Graag jullie advies/mening over mijn gemaakte voedingsschema voor CKD (ketonen) dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag jullie advies/mening over mijn gemaakte voedingsschema voor CKD (ketonen) dieet

Hoi Allemaal,

Bijgevoegd mijn voedingsschema toegepast op CKD (ketonen) dieet. Ik heb het volgende aangehouden: 30% Eiwit / 5% Koolh / 65% Vet. Ik fitness zon 3 a 4 keer per week, geen bodybuild einddoel, maar gewoon goed gevormd. Ik wil niet dat het gelijk nadelig is als ik een dag minder of meer sport. Op dit moment heb ik een shinsplint, wat mij beperkt in bepaalde activiteiten vandaar. Mijn doel is om te cutten en daarbij kwam ik zelf uit op zo'n 1345 Kcal max.

Ik hoor graag jullie advies.

Groetjes!!!

voedingsschema belangrijk mandy.xls

Ps. Qua training doe ik o.a. de volgende setjes/herhaling. Altijd tussen de 4-6 herhaling en dan 20 keer per set. Ik heb ook een periode 25-30 herhalingen gedaan, maar had niet het idee dat het veel effect had. Ik wil niet groot worden, maar wel een beetje gevormd met lager vetpercentage. Voor bovenrugoefeningen deed ik het bvb wat lichter qua gewicht, maar dan met 50 herhalingen (wil geen brede grote rug). Dan gaat het branden, wat ook goed schijnt te zijn voor verbranding. Onderrug 45kg -> 4x20

Comment

Originally posted by mandypriem View Post
      Hoi Allemaal,

Bijgevoegd mijn voedingsschema toegepast op CKD (ketonen) dieet. Ik heb het volgende aangehouden: 30% Eiwit / 5% Koolh / 65% Vet. Ik fitness zon 3 a 4 keer per week, geen bodybuild einddoel, maar gewoon goed gevormd. Ik wil niet dat het gelijk nadelig is als ik een dag minder of meer sport. Op dit moment heb ik een shinsplint, wat mij beperkt in bepaalde activiteiten vandaar. Mijn doel is om te cutten en daarbij kwam ik zelf uit op zo'n 1345 Kcal max.

Ik hoor graag jullie advies.

Groetjes!!!

[ATTACH]17076[/ATTACH]

Originally posted by Obama
      Geen schema te zien. Kun je het eens in de bijlage sturen?
      Zo goed?
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Ik kan hem gewoon aanklikken en dan opent hij in excel... Is het inmiddels gelukt??

Comment

GuyDroog.com - Voeding, Fitness & Lifestyle | Waarom Low-Carb Echt Werkt (En Waarom Niet)

Comment

* Je eet in de avond niets meer

* Sommige voedingsmiddelen staan aangeklikt maar niet met hoeveelheid ingevuld(maaltijd 19.30)

* palingworst en gekookte worst zijn meuk, neem magere vlees/vis/ei om je eiwitten aan te vullen.

* maak je geen zorgen over te breed worden, dit gaat niet van de ene op de andere dag(was het maar zo...)
            dus gewoon keihard trainen met 10-15 herhalingen is voldoende. (benen reageren over het algemeen wel op hogere herhalingen dus daar kun je best 20-25 pakken)
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Waar is je carb load (welke onder deel uitmaakt van het CKD). Waarom train je niet volgens de richtlijnen die gegeven worden bij het CKD?

Je behoefte is 1950 kcal, je schema bevat rond de 1650. Dat is -300 per dag. Je eet 5 dagen onder behoefte = 1500 kcal. Je eet er twee dagen boven behoefte (carb load). Netto kom je dan op ongeveer -800 kcal per week.
              Wil jij 8 weken dit dieet volgen, om vervolgens één kilo af te vallen?

Ik zou me goed inlezen voor ik CKD zou gaan doen. Het is een flinke pil van bijna 400 pagina's, maar daar leer je wel weer veel van, dus zeker de moeite waard.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

De reden dat ik savonds niets meer eet, is omdat het in normale eetpatronen ook niet de bedoeling is toch? Ik kom met dit aan 6 maaltijden op 1 dag waarvan ik aannam dat het voldoende was.

Ik kon die voedingsmiddelen niet meer verwijderen (?), ik heb ze daarom maar op 0 gezet.

Bedankt voor je tips!

Comment

Volgens de berekening moet ik op max 1345 zitten om af te vallen (500)onder behoefte ongeveer. Ik heb die palingworst in de middag eraf gehaald en kom nu op 1371 uit aan KCAL.. Voor mijn idee eet ik overdrag al weinig, als ik dan sávonds ook nog eten moet toevoegen kom ik er al gelijk boven.

De gedachte was voor mij om weer op 57/58 kilo te komen...schema aangepast op verandering in gewicht. Vroeger heb ik iets vergelijkbaars gedaan (niet wetende dat het op zon dieet leek). Toen at ik doordeweeks heel netjes en in het weekend alleen slecht. Daarnaast deed ik aan fitness en hardlopen. Ik woog destijds 57/58. Toen zag ik dit dieet en vond het wel een beetje op wat ik deed lijken (ik deed alleen niet aan die verhoudingen 5/65/30). Ik at wel alleen vlees en groenten en eigenlijk geen rijst/aardappels.

Thanks voor je advies.... Ik hoop er eerst met free advice uit te komen voor ik de betaalde variant wil nemen .

Comment

Zonder palingworst en yoghurt in de ochtend kom ik op kcal 1338, eiwitten 29%, koolh 6% en vetten 65%. Is dit een voorbeeld schema waarmee ik doordeweeks in keto kom zoals de bedoeling is??? In het weekend mocht je juist koolhydraten eten begreep ik, daar heb ik niet echt een schema voor gemaakt.

Comment

Originally posted by mandypriem View Post
                      Zonder palingworst en yoghurt in de ochtend kom ik op kcal 1338, eiwitten 29%, koolh 6% en vetten 65%. Is dit een voorbeeld schema waarmee ik doordeweeks in keto kom zoals de bedoeling is??? In het weekend mocht je juist koolhydraten eten begreep ik, daar heb ik niet echt een schema voor gemaakt.
                      Als je een CKD gaat doen, is daar een bepaalde hoeveelheid training aan verbonden. Op basis van jouw stats en deze training kom ik op een behoefte van ongeveer 2000 (handig want dat rekent makkelijk).

We willen gemiddeld uitkomen op een 1500 kcal per dag (uitgaande van een kcal tekort van 500) en willen op weekbasis dus uitkomen op 10.500 kcal.

Refeed dag 1:
                      2500 kcal: Eiwitten 125g, Koolhydraten 400g, vetten 44g

Refeed dag 2:
                      2000 kcal: Eiwitten 125g, Koolhydraten 275g, vetten 44g

door van de 10.500 2500 en 2000 af te trekken, komen we uit op 6000. Er zijn dus 6000 kcal over voor de overige 5 dagen. Deze overige 5 dagen kan er dus 6000/5 =1200 kcal geconsumeerd worden.

5 low carb dagen:
                      1200 kcal: Eiwitten 125g, koolhydraten 15-20g, vetten 70g
                      -----------------------------------

Het is overigens niet de bedoeling om zomaar een training schema te volgen. De CKD bestaat uit een combinatie van voeding en specifieke workouts op specifieke dagen.

De refeed/carb load word ingeleid door een specifieke fullbody training (pagina 268). Deze is noodzakelijk om optimale glycogeen opslag te bewerkstellen (en die grote hoeveelheid koolhydraten optimaal te kunnen verwerken). Houd rekening met de bijzondere richtlijnen die gelden qua voeding voor deze workout (zie de 5 richtlijnen op pagina 143).

Ook doe je twee trainingen op achtereenvolgende dagen aan het begin van je cyclus. Hiervoor zijn er sample workouts gegeven (pagina 267).

De trainingen gedurende de week hebben hun eigen volume, sets, reps en oefeningen om bepaalde redenen (uitgelegd in het boek). Ook worden er aanbevelingen gedaan qua cardio intensiteit, duur en wanneer je deze in de week het beste kunt doen. Houd je hier aan.
                      ---------------------------------

Hoop je hiermee een stukje verder te hebben geholpen.
                      Groeten dyno.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X