Door een topic van Inferno over Carb Cyclen ben ik even aan de slag gegaan en voor mezelf een High en een Low carb schema proberen te maken. Heb hierbij zoveel mogelijk de richtlijnen proberen te volgen die het artikel van T-Nation beschrijven.
High day
Carbs: 2-3 grams per pound of body weight
Protein: 1-1.25 grams per pound of body weight
Fat: as little as possible
Low and moderate days
Carbs: 0.5-1.5 grams per pound of body weight
Protein: 1.25-1.5 grams per pound of body weight
Fat: 0.15-0.35 grams per pound of body weight
Heb hierbij mijn bodyweight op 150 pounds gerekend.
Op high days heb ik gokozen voor 200 gram eiwitten, 400 gram koolhydraten en zo min mogelijk vetten. Waardoor ik uitkwam op 55 gram vet.
Op low days heb ik gekozen voor 200 gram eiwitten, 200 gram koolhydraten en rond de 80 gram vetten (30%)
Het hele concept is verder nieuw voor mij dus zal vast wel wat fouten gemaakt hebben ik de berekeningen, vandaar dat ik mijn beide schema's (high & low) ook beide upload. Mocht jullie dus iets opvallen, please tell me
Ik train momenteel 3 dagen in de week, zal dus 3 high days hebben en 3-4 low days. Hoop hiermee met behoud van huidige spiermassa (misschien zelfs winst) wat droger mee te worden. Ook hoop ik gaande weg meer te leren over carb cyclen.
High day
Carbs: 2-3 grams per pound of body weight
Protein: 1-1.25 grams per pound of body weight
Fat: as little as possible
Low and moderate days
Carbs: 0.5-1.5 grams per pound of body weight
Protein: 1.25-1.5 grams per pound of body weight
Fat: 0.15-0.35 grams per pound of body weight
Heb hierbij mijn bodyweight op 150 pounds gerekend.
Op high days heb ik gokozen voor 200 gram eiwitten, 400 gram koolhydraten en zo min mogelijk vetten. Waardoor ik uitkwam op 55 gram vet.
Op low days heb ik gekozen voor 200 gram eiwitten, 200 gram koolhydraten en rond de 80 gram vetten (30%)
Het hele concept is verder nieuw voor mij dus zal vast wel wat fouten gemaakt hebben ik de berekeningen, vandaar dat ik mijn beide schema's (high & low) ook beide upload. Mocht jullie dus iets opvallen, please tell me
Ik train momenteel 3 dagen in de week, zal dus 3 high days hebben en 3-4 low days. Hoop hiermee met behoud van huidige spiermassa (misschien zelfs winst) wat droger mee te worden. Ook hoop ik gaande weg meer te leren over carb cyclen.
Comment