Hallo,
ik wou een paar gezonde recepten met jullie delen die van pas komen bij mijn cut schema, misschien ook bij jullie, dit is er 1 van.
dit zijn recepten voor 1 persoon, ik verdeel de maaltijd in 2 porties de eerste eet ik rond 14:00 en de 2e rond 17:00
benodigdheden:
200g kip ( weeg het rauw )
100g aardappelen in blokjes
50g rauwe witte rijst.
400g gesneden snijbonen
1 bouillon blokje
1-2 eetlepels masala ( kerrie )
1 eetlepel olijfolie
1 adjuma ( surinaamse peper ) kan ook een ander soort gebruiken als je van pittig houd.
zout en zwarte peper naar eigen smaak toevoegen.
300ml koude water.
1 tomaat.
4 knoflook teentjes
1/2 of 1 ui gesneden.
bereiding:
snij de kipfilet in blokjes, was de rijst en aardappelen.
-laat de olie opwarmen en bak er de ui, tomaat, knoflook, peper en kerrie in. ( het mag niet verbranden )
- bak de kip 2-3minuten mee.
- voeg de aardappelen en rijst toe en de 300ml water en laat het bakken tot het begint te pruttelen.
- voeg dan de snijbonen, bouillonblokje, zwarte peper en zout toe en roer het door elkaar en zet de gas op laag. doe de deksel erop en laat het zo'n 12-15minuten staan tot de aardappel en rijst gaar zijn.
de voedingswaarde voor deze maaltijd zijn:
eiwit 62, koolh 76, vet 16, kcal 731 : 2 = 345kcal per portie.
ik wou een paar gezonde recepten met jullie delen die van pas komen bij mijn cut schema, misschien ook bij jullie, dit is er 1 van.
dit zijn recepten voor 1 persoon, ik verdeel de maaltijd in 2 porties de eerste eet ik rond 14:00 en de 2e rond 17:00
benodigdheden:
200g kip ( weeg het rauw )
100g aardappelen in blokjes
50g rauwe witte rijst.
400g gesneden snijbonen
1 bouillon blokje
1-2 eetlepels masala ( kerrie )
1 eetlepel olijfolie
1 adjuma ( surinaamse peper ) kan ook een ander soort gebruiken als je van pittig houd.
zout en zwarte peper naar eigen smaak toevoegen.
300ml koude water.
1 tomaat.
4 knoflook teentjes
1/2 of 1 ui gesneden.
bereiding:
snij de kipfilet in blokjes, was de rijst en aardappelen.
-laat de olie opwarmen en bak er de ui, tomaat, knoflook, peper en kerrie in. ( het mag niet verbranden )
- bak de kip 2-3minuten mee.
- voeg de aardappelen en rijst toe en de 300ml water en laat het bakken tot het begint te pruttelen.
- voeg dan de snijbonen, bouillonblokje, zwarte peper en zout toe en roer het door elkaar en zet de gas op laag. doe de deksel erop en laat het zo'n 12-15minuten staan tot de aardappel en rijst gaar zijn.
de voedingswaarde voor deze maaltijd zijn:
eiwit 62, koolh 76, vet 16, kcal 731 : 2 = 345kcal per portie.
Comment