Opkikker door post workout.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opkikker door post workout.

Beste BN'ers,

Kwart voor 3 is het altijd tijd voor mij post workout.
    Daarom kijk ik er altijd graag naar uit, want heb dan altijd een kleine dip vanwege de lage KH inname van de vorige maaltijden.
    Maar zodra ik de eerste hap van me havermout met melk en wat whey, voel ik direct een opkikker...

Dus daarom vraag ik me af waarom? Het zijn complexe carbs dus die worden niet snel opgenomen... Of zijn dit dan de snelle carbs die in de melk zitten?
    Ik wou eigenlijk binnekort melk uit het schema halen, vanwege de cut

Of zit dit gewoon tussen de oren? Want ik heb eigenlijk altijd wel trek

Sommige maaltijden zijn gewoon lekker

Comment

Het zit waarschijnlijk tussen je oren.

Daarentegen; lactose wordt volgens mij ook al verteerd in je mond door je speeksel, dus dat kan dan gelijk worden opgenomen en dat is dus best snel merkbaar inderdaad.

Maar goed, ik heb het zelfs bij m'n havermout met water als ik op low-carb zit, dus daaruit concludeer ikzelf dat dat opkikker effect psychologisch is. Na 4-5 dagen op low-carb (onder de 100g carbs per dag of lager) verlang ik gewoon naar elke bron van carbs of dat nou havermout, zuivel of wat dan ook is. Als ik dan eenmaal die carbs mag eten word ik gewoon half stoned door het eten, dusja...
      "Straight outta gym"

Comment

Zit tussen je oren!Puur psychologisch.

Als ik een dip heb en koffie neem,lijkt het ook bij de 1e slok al of mijn dip weg is!
        Placebo effect=toch effect!
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Haha ja dat bakje heb ik in een no time leeg samen met een kop koffie.

Bedankt voor jullie antwoorden... Wat zijn trouwens jullie ervaringen in het weglaten van melk in de cut?
          Zit ook te twijfelen om me kwark te vervangen voor caseïne, maar ik geniet altijd wel van me kwark met noten.

Comment

Ik weet niet wat je doelen zijn,maar ik hou kwark (melk met mate)er sowieso altijd in.
            Wil je echt superlaag in vetpercentage komen(<8 %) of wedstrijdambitie hebben,zou je het weg kunnen laten.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Tobasco2681 View Post

Bedankt voor jullie antwoorden... Wat zijn trouwens jullie ervaringen in het weglaten van melk in de cut?
              Zit ook te twijfelen om me kwark te vervangen voor caseïne, maar ik geniet altijd wel van me kwark met noten.
              Je kunt beter kijken naar het verminderen/vermeerderen van je macro's dan het weglaten/toevoegen van producten, aangezien het niks uitmaakt wat voor producten je neemt (los van vitaminen en mineralen gezien).

Comment

Originally posted by Tobasco2681 View Post

Tjah, als je echt laag gaat wordt zuivel er gewoon uitgehaald vanwege de kcal uit carbs an sich vermoed ik. Niet zozeer dat het zuivel zelf is.

De calcium uit zuivel schijnt bijv. beter te zijn dan calcium supplementen en calcium schijnt het verbruik van vet door je lichaam te stimuleren, dus als het in je carbinname past zou ik gewoon wat zuivel er proberen in te houden. De caseïne in de zuivel is overigens nog anti-katabool ook.
                "Straight outta gym"

Comment

Als je onder de +/- 6 % vetpercentage komt,blijkt je huid dunner te zijn zonder zuivel.
                  Dus vooral nuttig voor wedstrijd bdybuilders denk ik.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                    Als je onder de +/- 6 % vetpercentage komt,blijkt je huid dunner te zijn zonder zuivel.
                    Dus in principe maakt het niet zoveel uit dat je kwark/zuivel producten neemt in je cut, tot aan een bepaald vet percentage? Dat verhaal van dunne huid werd mij ook verteld in de sportschool, maar dit geld door helemaal niet voor de gemiddelde sportschoolganger volgens jou/jullie?

Comment

Nee precies.
                      Bij normale training/cut zal je niet veel verschil merken,al zijn er mensen die er wel heel gevoelig voor zijn.
                      Ik heb ook een tijdje zuivel uit mijn schema verbannen maar merkte persoonlijk geen verschil.
                      Mits het wel in je macro,s past uiteraard,aangezien een glas halfvolle melk al gauw 100 kcal is en redelijk wat suikers bevat.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                        De caseïne in de zuivel is overigens nog anti-katabool ook.
                        Alle eiwitten zijn anti-katabool/anabool. Neem genoeg en je insuline stijgt, wat spierafbraak tegengaat. Overigens las ik wel eens hoe slecht die casseine producten kunnen zijn qua verwerking in de fabriek, maar weet niet meer waar dat staat.

Originally posted by rainman View Post
                        Vaker gehoord inderdaad, maar vraag me af hoe.
                        Train hard or go hormone

Comment

Zuivel maakt de huid niet dik

Dit is vooral een mythe binnen het bodybuildingcircuit. Hier
                          tegenover staat vaak de claim dat voeding als vis de huid dunner
                          maken. Dit is mede dankzij “voedingsexperts” als Phil Heath.
                          Het dikker worden van de huid is ontstaan uit een andere, maar
                          net zo vage term. Veel bodybuilders gaven namelijk aan “zachter”
                          te worden van zuivel. Dit concludeerde ze nadat ze klaar waren
                          met een langdurige bulk bestaande uit o.a. veel volle melk. Toen
                          ze zich begonnen voor te bereiden voor het podium, schrapten zij
                          de volle melk en toen verdween de “zachtheid”. Een zacht fysiek
                          hebben is op een Nederlandse en burgerlijke manier zeggen dat je
                          veel vet hebt.

Een tweede verklaring voor waarom bodybuilders toen vonden
                          dat ze een zachter fysiek kregen heeft te maken met het manipuleren
                          van zout inname. Zuivel bevat namelijk wel zout en sommige
                          producten, cottage cheese bijvoorbeeld, bevat hier relatief veel van.
                          Als men dan zuivel consumeert tijdens een dieet dat laag of zelfs
                          vrij is van zout, kan dit betekenen dat vocht vast wordt gehouden
                          en het fysiek zachter lijk. Zoutmanipulatie is echter een onderwerp
                          op zich en volledig gericht op bodybuilders en fitnessmodellen.
                          Zuivel volledig schrappen is niet nodig, zeker niet tijdens een dieet
                          en al helemaal niet in combinatie met een dieet rijk aan eiwitten.
                          Zuivel kent vele voordelen voor de gezondheid, zoals besproken
                          op de vorige pagina.

Het ontstaan van deze mythe is slechts een gok, waar het vandaan
                          komt is verder ook niet heel relevant, omdat het nog steeds even
                          fout blijft.

Comment

'Dunner 'lijkt me niet zo eerlijk gezegd,ik denk dat van zuivel je huid vetter kan zijn en daardoor 'dikker 'oogt.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Er zit een verschil tussen dat iets invloed heeft op je bloedsuiker (en dus je energie) en dat iets volledig is opgenomen. Suiker heeft vrijwel gelijk invloed op je bloedsuiker, en whey is ook vrij snel. Een sporter die gezond eet heet een veel hogere insulinegevoeligheid, dus ik denk eigenlijk dat zoiets best wel gelijk invloed kan hebben op je lijf.

Qua melkdiscussie: het verschil zou pas zichtbaar zijn onder de 12% (en lijkt me afhankelijk van je eigen lactose intolerantie). En ook al is het daarboven zichtbaar: merk je zoiets als het constant is? De ene dag zout eten en de andere dag niet, beïnvloed je spiegel, je hebt een schommeling. Maar constant eenzelfde hoeveelheid vocht vasthouden beïnvloed het niet, dus ik zie het probleem niet.

En voordat we de zout discussie krijgen: zout heeft ook een positieve invloed op je lijf
                              Last edited by Patriciaaa; 10-08-2013, 19:14.
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X