Vragen bij het maken van mijn voedingsschema !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen bij het maken van mijn voedingsschema !

Mijn macro's zijn 50% carb 30% protein 20% fat
    Ik weeg 70kg, om te kijken hoeveel kcal ik nodig heb om m'n gewicht staande te houden doe ik dit
    70kg*33kcal = 2310
    En dan doe ik er 20% erbij (om te bulken) = 2310+462 = 2772 kcal en dan rond ik het af naar 2800 kcal
    Nu verdeel ik mijn kcal door de macro's en dan kom ik uit op

210gr eiwit = 840kcal
    350gr carbs = 1400kcal
    62gr vet = 560 kcal

Nu moet ik een voedingsschema maken die aan deze behoeften voldoen.
    En nu komen ook de vragen haha

Wat gebeurt er wanneer ik minder vet eet maar meer eiwit? om toch aan 2.8k kcal te komen?
    Wat gebeurt er wanneer ik hetzelfde doe met carbs ipv eiwit?
    (Ik weet dat koolhydraten voor energie is en eiwit voor de spieropbouw maar waar is vet goed voor?)
    Kan ik sjoemelen? bijv Maandag 2.6k en dan Dinsdag 2.9k? en is 62gr vet echt nodig?

Ook nog, kan ik 1 pans gerechten maken die aan al deze macro's voldoen? en die verdelen over de dagen heen?
    Heeft dit veel impact op mijn gains? of moet ik echt 210gr eiwit /4 en 350gr /4 en 62gr /4
    Want het liefst zou ik alles bij elkaar in een pan en dat verdeeld door /4

Dank voor het lezen

Zou uitgaan van 2g eiwit per kg. Verder is 62g vet behoorlijk weinig zelfs. Zal eerder denken aan 80/90 en dan heb ik het natuurlijk wel over de gezonde vetten. Rest opvullen met koolhydraten.
    Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Originally posted by Prime View Post
      Zou uitgaan van 2g eiwit per kg. Verder is 62g vet behoorlijk weinig zelfs. Zal eerder denken aan 80/90 en dan heb ik het natuurlijk wel over de gezonde vetten. Rest opvullen met koolhydraten.
      Maar met 80/90gr vet ga ik buiten mijn macro's zitten
      En waarvoor is vet goed dan? dat stuk snap ik niet

Comment

Veel te veel eiwit 60 gram eiwit eraf ~27 ((60*4)/9) gram vet erbij.
        Vet speelt o.a. een rol bij de hormoonhuishouding (denk aan zaken als vrije testosteron etc.).

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Veel te veel eiwit 60 gram eiwit eraf ~27 ((60*4)/9) gram vet erbij.
          Vet speelt o.a. een rol bij de hormoonhuishouding (denk aan zaken als vrije testosteron etc.).
          Ok! dan kom ik uit op

150gr eiwit = 600 kcal
          350gr carbs = 1400kcal
          90gr vet = 810 kcal

2810 kcal in totaal

(Ik zit met een deskjob dus heel weinig beweging met 3 a 4x trainen in de week!)

Is dit een goede verhouding? (ben trouwens 71kg 22jr 179cm)

En is de verschil in muscle gain opmerkelijk als ik alles in 1 pan stop en die door de hele dag opvreet? of is het echt essentieel om alles uit zo veel mogelijk verschillende bronnen te halen?

Het liefst zou ik een pan met kipfilet pasta saus doen die aan alles voldoet en de volgende dag brood sla mayo tonijn en de volgende dag weer iets anders.

Thanks voor de reactie!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X