Ben er kapot van! Hulp aub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben er kapot van! Hulp aub?

Hallo,

Ik train volgens het 4 dagen schema van falstyr en doe elke training een half uur tot een uur cardio er achter aan.( Meestal half uur a 3 kwartier crosstrainer en kwartier buikspieren. )
    Dit doe ik nu al 3 week.
    Nu vandaag moest ik mijn pr's zetten en merkte een groot kracht verlies.
    Aan het eind van de training heb ik mijn vet percentage op laten meten en dat was echt zeer teleurstellend!
    Ik zat eerst op 17,6 en zit nu nog steeds op 17,6.
    Terwijl ik wel 5 kg ben afgevallen!
    Na mijn weten is mijn voeding schema gewoon in orde.
    Mijn onderhoud licht op 3200kcal en ik zit nu op 2900kcal.
    ( 25%Vet, 3gr eiwit per vvm & rest = KH. )

Het lijkt mij dat die 5kg die ik ben afgevallen dus spiermassa is!
    Wie kan mij aub helpen, ben er echt even kapot van, in principe gewoon 3 week trainen naar de klote en heb gewoon afgebroken waar ik keihard aan heb gewerkt.

Hierbij ook mijn voeding schema : Voedingsschema CUT.xls

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

EDIT: overige informatie : ik ben 20 jaar, 1,95m lang, 98kg, 17,6 vet.
    Last edited by JwvdM; 18-03-2013, 23:30.
    Train Insane Or Remain The Same.

Fysiologisch onmogelijk
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

hoebedoel je?

Comment

Je raakt geen 5 kilo spier kwijt in die tijd als je zoveel eet als je eet (trouwens ook niet als je nog veel minder eet) en je raakt ook geen 5 kg vet kwijt in die tijd. Ik weet nagenoeg zeker dat je ergens verkeerd hebt gemeten. Is het niet de eerste keer dan wel deze keer.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hoe meet jij je vet? Toch niet op de weegschaal of met zo'n digitaal ding he?
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Was het maar waar!
            Ik weeg me elke dag 2x. ( s'ochtends & s'avonds. )
            Ik was eerst savonds 103 en nu 98 ... en mijn vetpercentage is precies het zelfde gebleven

Comment

Originally posted by Guusd View Post
              Hoe meet jij je vet? Toch niet op de weegschaal of met zo'n digitaal ding he?
              ja op de weegschaal bij de sportschool, meestal na het trainen.

Comment

Originally posted by JwvdM View Post
                ja op de weegschaal bij de sportschool, meestal na het trainen.
                jongejonge ga keer inleze ofzo.

Vet% meten kan niet via weegschaal, zie je positief verschil in de spiegel?

Comment

ik dacht van wel maar nu ik dit heb gezien is het hele beeld en de motivatie er een beetje uit.
                  ik heb wel zo'n bodyfat caliper alleen ik weet niet precies of ik het wel goed doe met de huidplooi pakken aangezien ik ook vaak verschillende uitkomsten krijg.

Comment

Maak foto's en kijk in de spiegel, dat word je nieuwe meet graad. Niet blind staren opcijfers

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                      Maak foto's en kijk in de spiegel, dat word je nieuwe meet graad. Niet blind staren opcijfers
                      maar wat vinden jullie verder dan hoe ik het doe qua voeding en training is dit verder allemaal wel in orde?
                      zijn er dingen wat ik kan verbeteren etc ?

Eigenlijk heb je daar wel gelijk in, maar ik krijg het gewoon niet uit me kop, ik blijf maar op de cijfertjes letten.
                      Het zit natuurlijk ook veel tussen de oren, ik dacht dat ik droger was geworden toen ik eerst in de spiegel keek (vooral omdat ik dacht dat ik goed bezig was. )maar als ik nu kijk word ik niet vrolijk.

ik ga nu eerst eventjes slapen, morgen 5:00 eruit en en echt f*ck*ng depri op het moment.

Comment

Rome is ook niet een dag gebouwd.

Ik kan niet zien welke producten erin ex cel staan, heb ook niet heel veel verstand van cutten

Comment

5kg eraf in 3 weken is wel heel rap eh.. Dan zou ik zeggen: meer eten

maar door dit soort dingen leer je vorig jaar voor t eerst 'gecut' was ook geen succes. Dit jaar heel anders aanpakken.

Maar jij bent pas 3weken bezig dus je kan nog bijsturen. Als je daadwerkelijk 5kg kwijt bent zou ik wat meer gaan eten. je moet niet te snel willen.

Comment

Volgens de weegschaal in de sportschool had mijn zusje een vetpercentage van 33%. Toen ik het op mat met mijn caliper had ze maar 23%. Een heel verschil dus. Grote kans dat jij gewoon vet hebt verloren want je eet blijkbaar goed en dan kan je ,zoals pescatore al zegt (hulde voor zn avatar), nooit 5kg spier verliezen
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Los van het feit dat het in theorie onmogelijk is om met krachttraining 5 kg spier te verliezen en helemaal geen vet, is het ook niet aan ter raden om NA je training een meting te doen maar VOOR je training en het liefst op een nuchtere maag.
                              Het vet (en spier) percentage wordt op die weegschalen met bio-impedantie gemeten, en de resultaten wijken meer af als je vlak ervoor getraind, gegeten of gedronken hebt. Dus als je dan per se op zo'n weegschaal je vetpercentage wilt meten, doe het dan in ieder geval op een nuchtere maag voor je training. Maar een huidplooimeting (mits goed uitgevoerd) is sowieso nauwkeuriger.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X