Voeding belangrijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding belangrijk?

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus weet niet of ik het allemaal goed doe, maar ik vroeg me af of voeding echt heel belangrijk voor je spieren is. Ik ben op dit moment nog een best schriel ventje, maar wil veel gaan fitnessen om een gespierder bovenlichaam te krijgen. Ik heb veel gelezen over bepaalde diëten, is dit ook nodig als ik gewoon 3-4 keer per week naar de sportschool ga en intensief train?

Dankjewel!

Voeding is een bepalende factor in het wel of niet behalen van resultaten.

Comment

Voeding is zo goed als het belangrijkste. Als je dit niet op orde hebt zul zo goed als geen vooruitgang boeken.
      Mind is everything.

Comment

Hmmm, dit is wel jammer in mijn ogen. Ik ben iemand die wel van lekker eten houd, en bijvoorbeeld niet het vel van zijn kip wil halen omdat dat heel vet is. Wel las ik vandaag veel over kwark en noten, ik dacht zelf aan een kom muesli in yoghurt bij het ontbijt en als ik savonds honger krijg na t sporten ofzo. Is dit een idee?

Comment

Ook heb ik gehoord dat alcohol slecht is voor je spieren, hier baal ik van. Kun je spieren kweken en bier drinken of is deze combinatie niet te doen?

Comment

bier drinken kan best icm met trainen, al zullen velen het hier niet mee eens zijn. Het kan best, al gaat je progressie dan misschien iets langzamer, al merkte ik daar niet zo veel van toen ik nog dronk.

en af en toe een kommetje muesli met yoghurt gaat niet genoeg zijn denk ik. kijk maar even in de voedingssectie van dit forum daar staat veel nuttige info.
            Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
            Doel eind 2015: 100kg
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Sebaasje View Post
              Ook heb ik gehoord dat alcohol slecht is voor je spieren, hier baal ik van.
              Had je niet zien aankomen dan?
              Je kan altijd wel wat gains maken en toch bier drinken, het is alleen allesbehalve optimaal.
              Alles hangt er van af wat je doelen zijn en in welke mate je deze wilt bereiken,
              wil je gewoon massa aankomen en er breder uitzien?
              wil je er lekker scherp uitzien en mooi afgelijnde en gestreepte spieren hebben?

Je zegt in je eerste post dat je 'een schriel ventje' bent, dus ik vermoed dat dat betekent dat je vrij laag vp% hebt dus zoveel zal je dan ook wel niet eten. Als je spieren wilt gaan bouwen moet je zorgen dat je je lichaam voedt met de juiste bouwstenen. Proteinen, complexe koolhydraten en goeie vetten. Je hebt geen overgewicht dus je kan daarbij zeker nog wel eens biertje drinken, dat betekent gewoon dat je bovenop je goeie brandstof nog wat overbodige en nutteloze dingen in je tank gooit. Kan geen kwaad als je nu nog wat schriel bent.
              Als je er niet in overdrijft kan je gerust nog eens een kippevelletje eten en bier drinken, je zal er alleen maar wat minder schriel van worden en iets minder spierdefinitie zien.
              Over je ontbijt: een kom muesli in yoghurt kan, als je een goeie muesli uitzoekt en vetarme yoghurt, maar veel beter is bv. havermout in melk. Muesli is zoiets dat gezond klinkt maar vaak nogal wat onverwachte suikers en vetten bevat.

Lees de stickies eens in het topic 'Dagelijkse voeding', daar kan je ook een excell sheet vinden waar je eens je huidige voeding kan invoeren en daar ook kan zien wat echt slecht voor je is en wat niet. Probeer dan wat te veranderen door iets betere alternatieven te zoeken (bv. muesli <-> havermout), en je bent al een heel eind op weg.

Comment

Wat is drinken. Af en toe een biertje, wijntje, whiskeytje ga je heus niet veel aan merken. Wekelijkse comazuipsessies zijn natuurlijk niet zo handig (sowieso).
                2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Dankjewel voor jullie tips!
                  Begrijp me niet verkeerd ik hoef geen opgeblazen bodybuilder te worden, ik wil alleen meer spiermassa en een bredere borst.

Comment

opgeblazen bodybuilder
                    I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

Originally posted by RedXIII View Post
                      No offence natuurlijk, meer respect dat je jezelf zo kunt trainen!

Comment

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus weet niet of ik het allemaal goed doe, maar ik vroeg me af of voeding echt heel belangrijk voor je spieren is. Ik ben op dit moment nog een best schriel ventje, maar wil veel gaan fitnessen om een gespierder bovenlichaam te krijgen. Ik heb veel gelezen over bepaalde diëten, is dit ook nodig als ik gewoon 3-4 keer per week naar de sportschool ga en intensief train?

Dankjewel!
                        Zucht.....en nog een zucht .................................................. .................................................. ........
                        Heb je je al ingelezen hier?

Comment

Begrijp me niet verkeerd ik hoef geen opgeblazen bodybuilder te worden.
                          Dat doe ik wel
                          SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Hallo,

Dankjewel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X