Voedingsschema (clean)bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema (clean)bulk

Stats: 176cm , 72,5kg @ +/- 11%

Dagelijkse calorienbehoefte: 2900 kcal
    Macros: 250gr eiwit / 380gr carbs / 60gr vet
    Doel: Aankomen, liefst cleanbulk

Dit is wat ik ongeveer eet per dag, het varieert vaak maar komt bijna altijd uit op dezelfde macros.
    Het enige dat ik niet weet is wat mijn avondeten inhoud, daarom zijn de kcal en macros op het einde zonder avondeten bijgerekend. Ik ga hier volgende week wel eens naar kijken

08u30: 150gr havermout met +/- 150ml magere melk
    10u00: 6 sneden waldkorn brood met een omelet van 3 eieren en stukjes paardenrookvlees
    12u00: 100gr zilvervlijsrijst , +/- 100gr kipfilet , wat gemengde groenten of wokmix
    14u00: - Workout -
    15u00: - Post Workout - Advanced Post Workout van XXL
    17u00: Avondeten [Hier heb ik nog geen kcal en macros voor, het is iig een grote, gezonde en evenwichtige maaltijd.]
    20u00: Whey shake in 200ml magere melk met een banaantje erbij
    22u00: 250gr platte kaas

Zo kom ik uit op ongeveer: 2600 kcal - 190gr eiwit - 350gr carbs - 55gr vet

Zijn hier opmerkingen voor? Kan ik beter iets vervangen?

Als je behoefte 2900 is en je eet 2600 denk ik neit dat je aan gaat komen
    Ernstig noh!

Comment

Oh had niet heel je bericht gelezen haha.
      Ernstig noh!

Comment

Dat dacht ik al heb op een ander forum dit ook gepost en niemand snapte het... stond nochtans onderlijnd en vetgedrukt daar .

Ik weet dus dat ik nog minstens 300kcal, 60gr eiwit, 30gr carbs en 5gr vet moet halen uit mijn avondmaaltijd. Ik denk niet dat dat een probleem wordt, ik moet enkel eens kijken wat mijn avondeten gemiddeld bevat aan kcal en macros.

Comment

Ik vind 60 gram vet wel wat weinig voor 72.5kg. Zeker bii een bulk
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
            Ik vind 60 gram vet wel wat weinig voor 72.5kg. Zeker bii een bulk
            Het is berekend op de vetvrije massa, volgens een Excel-sheet die ik is gekregen heb. Ik wil zo weinig mogelijk in vet aankomen, want het zet zich te makkelijk aan mijn onderrug en mijn buik.

Comment

Maar vet dat je eet is niet het vet dat je aan komt. Je lichaam zet vet aan als je een overschot aan calorieën hebt. Niet als je vet eet. Heel veel mensen denken dat als je 5gr vet eet, je dus ook 5gr vet aan komt. Eigenlijk hadden ze lichaamsvet en vet in eten een andere naam moeten geven want dit is voor veel mensen verwarrend
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik denk dat je met je avond eten wel over de 300 Kcal komt. Eten wat de pot schaft?
                Vind dat er nog wel veel eiwitten moeten worden gegeten in alleen je avond eten.

Een voedingsschema kun je blijven aanpassen en aanpassen. Eigenlijk zou je hem gewoon een week of 4 moeten proberen en kijken wat er gebeurt. Vanuit daar kun je je aanpassingen maken IMO.
                ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                  Maar vet dat je eet is niet het vet dat je aan komt. Je lichaam zet vet aan als je een overschot aan calorieën hebt. Niet als je vet eet. Heel veel mensen denken dat als je 5gr vet eet, je dus ook 5gr vet aan komt. Eigenlijk hadden ze lichaamsvet en vet in eten een andere naam moeten geven want dit is voor veel mensen verwarrend
                  Ja, dat weet ik zelf ook wel, maar ik kom er hoe dan ook toch niet op uit hoor, ik zit meestal op zo'n 80-85gr vet per dag. Zijn wel gezonde vetten.

Originally posted by Kojpje View Post
                  Ik denk dat je met je avond eten wel over de 300 Kcal komt. Eten wat de pot schaft?
                  Vind dat er nog wel veel eiwitten moeten worden gegeten in alleen je avond eten.

Een voedingsschema kun je blijven aanpassen en aanpassen. Eigenlijk zou je hem gewoon een week of 4 moeten proberen en kijken wat er gebeurt. Vanuit daar kun je je aanpassingen maken IMO.
                  Jup, wat de pot schaft. En dit is wat ik nu toch al wel een hele maand doe en ik kom beetje bij beetje aan dus ben ik tevreden. Eiwitten zit inderdaad niet zo goed, ik ben nog op zoek naar wat betere voedingsbronnen voor eiwit. Ik neem soms wel wat Beef Amino's en Uni-Liver, toch weer zo'n 24gr eiwit dat daarvan komt.

Comment

Na je avond eten nog een bak kwark?
                    ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Originally posted by Kojpje View Post
                      Na je avond eten nog een bak kwark?
                      Half uurtje voor ik ga slapen

Comment

Ik heb m'n voedingsschema beetje aangepast en kom op volgende gegevens uit:
                        3495kcal - 248gr eiwit - 434gr carbs - 85gr vet

Maaltijd 1:
                        150g havermout
                        150ml magere melk

Maaltijd 2:
                        6 sneden waldkornbrood
                        omelet van 3 eieren met paardenrookvlees

Maaltijd 3:
                        120gr volkorenpasta
                        100gr kipfilet
                        1 rode paprika

Post Workout:
                        70gr Advanced Post Workout

Maaltijd 4:
                        100gr zilvervliesrijst
                        130gr vlees
                        20gr groenten

Maaltijd 5:
                        40gr Whey
                        200ml magere melk
                        1 banaan

Maaltijd 6:
                        250gr platte kaas

Comment

Zet je gegevens even in een excel bestandje die uit de sticky

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                            Zet je gegevens even in een excel bestandje die uit de sticky
                            Deze is gemaakt in een excelletje maar ik bekijk die effe en maak het opnieuw

Comment

Je had het ook over een bak kwark die zie ik 2 posts geleden niet terug

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X