vervangen door kipfilet
            4: zie 2
            5: zie 1
            6: prima

Low:
            1: 50 gram whey / 50 gram oats geen melk
            2: Brood vervangen voor groente + olijfolie
            3: 50 gram whey/ 50 gram oats geen melk
            4:zie 2
            5: prima

Comment

Originally posted by punani View Post
              high;
              1: meer oats 70gram,40gram whey en water ipv melk
              2: 100 gram rijst voldoende en 150 gram kipfilet van maken
              3: Appelstroop vervangen door kipfilet
              4: zie 2
              5: zie 1
              6: prima

Low:
              1: 50 gram whey / 50 gram oats geen melk
              2: Brood vervangen voor groente + olijfolie
              3: 50 gram whey/ 50 gram oats geen melk
              4:zie 2
              5: prima
              Heb je ideeen in overweging genomen en ook toegepast in het excel sheet.
              Loop alleen tegen een paar dingen aan met de tips die je aangeeft..
              Op de high dagen merk ik dat ik op deze manier te hoog uitkom met mn eiwitten en juist weer iets te laag met mn koolhydraten. zoals ik het in had gevuld zat ik al iets over de 3gr per kg VVM en op deze manier kom ik er wel erg veel over heen. Als ik de low dagen zo invul als jij zegt kom ik absurt laag in kcal en dit is sowieso niet de bedoeling, ook kom ik op deze manier nooit op de nodige carbs. Voorlopig hou ik de melk er ook in, dit kan ik er altijd nog uithalen om het proces wat te versnellen. Ik waardeer je hulp enorm punani, je bent 1 van de meest ervaren personen op dit forum. Denk alleen niet dat deze wijzigingen mij veel goeds op gaan leveren.
              People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X