Surviving the cut!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Surviving the cut!

Hoi allen,

Na een half jaar te bulken begon ik mij de laatste tijd toch buik (en ik vroeger altijd maar zeggen dat ik niet aan kon komen en zeker nooit een buikje zou kunnen krijgen ).
    Dus, ik ben tot de conclusie gekomen toch een kleine cut-sessie in te lassen om dat beetje vet kwijt te kunnen raken. Daarna zal ik weer vol de bulk in gaan en deze keer bulkier dan ooit te voren .

Wel vraag ik me even af hoe lang ik ongeveer zou moeten cutten..
    Ik denk 4 weken te cutten, maar is dat voldoende?

Naast dat ik het 4 dagen trainingsschema van Falstyr volg wil ik in deze periode ook nog wel eens één dag 15 minuten hardlopen en 2 uur mountainbiken. Daarnaast ben ik ecto dus heb sowieso een vrij snelle spijsvertering.

Hierbij daarom mijn cut schema, graag commentaar wat ik zou kunnen verbeteren en of ik op de goede weg ben.
    Ook heb ik mijn bulk schema bijgevoegd voor de periode erna.

Vast bedankt
    Attached Files

ik heb je voedingshemas niet gelezen.... maar ik raad je aan om enkele weken op onderhoud te eten, als je ng niet afvalt n beetje cardio toe te voegen.. .eventueel naa 4 weken net onder onderhoud te eten.... doe niets drastisch, velen geraken snel spiermassa kwijt in hun eerste 'cut' omdat ze niet weten wat ze doen
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Als jij voeding hebt die in balans hebt blijkt dat in de praktijk wel mee te vallen met dat spiermassa inleveren.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
        ik heb je voedingshemas niet gelezen.... maar ik raad je aan om enkele weken op onderhoud te eten, als je ng niet afvalt n beetje cardio toe te voegen.. .eventueel naa 4 weken net onder onderhoud te eten.... doe niets drastisch, velen geraken snel spiermassa kwijt in hun eerste 'cut' omdat ze niet weten wat ze doen
        Exact daarom post ik mijn voedingsschema om deze te laten beoordelen om uiteindelijk zo min mogelijk spiermassa kwijt te raken. Ik hoop uiteraard dat ik op de goede weg ben, maar indien ik zaken aan dien te passen hoor ik dat uiteraard graag.
        Wanneer meer mensen aangeven dat ik beter eerst een periode op onderhoud kan gaan eten zal ik dat zeker doen .

Comment

dus je wil nog n paar mense extra met dezelfde mening? hha klinkt goed.... kan je niet gewoon je macros plaatsen van je voeding? das toch het enige dat telt

Comment

Eiwit: 234, KH: 313, Vet: 59.

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
              dus je wil nog n paar mense extra met dezelfde mening? hha klinkt goed.... kan je niet gewoon je macros plaatsen van je voeding? das toch het enige dat telt
              Hehe, vat t niet verkeerd op, maar ben wel een beetje eigenwijs natuurlijk. In ieder geval vast dank voor de moeite .

Comment

Het is voldoende als jij het voldoende vindt. Je zit nu op 16%; ik zou in jouw geval op 12% richten.

Je voedingsschema ziet er in orde uit, maar.. begrijp ik daaruit goed dat je 's nachts opstaat om een shake te nemen met melk? Basmatirijst kun je vervangen door zilvervliesrijst en ipv halfvolle melk kun je magere melk drinken; daar zit meer eiwit in en minder koolhydraten (bij die van de AH iig).

Wat het cutten betreft: je kunt op trainingsdagen op onderhoud eten en op rustdagen 500 kcal minder eten. Voeg daarnaast twee keer per week HIIT toe (ik verkies direct na UB krachttraining) en je gaat vet kwijtraken.

Comment

Ik richt me inderdaad op de 12% lijkt mij een hele verbetering.
                  Haha, ja ik wordt standaard 'snachts wakker om ff wat overtollig water kwijt te raken en pak dan meteen ff een casseine shake mee (die ik van te voren heb bereid), dus veel moeite hoef ik er niet 'snachts niet meer voor te doen.

De basmati rijst is me bekend, ik ben daarin helaas wat minder vrij in keuze van rijst ivm mijn werktijden en vriendin van aziatische afkomst die bij thuiskomst meestal t eten al heeft bereid (daarnaast vind zij zilvervlies rijst niet te hachelen :P. Qua avondeten neem ik het meestal maar zoals men zegt; wat de pot schaft. Wanneer ik zelf kook doe ik dat wel met volkoren pasta of zilvervlies rijst.
                  Voor de magere melk zal ik ff kijken, doe meestal de boodschappen bij de jumbo, zullen het vast daar ook hebben.

Ok, zal dan op mijn trainingsdagen wat meer gaan eten. Begreep dit ook uit jjj's comments dat op onderhoud in eerste instantie ook prima is. Dan zal ik qua voedsel afwisselen. HIIT ben ik nog niet zo bekend mee, maar dat ga ik vast uit kunnen zoeken hier op t forum .

Thanks

Comment

Grappig, een nachtflesje...

Verder geen nuttige toevoeging.
                    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
                      Grappig, een nachtflesje...

Verder geen nuttige toevoeging.
                      Haha, ja inderdaad een nachtflesje .
                      grappig eigenlijk dat ouders in het begin wel weten wat gezond en goed voor hun kind is, maar op een bepaalde leeftijd laten ze dat helemaal varen...

Comment

basmati of zilver maakt geen ruk uit.. GI waarde doet iets voor je honger maar niet voor je vet verlies

Comment

Originally posted by Domensino View Post
                          Haha, ja inderdaad een nachtflesje .
                          grappig eigenlijk dat ouders in het begin wel weten wat gezond en goed voor hun kind is, maar op een bepaalde leeftijd laten ze dat helemaal varen...
                          Hoewel het best is dat je het doet is het niet noodzakelijk hoor, als jij in pak hem beet 24 uur aan je voedingsbehoefte kan voldoen is dat ook prima.
                          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                          14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                          25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
                            Hoewel het best is dat je het doet is het niet noodzakelijk hoor, als jij in pak hem beet 24 uur aan je voedingsbehoefte kan voldoen is dat ook prima.
                            Check!, momenteel neem ik mijn nachtflesjes ff niet, omdat het tijdens de cut makkelijker is binnen die 24 uur aan mijn behoefte kan voldoen. Volgende bulk periode heb ik weer een nachtflesje (toch weer een extra moment om een "maaltijd" binnen te krijgen .

Comment

Ligt eraan tot welk percentage je wilt zakken, maar kracht en spierverlies zal je niet snel hebben als je tot 10% zakt, tenzij je dieet kut is.
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X