Veel dorst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel dorst

adfadfadf
    Last edited by haci; 02-05-2019, 02:55.
    Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Hoe is het met inname van Natrium/Zout.?
    water is gezond te veel niet
    te veel water in een kort tijd bestek kan je een watervergiftiging oplopen.
    dit omdat je nieren dit niet aankunnen.
    ga niet nog meer drinken maar reguleer het om je inname te verdelen over de dag
    Chaka Chaka Boy

Comment

Wilde ongeveer het zelfde posten als tommyzz.
      Je verliest ook veel doordat je zoveel naar de wc moet.
      Ik zou eens gaan kijken wat je tekort komt.

Je lichaam kan heel wat hebben en als je over de 3liter oper uur gaat word het pas schadelijk, dus probeer tijdens het trainen iets minder te drinken, het zit tussen je oren dus niet overdrijven!
      Tip eet na je trainen iets wat zout bevat aangezien je door jou water spoeling in combie met zout verlies tijdens zweet dat je een zout tekort kan krijgen.
      Hierdoor zetten cellen uit en kunnen er problemen ontstaan (soort van vochthoofd bijv.).
      Calisthenics / Street workout

Comment

Laten prikken op suikerziekte?

Originally posted by tommyzz View Post
        te veel water in een kort tijd bestek kan je een watervergiftiging oplopen.
        dit omdat je nieren dit niet aankunnen.
        Waarom zouden je nieren het niet aankunnen?
        Watervergiftiging is toch juist dat alle organen uitzetten omdat ze het vocht opnemen, maar dat je hersenen niet kúnnen uitzetten? En als jij je water netjes over de dag verdeeld, is die kans sowieso al veel kleiner?

Los daarvan neem je veel mineralen ook slecht op als je teveel drinkt, simpelweg omdat je ze uitpist. Maargoed, dat heb je zelf in de hand
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

5-7 liter water op één dag... Kom op dat is echt niet goed voor je huis houding mits je alle micronutriënten ook aanvult.
          Hou 1 liter per 1000kcal aan.

Dat je veel dorst hebt lijkt mij kwestie van slecht eten en weinig energie.
          hoe ziet jou voeding schema en dagelijkse activiteiten eruit
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
            5-7 liter water op één dag... Kom op dat is echt niet goed voor je huis houding mits je alle micronutriënten ook aanvult.

Dat je veel dorst hebt lijkt mij kwestie van slecht eten en weinig energie.
            hoe ziet jou voeding schema en dagelijkse activiteiten eruit
            Ik volg de opleiding ICT, dus lichamelijke beweging op school komt bijna niet voor, ik doe wel regelmatig verplaatsingen van bijvoorbeeld bureaus , tafels, monitoren enzovoort op mijn Stage bedrijf, ik doe 4 keer per week een split- krachtraining en 5x per week ( na elke krachtraining 20 minuten en zondag 45 minuten ochtend )cardio, de krachttraining zijn intensief ( vind ik ) met zeker een handvol compound movements.
            Een schooldag voedingschema ziet er meestal zo uit:
            7:30-8:00 – 50 gr Havermout of 2 sneetjes bruin met beleg en een proteine shake of eiren ( 4 egg whites 1 hele).
            Dan eet ik ongeveer elke 2.5 – 3.5 uur weer:
            11:00 – 75 Gr bruine rijst met 75 Gr Kipfile ( niet de beleg-versie, echt vlees).
            13:30 of 14:00 Eet ik hetzelfde als hierboven, met misschien 25 gr minder rijst en meer groenten
            17:00 Eet ik voornamelijk wat mijn moeder ons voorschoteld, als het niet “clean food” is eet ik 100 gr kipfilet met bruine rijst. Dit is ook laatste maaltijd voor het trainen
            18:30 begin ik met trainen, duurt gemiddeld 2 uurtjes, na de krachttrainin sessie neem ik een shake met 2 scoops , dit is dan meestal 20:30.
            21:30 Een uur na de shake neem ik vis met groente, meestal tonijn ( niet elke dag, soms is het rund vlees, 100-150 gr).
            23:30 – Caseine shake voor het slapen.
            En de heledag door eet ik snacks, in vorm van noten, ongeveer 25-40 amandelen per dag.

Bedankt voor de reacties overgings!

Comment

Hoeveel gram eiwit krijg je binnen?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                Hoeveel gram eiwit krijg je binnen?
                Ik probeer te aimen op 220-240 gram per dag.

Comment

5-7 liter water is echt teveel. Aangezien je lichaam een minimum hoeveelheid zout nodig heeft om water uit te scheiden kan je op den duur een te laag zoutgehalte hebben. Er is maar een advies in deze die op zijn plaats is: ga naar de dokter!

Offtopic: aan acuut teveel water drinken kan je doodgaan inderdaad. Er is wel eens een student tijdens de ontgroening doodgegaan na het drinken van ik geloof 20L.
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                    5-7 liter water is echt teveel. Aangezien je lichaam een minimum hoeveelheid zout nodig heeft om water uit te scheiden kan je op den duur een te laag zoutgehalte hebben. Er is maar een advies in deze die op zijn plaats is: ga naar de dokter!

Offtopic: aan acuut teveel water drinken kan je doodgaan inderdaad. Er is wel eens een student tijdens de ontgroening doodgegaan na het drinken van ik geloof 20L.
                    Ja klopt heb die programma ook gezien leuke ontgroening

maar bij de een kan het pas bij 20 liter wezen bij de ander al bij 8
                    en in een kort tijd bestek kan het nog minder wezen.
                    Heeft ook weer allemaal met Natrium/zout te maken.
                    Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by Toph View Post

6 liter, toen was hij dood, groningen

Comment

Proberen jullie mij nou bang te maken

Kan zeker aan zout liggen omdat ik het de laatste maand uit bijna alles weg heb gelaten omdat je het echt proefte tijdens het eten, zal dat eens gaan aanpassen.

Bedank iig

Comment

6L was in 1x, niet verdeeld over de dag.
                          Ik drink al snel zon 3L, en meer dan 4L is ook geen uitzondering. Ik weeg ongeveer de helft van TS
                          Originally posted by Teddek View Post
                          Waarom die grens?
                          Last edited by Patriciaaa; 06-02-2013, 13:26.
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            6L was in 1x, niet verdeeld over de dag.
                            Ik drink al snel zon 3L, en meer dan 4L is ook geen uitzondering. Ik weeg ongeveer de helft van TS
                            Waarom die grens?
                            geen grens meer een richwaarde,
                            er zijn bv veel die bulken op 3000 of 4000 kcal en bv maar 2L water drinken.
                            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Als je je er zorgen over maakt een dorst-proef laten doen in het ziekenhuis, daarmee kan alles worden uitgesloten voor zover ik weet. Ik meen dat er een speciale naam is voor mensen die extreem veel drinken, Toph weet dat wel denk ik.
                              Verder drink ik op trainingsdagen ook circa 4-5 liter op 76kg dus ik zou me persoonlijk niet al teveel zorgen maken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X