Brood slecht of niet ivm vetpercentage?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rainman4 View Post
    Dank u
    We moeten elkaar een beetje op weg helpen toch.
    Ik heb de wijsheid niet in pacht en ook niet de theoretische kennis zoals sommigen hier,maar probeer meer vanuit eigen ervaring(en) te adviseren.

Volgens sommige senior members bestaat het forum tegenwoordig bijna helemaal uit "google bodybuilders".
    Ik vind dat alleen maar een goede ontwikkeling,want door schema,s en artikellen door te spitten,kan je zelf filteren wat waar of han dig is.
    Beter dan wat te laten wijsmaken door instructeurs die het zelf niet snappen of door hardcore bodybuilders die wel groot zijn maar al 30 jaar verkeerd trainen.
    Komt altijd naar voren wanneer onderbouwing niet voldoende is. Dan zijn "mijn ervaring is" en "ik doe dit al lang" een veel gehoord argument zonder verdere gedachte. Als je precies dezelfde persoon met dezelfde standpunten blijft en je squat 100 kg meer dan daarvoor dan is het opeens wel wijsheid.

Beetje conservatief wereldje met "ervaring" die heel slecht meetbaar is. Maar als mensen goed gaan waarom iets veranderen, zou ik ook niet doen. Inhoudelijk discussiƫren is wat anders dan sla je alles dood met "dat is mijn ervaring en daarmee is de kous ongenuanceerd af", imho
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Klopt,
      Maar ik zoek wel altijd uit hoe ik mijn ervaring(en) kan onderbouwen met een logische verklaring.

Het is wel opvallend dat veel mensen "met jarenlange ervaring"vaak alleen maar reageren op reacties ipv op de vraag.Dit geldt zowel op forums als op de sportschool.

Op dit forum valt het gelukkig mee maar het leek een tijdje geleden wel een sport om zo sarcastisch mogelijk te reageren en mensen af te zeiken omdat ze minder kennis hadden dan zijzelf.

Af en toe moet ik ook wel lachen als je iemand bv adviezen over zijn voedingsschema hebt gegeven,hij/zij een week later iemand anders vertelt wat hij verkeerd doet.Als je het leest,lijkt het wel advies onderbouwd door jaren lange ervaring.
      Maar ervaring is maar relatief he.

Maar ach,dan ben je wel met je sport bezig toch?
      Last edited by rain; 18-07-2013, 16:14.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Volgens sommige senior members bestaat het forum tegenwoordig bijna helemaal uit "google bodybuilders".
        Ik vind dat alleen maar een goede ontwikkeling,want door schema,s en artikellen door te spitten,kan je zelf filteren wat waar of han dig is.
        Wilde even kort hierop reageren en niet teveel off topic gaan.

Ik ben het met je eens,maar het punt is vaak dat het bij google info blijft.
        Het merendeel van deze mensen past deze info niet goed of voor een te korte duur toe om daadwerkelijk hun eigen conclusies en bevindingen te kunnen terugkoppelen.
        Google gebruiken en proberen intelligenter overkomen is niet zo moeilijk,maar daadwerkelijk de info toepassen en daaraan conclusies verbinden voor jezelf is een ander punt.

OT - Brood is master!
        Lekker volkoren brood eten en als het er echt om begint te spannen kun je altijd nog andere bronnen gaan gebruiken die voor dat specifieke doeleinde beter zou kunnen zijn.
        Last edited by Mvos; 18-07-2013, 16:18.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
          Wilde even kort hierop reageren en niet teveel of topic gaan.

Ik ben het met je eens,maar het punt is vaak dat het bij google info blijft.
          Het merendeel van deze mensen past deze info niet goed of voor een te kort duur toe om daadwerkelijk hun eigen conclusies en bevindingen te kunnen terugkoppelen.
          Google gebruiken en proberen intelligenter overkomen is niet zo moeilijk,maar daadwerkelijk de info toepassen en daaraan conclusies verbinden voor jezelf is een ander punt.

OT - Brood is master!
          Lekker volkoren brood eten en als het er echt om begint te spannen kun je altijd nog andere bronnen gaan gebruiken die voor dat specifieke doeleinde beter zou kunnen zijn.
          Daar heb je helemaal gelijk in!
          Er vallen er altijd een aantal af,er blijven er een aantal hangen in de googlemania maar er is ook een klein groepje dat zich verder ontwikkelt en zelf conclusies gaat trekken ipv alles te papagaaien.
          En daar doe je het voor!

Wel toevallig dat jij reageert maarten,want van jou kunnen de meesten hier nog veel leren.(no homo!)
          Maar het wil niet zeggen dat bepaalde schema,s die voor jou of mij werken, voor iedereen werken
          Dan kom je op een punt dat je zelf initatief moet tonen en veel moet uitproberen,lezen en opschrijven.Ik ben net een spons, als iets niet werkt,probeer ik wat anders.

Ik heb tig kladblokken volgeschreven,urenlang op internet gezocht maar ik weet nog lang niet alles,eerder bijna niks.
          Bodybuilding evolueert continue namelijk.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

tis meer dat het vervelend is dat als je leden hebt die net een jaartje trainen met de grootste stelligheid dingen gaan verkondiggen terwijl ze het alleen gelezen hebben.
            Er was er toen ook 1 die kwam al;s bron constant met wikipedia, tja dan kan ik dat niet serieus nemen.

Comment

Dat zijn vaak wel diegenen die zo weer vertrokken zijn!
              Al zijn het net kakkerlakken,staan zo weer andere wikipedia experts klaar.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by arturiano View Post
                Tot nu toe heb ik alleen brood gegeten en vanaf morgen ga ik over naar rijst aardappelen en kip in plaats van brood dus na een maand kan ik ongeveer zeggen of het veel verschil heeft gemaakt of niet
                Rijst en kip snap ik,maar hoe zie jij aardappels als vervanging van brood?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

euh bedoel je niet rijst en aardappelen snap ik, maar hoe zie jij kip als vervanger van brood?

Comment

Pfff,dat bedoelde ik.Klote telefoon,kan niet goed terug zien wat ik heb getypt.
                    Ik snap Arturiano wel,maar koolhydraten vervangen door eiwitten is niet hetzelfde he.

En eet je s avonds ook brood dan,dat je het wil vervangen door aardappels?
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik zit nu ruim 2 weken op rijst kip groente... paar rijste waffels met kipfilet enz enz merk duidelijk verschil... Zie log... Als ik bak rijst eet zit ik zo 2 uur vol...Met een paar broodjes heb ik na half uur weer honger! Brood is niet slecht, maar als je drooger wilt worden zijn andere dingen beter denk ik ( ben geen voedings held ) maar dit ervaar ik nu wel!
                      Een dag niet getraind...

Comment

Rijst en kip snap ik,maar hoe zie jij aardappels als vervanging van brood?
                        Iets tegen kakkerlakken he?!

Comment

Originally posted by Dreetje View Post
                          Hi niet_hier, ik heb echt jarenlang (minimaal 2 a 3 jaar) te weinig gegeten met nog veel meer inspanning (5x per week trainen/sport + wedstrijd). Ben denk ik 3 maanden nu consequent aan het eten zoals in voedingsschema (merk dat ik vaak nog wel 300 kcal minder neem dan aangegeven in schema)
                          Wat het geval zou kunnen zijn is dat je metabolisme nog niet goed op gang is gekomen en dat je daardoor geen vooruitgang ziet, ondanks je voedingsschema. Je schrijft dat je jarenlang te weinig hebt gegeten. Hierdoor is je metabolisme verlaagd. Als je nu dit metabolisme weer op gang wilt helpen is het nodig dat je eerst een tijdje boven je onderhoudsniveau gaat eten. Zolang je onder je onderhoudsniveau blijft eten ziet je lichaam geen reden om het metabolisme te verhogen.
                          In zo'n geval is het raadzaam om eerst een tijdje boven je onderhoudsniveau te eten. En ja, de kans bestaat dat je daardoor tijdelijk wat zwaarder wordt. Als eenmaal je metabolisme weer goed geactiveerd is, kan je weer gaan cutten. En zal je weer lichaamsvet gaan verliezen.
                          Om terug te komen op je originele vraag: als dit bovenstaande op jou van toepassing is, dan is het wel of niet eten van brood niet de reden dat je vetpercentage niet verandert.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hehe hier kunnen we tenminste iets mee, serieuze reacties.
                            Zit nu alleen in dubio; ga ik op 2500 kcal zitten een paar weken en kijken wat er gebeurd of ga ik rond de 3350 kcal (150 boven onderhoud) zitten.

Comment

Ik zou op 3350 gaan zitten, puur om je lichaam even te laten schrikken
                              People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                                Wat het geval zou kunnen zijn is dat je metabolisme nog niet goed op gang is gekomen en dat je daardoor geen vooruitgang ziet, ondanks je voedingsschema. Je schrijft dat je jarenlang te weinig hebt gegeten. Hierdoor is je metabolisme verlaagd. Als je nu dit metabolisme weer op gang wilt helpen is het nodig dat je eerst een tijdje boven je onderhoudsniveau gaat eten. Zolang je onder je onderhoudsniveau blijft eten ziet je lichaam geen reden om het metabolisme te dat gaat okk zo'n geval is het raadzaam om eerst een tijdje boven je onderhoudsniveau te eten. En ja, de kans bestaat dat je daardoor tijdelijk wat zwaarder wordt. Als eenmaal je metabolisme weer goed geactiveerd is, kan je weer gaan cutten. En zal je weer lichaamsvet gaan verliezen.
                                Om terug te komen op je originele vraag: als dit bovenstaande op jou van toepassing is, dan is het wel of niet eten van brood niet de reden dat je vetpercentage niet verandert.
                                Ik denk ook dat dat voor nu de beste oplossing is.

Als dat het probleem is en je metabolisme komt weer goed op gang,zou ik niet gelijk extreem cutten(dus - 1000kcal bv).
                                Ik zou dan eerst kijken wat ongeveer je onderhoud is,zodat je dat als richtpunt hebt in de toekomst.
                                Je moet er wel rekening mee houden dat je onderhoud geen vaststaand getal is,maar dat dat ook lager wordt als je gaat afvallen en hoger wordt als je (spiermassa)aankomt.
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X