Pre-,Post-workout maaltijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by adon1s View Post
    Die guru's zijn niet mijn guru's. Dan dit:

    Er wordt uitgegaan van beginners. Wat ik stel is dat ik dan liever uitga van ervaringen van mensen die daadwerkelijk groot zijn geworden dan onderzoeken naar beginners. En ik ga inderdaad uit van hoge eiwitcomsumptie. Dat eiwitten uit een pot relatief goedkoop zijn en het grote gemak is hier een grote factor in. De meeste mensen eten imo nog steeds te weinig eiwit. De stelling dat verbruik aangevuld kan worden met inname (dat deze 'gelijk' zouden zijn) ben ik het ook niet mee eens, dit is van veel meer factoren afhankelijk en is te gemakkelijk geconcludeerd:


    Dus als je 50gr. kh inneemt dan nemen je spieren dit ook op? Je snapt denk wel wat ik bedoel. Voor de rest alle respect voor je artikel, alleen ik ben het er totaal niet mee eens omdat het een te theoretisch verhaal is geworden.
    Tja, objectief gezien zijn dat de beste/meest betrouwbare guru's die er zijn. Ze proberen alles zo objectief mogelijk te benaderen en gebruiken onderzoeken, de theorie en de praktijk om hun standpunten te onderbouwen. Waar ik zelf ook mee bezig ben.

    Als je je verdiept hebt in de fysiologie van het absorberen van eiwitten, dan zou je moeten weten dat aminozuren met ongeveer 1,3-10g per uur worden opgenomen (ei-eiwit het langzaamst en whey het snelst). Eet je daarbij nog andere nutriënten dan wordt de absorptie nog meer vertraagd. Met 50g eiwit heb je dus al voldoende aminozuren voor 6-10 uur. Om de eiwitsynthese te triggeren moet de leucine drempel overtroffen worden. Met 2-3g leucine (20-40g hoge kwaliteit eiwitten) wordt de eiwitsynthese al optimaal gestimuleerd.

    Wat betreft de beginners en de gevorderde atleten. Gevorderde atleten hebben eigenlijk zelfs minder eiwit nodig dan beginners, aangezien gevorderde atleten veel moeilijker adaptatie na kunnen streven.

    Je lichaam heeft als hoofdprioriteit om spierglycogeenvoorraden aan te vullen (wanneer het verbruikt is/wordt). Het is dus ongunstig om te veel volume te draaien. De koolhydraten die na een training gegeten worden, zullen dan gebruikt worden om het spierglycogeen te hervullen. Dit gaat ten koste van de duur van de eiwitsynthese. Het lichaam is er namelijk niet goed in om tegelijk glycogeen te hervullen en spiermassa op te bouwen. Vandaar dat beginners vaak ook niet goed vooruit gaan op een generieke split routine van een fitness magazine.

    Het is allemaal fysiologie. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dan zeg je in mijn ogen dat 1 + 1 = 3. Ik ga hier verder ook niet meer tegen discussieren.

    Comment


    • #32
      Originally posted by victormor View Post
      Tja, objectief gezien zijn dat de beste/meest betrouwbare guru's die er zijn. Ze proberen alles zo objectief mogelijk te benaderen en gebruiken onderzoeken, de theorie en de praktijk om hun standpunten te onderbouwen. Waar ik zelf ook mee bezig ben.

      Als je je verdiept hebt in de fysiologie van het absorberen van eiwitten, dan zou je moeten weten dat aminozuren met ongeveer 1,3-10g per uur worden opgenomen (ei-eiwit het langzaamst en whey het snelst). Eet je daarbij nog andere nutriënten dan wordt de absorptie nog meer vertraagd. Met 50g eiwit heb je dus al voldoende aminozuren voor 6-10 uur. Om de eiwitsynthese te triggeren moet de leucine drempel overtroffen worden. Met 2-3g leucine (20-40g hoge kwaliteit eiwitten) wordt de eiwitsynthese al optimaal gestimuleerd.

      Wat betreft de beginners en de gevorderde atleten. Gevorderde atleten hebben eigenlijk zelfs minder eiwit nodig dan beginners, aangezien gevorderde atleten veel moeilijker adaptatie na kunnen streven.

      Je lichaam heeft als hoofdprioriteit om spierglycogeenvoorraden aan te vullen (wanneer het verbruikt is/wordt). Het is dus ongunstig om te veel volume te draaien. De koolhydraten die na een training gegeten worden, zullen dan gebruikt worden om het spierglycogeen te hervullen. Dit gaat ten koste van de duur van de eiwitsynthese. Het lichaam is er namelijk niet goed in om tegelijk glycogeen te hervullen en spiermassa op te bouwen. Vandaar dat beginners vaak ook niet goed vooruit gaan op een generieke split routine van een fitness magazine.

      Het is allemaal fysiologie. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dan zeg je in mijn ogen dat 1 + 1 = 3. Ik ga hier verder ook niet meer tegen discussieren.
      Zijn hier meerdere discussies over.
      Kwam gister dit artikel tegen.

      Snelle koolhydraten na de training maken massiever maar ook droger

      Een groep kreeg niks na training.
      Een groep kreeg eiwit en koolhydraat na training.
      Een groep kreeg koolhydraat na training.

      De groep met alleen koolhydraat na training had de meeste vvm gewonnen.
      installing muscles....please wait

      Comment


      • #33
        Originally posted by victormor View Post
        Tja, objectief gezien zijn dat de beste/meest betrouwbare guru's die er zijn. Ze proberen alles zo objectief mogelijk te benaderen en gebruiken onderzoeken, de theorie en de praktijk om hun standpunten te onderbouwen. Waar ik zelf ook mee bezig ben.

        Als je je verdiept hebt in de fysiologie van het absorberen van eiwitten, dan zou je moeten weten dat aminozuren met ongeveer 1,3-10g per uur worden opgenomen (ei-eiwit het langzaamst en whey het snelst). Eet je daarbij nog andere nutriënten dan wordt de absorptie nog meer vertraagd. Met 50g eiwit heb je dus al voldoende aminozuren voor 6-10 uur. Om de eiwitsynthese te triggeren moet de leucine drempel overtroffen worden. Met 2-3g leucine (20-40g hoge kwaliteit eiwitten) wordt de eiwitsynthese al optimaal gestimuleerd.

        Wat betreft de beginners en de gevorderde atleten. Gevorderde atleten hebben eigenlijk zelfs minder eiwit nodig dan beginners, aangezien gevorderde atleten veel moeilijker adaptatie na kunnen streven.

        Je lichaam heeft als hoofdprioriteit om spierglycogeenvoorraden aan te vullen (wanneer het verbruikt is/wordt). Het is dus ongunstig om te veel volume te draaien. De koolhydraten die na een training gegeten worden, zullen dan gebruikt worden om het spierglycogeen te hervullen. Dit gaat ten koste van de duur van de eiwitsynthese. Het lichaam is er namelijk niet goed in om tegelijk glycogeen te hervullen en spiermassa op te bouwen. Vandaar dat beginners vaak ook niet goed vooruit gaan op een generieke split routine van een fitness magazine.

        Het is allemaal fysiologie. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dan zeg je in mijn ogen dat 1 + 1 = 3. Ik ga hier verder ook niet meer tegen discussieren.
        Ik ben er het ook niet mee eens. Ook niet dat gevorderde minder eiwit nodig hebben. Je lichaam heeft ook als hoofdprioriteit reserves op te slaan, met meer kh sla je gemakkelijker reserves op dan met meer eiwit. Zo kunnen we er nog wel 10 verzinnen o.b.v. hormonen en lichaamssamenstelling. De samenhang ontbreekt nog teveel imo, het grote geheel wat ik als basis neem zijn niet dit soort onderzoekjes waarbij 2 van de 8 aspecten bekeken worden (opnamesnelheid e.d.) maar gebruikerservaringen van coaches waar ik waarde aan hecht (ja mijn mening omdat de onderzoeken weinig waarde hebben). Iemand die nooit degelijk getraind heeft zoals Lyle hecht ik ook geen waarde aan. Hij heeft veel kennis, maar als je de kennis niet in de praktijk kan brengen of bijzaken niet van hoofdzaken kan scheiden heb je er nog niet veel aan.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

        If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

        Comment


        • #34
          Originally posted by adon1s View Post
          Originally posted by victormor View Post
          Tja, objectief gezien zijn dat de beste/meest betrouwbare guru's die er zijn. Ze proberen alles zo objectief mogelijk te benaderen en gebruiken onderzoeken, de theorie en de praktijk om hun standpunten te onderbouwen. Waar ik zelf ook mee bezig ben.

          Als je je verdiept hebt in de fysiologie van het absorberen van eiwitten, dan zou je moeten weten dat aminozuren met ongeveer 1,3-10g per uur worden opgenomen (ei-eiwit het langzaamst en whey het snelst). Eet je daarbij nog andere nutriënten dan wordt de absorptie nog meer vertraagd. Met 50g eiwit heb je dus al voldoende aminozuren voor 6-10 uur. Om de eiwitsynthese te triggeren moet de leucine drempel overtroffen worden. Met 2-3g leucine (20-40g hoge kwaliteit eiwitten) wordt de eiwitsynthese al optimaal gestimuleerd.

          Wat betreft de beginners en de gevorderde atleten. Gevorderde atleten hebben eigenlijk zelfs minder eiwit nodig dan beginners, aangezien gevorderde atleten veel moeilijker adaptatie na kunnen streven.

          Je lichaam heeft als hoofdprioriteit om spierglycogeenvoorraden aan te vullen (wanneer het verbruikt is/wordt). Het is dus ongunstig om te veel volume te draaien. De koolhydraten die na een training gegeten worden, zullen dan gebruikt worden om het spierglycogeen te hervullen. Dit gaat ten koste van de duur van de eiwitsynthese. Het lichaam is er namelijk niet goed in om tegelijk glycogeen te hervullen en spiermassa op te bouwen. Vandaar dat beginners vaak ook niet goed vooruit gaan op een generieke split routine van een fitness magazine.

          Het is allemaal fysiologie. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dan zeg je in mijn ogen dat 1 + 1 = 3. Ik ga hier verder ook niet meer tegen discussieren.
          Ik ben er het ook niet mee eens. Ook niet dat gevorderde minder eiwit nodig hebben. Je lichaam heeft ook als hoofdprioriteit reserves op te slaan, met meer kh sla je gemakkelijker reserves op dan met meer eiwit. Zo kunnen we er nog wel 10 verzinnen o.b.v. hormonen en lichaamssamenstelling. De samenhang ontbreekt nog teveel imo, het grote geheel wat ik als basis neem zijn niet dit soort onderzoekjes waarbij 2 van de 8 aspecten bekeken worden (opnamesnelheid e.d.) maar gebruikerservaringen van coaches waar ik waarde aan hecht (ja mijn mening omdat de onderzoeken weinig waarde hebben). Iemand die nooit degelijk getraind heeft zoals Lyle hecht ik ook geen waarde aan. Hij heeft veel kennis, maar als je de kennis niet in de praktijk kan brengen of bijzaken niet van hoofdzaken kan scheiden heb je er nog niet veel aan.
          Waarom ben jij het er niet mee eens dat gevorderden minder eiwit nodig hebben, waar baseer jij dat op?

          Behalve het argument van victormor hebben Christoph Szedlak (lead strength & conditioning coach, University of Southampton) en Anna Robins (leader/senior lecturer for exercise, physical activity, and health, University of Salford) ontdekt dat gevorderde sporters minder eiwitten nodig hebben dan beginners omdat de eiwitsynthese bij hen efficiënter verloopt. Hetgeen ook logisch is.

          Protein Requirements for Strength Training : Strength & Conditioning Journal


          Je haalt ook dingen door elkaar. Niemand heeft het over het opslaan van reserves d.m.v. eiwitconsumptie. Het gaat over het absorberen van eiwitten/aminozuren voor eiwitsynthese en het aanvullen van glycogeenvoorraden d.m.v. consumptie van KH.

          Je kunt er wel een andere mening op nahouden, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Aan een mening hebben wij niet zoveel, het gaat om de feiten.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

          Comment


          • #35
            Originally posted by inferno_0666 View Post
            Waarom ben jij het er niet mee eens dat gevorderden minder eiwit nodig hebben, waar baseer jij dat op?

            Behalve het argument van victormor hebben Christoph Szedlak (lead strength & conditioning coach, University of Southampton) en Anna Robins (leader/senior lecturer for exercise, physical activity, and health, University of Salford) ontdekt dat gevorderde sporters minder eiwitten nodig hebben dan beginners omdat de eiwitsynthese bij hen efficiënter verloopt. Hetgeen ook logisch is.

            Protein Requirements for Strength Training : Strength & Conditioning Journal


            Je haalt ook dingen door elkaar. Niemand heeft het over het opslaan van reserves d.m.v. eiwitconsumptie. Het gaat over het absorberen van eiwitten/aminozuren voor eiwitsynthese en het aanvullen van glycogeenvoorraden d.m.v. consumptie van KH.

            Je kunt er wel een andere mening op nahouden, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Aan een mening hebben wij niet zoveel, het gaat om de feiten.
            Dat zal allemaal best. Ik betrek deze weer even op mijn eigen casus:
            - Meer kh zorgen er bij mij voor dat ik meer vet aanzet en meer bloat tov meer eiwit;
            - Meer eiwit zorgt er bij mij voor dat ik toch een kcal overschot heb maar weinig vet aanzet en bijna geen bloat.

            Ik geloof ook niet in de veralgemenisering van dit soort zaken. Jij haalt dingen juist niet door elkaar wat wel zou moeten omdat de samenhang wel aanwezig is.

            Knap dat je durft te zeggen dat zulke onderzoeken voor jou feiten zijn, voor mij zal het dan ook wel een feit zijn op dit betrekkende kleine onderwerp tov het geheel. Voor mij is het ook een feit dat de onvolkomenheden in de sportonderzoeken teveel zijn om er geldende conclusies uit te trekken en die te bestempelen als de waarheid. Het is jullie waarheid.
            Last edited by adon1s; 08-08-2013, 16:23.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

            If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

            Comment


            • #36
              Originally posted by adon1s View Post
              Dat zal allemaal best. Ik betrek deze weer even op mijn eigen casus:
              - Meer kh zorgen er bij mij voor dat ik meer vet aanzet en meer bloat tov meer eiwit;
              - Meer eiwit zorgt er bij mij voor dat ik toch een kcal overschot heb maar weinig vet aanzet en bijna geen bloat.
              Wie zegt dat het NIET zo is? Waar reageer jij op met jou eigen casus?

              Ik geloof ook niet in de veralgemenisering van dit soort zaken. Jij haalt dingen juist niet door elkaar wat wel zou moeten omdat de samenhang wel aanwezig is.
              Nou, leg even uit wat je precies bedoelt.

              Knap dat je durft te zeggen dat zulke onderzoeken voor jou feiten zijn, voor mij zal het dan ook wel een feit zijn op dit betrekkende kleine onderwerp tov het geheel. Voor mij is het ook een feit dat de onvolkomenheden in de sportonderzoeken teveel zijn om er geldende conclusies uit te trekken en die te bestempelen als de waarheid. Het is jullie waarheid.
              Wat zijn dan volgens jou de onvolkomenheden in dit specifieke onderzoek?
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

              Comment


              • #37
                En wederom post je een verhaal met weinig inhoud. Je vermijdt de directe vragen welke je gesteld worden waarom jij denkt dat bepaalde theorien onjuist zijn. Je hebt overal een mening over maar weet eigenlijk zelf niet waarom.. maar je kan je er niet van weerhouden constant je mening te verkondigen. Uiteindelijk kom je met een slap verhaaltje over dat carbs je dik maken en eiwitten niet.. totaal niet relevante info om de zo uitgesproken meningen die je eerder geuit hebt te onderbouwen..

                kerel beter stop je gewoon.. het wordt echt steeds verdrietiger.. je hebt zo'n hoogmoedswaanzin en een enorme drang om je mening te verkondigen.. daarbij ben je helemaal niet meer bereid om andere visies een kans te geven.. want jij hevt tenslotte je mening al gevormd.. jij bent hier niet om te leren. Jij bent hier ook niet om anderen op weg te helpen.. jij bent hier alleen omdat je een harde plasser van het uiten van je mening krijgt..

                wederom blijf je in gebreke van een degelijke onderbouwing van die mening..
                "The only thing worse than failing is not trying."

                Comment


                • #38
                  Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Wie zegt dat het NIET zo is? Waar reageer jij op met jou eigen casus?


                  Nou, leg even uit wat je precies bedoelt.


                  Wat zijn dan volgens jou de onvolkomenheden in dit specifieke onderzoek?
                  Ik reageer erop dat 1 onderzoek eigenlijk geen waarde heeft wanneer het je niet verder helpt. De onvolkomenheden zijn al belicht, ook door Victor. Echter, de grootste onvolkomenheid wordt niet gezien: Dit kleine deeltje van de puzzel inpassen in het geheel. En wat blijkt? Na inpassen is het puzzelstukje zo klein dat het er al niet meer toe doet.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                  If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Cidious View Post
                    .
                    Hey man, wanneer denk je je lbo opleiding af te ronden? Schijnt dat je van testosteron slimmer wordt. Wacht het een paar jaartjes af, misschien helpt het.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                    If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                    Comment


                    • #40
                      Haha jij met je opleidingen.. ik begin zelf sterk te twijfelen of jij ooit wel een schoolbank hebt gezien.. maargoed daar zal jij uiteindelijk meer last van hebben dan ik. Is verder goed man. Ik blijf je op de voet volgen. Moet toch iets te doen hebben met mn leven.. ik heb uiteraard een sociale dienst uitkering en een opleiding is voor losers. Dus sja.. wat verwacht je dan ook verder van mij
                      "The only thing worse than failing is not trying."

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Cidious View Post
                        Haha jij met je opleidingen.. ik begin zelf sterk te twijfelen of jij ooit wel een schoolbank hebt gezien.. maargoed daar zal jij uiteindelijk meer last van hebben dan ik. Is verder goed man. Ik blijf je op de voet volgen. Moet toch iets te doen hebben met mn leven.. ik heb uiteraard een sociale dienst uitkering en een opleiding is voor losers. Dus sja.. wat verwacht je dan ook verder van mij
                        Je bent zeker ook een Marokkaan? Je schrijfstijl, intellect en kortzichtigheid doen vermoeden van wel. Niet dat ik er wat tegen heb (zeker niet). De meeste Marokkanen houden hun labiele zonen liever thuis. Het cirkeltje is weer rond.
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                        If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                        Comment


                        • #42
                          Oh boy.. nu begintie me ook nog te discrimineren.. ik stoer die broer.. die doet prik jou in roeg met mesch.


                          mafkeeesss ben je.. echt waar.. de arrogantie.. je hebt ecbt moeite om mensen in hun waarde te laten of alleen te beoordelen op hun daden. Jij bent gek op aannames en hersenspinsels in die malle kop van je haha. Wat een vent. Je zakt met de dag dieper..
                          "The only thing worse than failing is not trying."

                          Comment


                          • #43
                            Bodynet heeft zijn eigen Wilfred Genee en Johan Derksen!

                            Wie o wie is Gijpie dan?

                            Ideetje voor een nieuwe poll???
                            Welk kamp hoor jij?

                            Cidious of adon1s ??

                            Of geen van beide?
                            Last edited by rain; 08-08-2013, 17:34.
                            DIVIDE ET IMPERA

                            Comment


                            • #44
                              Haha rot op met je poll. Ik ben klaarrrr hij gaat ut toch niet snappen.. weer iets met een plaat en een kop.. te vol vam zichzelf.

                              nu: spread the lovvve
                              "The only thing worse than failing is not trying."

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by rainman View Post
                                Bodynet heeft zijn eigen Wilfred Genee en Johan Derksen!Wie o wie is Gijpie dan?Ideetje voor een nieuwe poll???Welk kamp hoor jij?Cidious of adon1s ??Of geen van beide?
                                Mwah, lang niet zo grappig als dit topic: http://forum.bodynet.nl/alles-wat-of...rainer-vs.html
                                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X